طراحی کاتالوگ برای نمایشگاه

طراحی کاتالوگ برای نمایشگاه

طراحی کاتالوگ برای نمایشگاه

طراحی کاتالوگ برای نمایشگاه یک امر مهم و تاثیر گذار در کسب و کار است؛ زیرا کاتالوگ یکی از معرف های مهم برند شما به مخاطبان، مشتریان بالقوه و سایر همکاران و رقیبان شماست.

هر ساله نمایشگاه های مختلفی برای کسب و کارهای داخلی و خارجی برپا میشود که یکی از اقتصادی ترین راه های برگزاری کمپین های تبلیغاتی موثر است؛ که می تواند سود های کلانی را برای حرفه ی شما به سبب برقراری ارتباط با دیگر برند ها و تاثیر مثبت در فروش محصولات و خدمات به ارمغان بیاورد.

به طور کلی نمایشگاه یک بازار هدفمند است که به شما فرصت جذب بازار هدف خودتان را به طور اختصاصی میدهد. بنابراین طراحی کاتالوگ برای نمایشگاه به صورت حرفه ای می تواند یک ابزار قدرتمند برای کسب و کار شما باشد.

حضور در نمایشگاه ها نه تنها به غرفه دارن و بازدید کنندگان کمک میکند بلکه نقش به سزایی در اقتصادی محلی دارد و همچنین مکانی برای تبادل دانش و ارتقا خودتان نیز میباشد.

اگر به فکر برند سازی و تبلیغات جامع و مقرون به صرفه هستید از حضور در نمایشگاه ها غافل نشوید.

 

قواعد طراحی کاتالوگ برای نمایشگاه

برای شرکت در یک نمایشگاه با هدف جذب مشتری و برقراری ارتباط باید ابزار های تبلیغاتی حرفه ای ارائه دهید، همانطور که گفته شد یکی از این ابزار ها که طراحی کاتالوگ است.

زمانی که تصمیم به طراحی کاتالوگ برای نمایشگاه گرفتید دو راه پیش رو دارید: اعتماد به یک شرکت حرفه ای در زمینه تبلیغات و یا یادگیری اصول مهم و اولیه طراحی کاتالوگ است.

توصیه ما این است که فرصت حضور در نمایشگاه را جدی تلقی کنید و از یک طراح ماهر کمک بگیرد تا نتایج موثر کاتالوگ حرفه ای را شاهد باشید.

طراحی کاتالوگ یک امر ساده نیست و نیاز به سالها تجربه حضور در مارکتینگ، رسد بازار های موجود و داشتن دانش کافی است.

ما در این مقاله قصد داریم مراحل طراحی کاتالوگ و اصول اولیه آن را در اختیا شما عزیزان قرار دهیم. با ما همگام باشید.

شناخت مشتریان و نیاز آنها

یکی از سنگ بنا های مهم در هر گونه تبلیغات یا کمپینی شناخت مشتریان و نیاز آن ها است. اگر شما اطلاعات درستی از مخاطبانتان نداشته باشید و مبنای تبلیغات را سلیقه شخصی خود قرار دهید، تضمینی برای جذب مخاطب وجود ندارد مگر اینکه شانس با شما همراه باشد.

هر کارآفرین یا کسب و کارهای موفق میدانند که مشتری ها شاد و راضی می توانند پایه ها و ستون های یک بیزینس را قوی و محکم نگهدارند. بنابراین هدفتان برای تبلیغات باید رضایت مشتری و برطرف کردن نیاز های او باشد تا شما نیز رشد و توسعه پیدا کنید.

برای شناخت آنها باید بدانید اکثریت مشرتیان در چه رنج سنی هستند، مخاطب شما خانم ها هستند؟ آقایان هستند؟ یا خدمات شما شامل هر دو خواهد شد؟

شغل آنها را برسی کنید تا به علاقه مندی آنها دسترسی پیدا کنید زمانی که پاسخ به سوالات را پیدا کنید نیمی از ایده های اولیه شما از سر شما بیرون رفته و ایده های جدید تری  برای طراحی کاتالوگ برای نمایشگاه جایگزین آنها خواهد شد.

 زمانی که مشتریان را بشناسید به آسانی می­توانید مخاطب را به مشتری تبدیل کنید و شانس فروشتان بالا تر خواهد رفت.

در کل شناخت مشتری انگیزه ای است که او را متقاعد میکند از شما خرید کند.

 

رقبای خود را رصد کنید

همان طور که شما مشغول شناخت مشتیان هستید رقیبان شما هم همین کا را انجام میدهند. آنها می توانند بر مشتریان بالقوه تاثیر گذار باشند بنابراین باید حسابی حواستان را جمع کنید که با بررسی سایر کسب و کارها به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرید و بر صدد رفع ضعف ها و متمرکز بر روی نقاط قوت خود باشید .

الگو برداری کنید و ایده های جدید ببینید البته اصلا تقلید نکنید، سعی کنید فقط الهام بگیرید. هوشیار بودن در میان رقبا می تواند شما را به مشتریان و بازار هدف نزدیک تر کند.

محصولات خود را برجسته کنید

در هنگام طراحی کاتالوگ برای نمایشگاه بهتر است از نوشتن توضیحات اضافی و بی جهت دوری کنید و با نمایش تصاویر گویا که کاربرد محصول شما را در یک زاویه درست نشان می دهد آنها بیشتر به نمایش بگزارید و تاکید تان بر منافع و سود مشتری باشد.

سعی کنید اطلاعات، خدمات یا محصولاتتان را به درستی دسته بندی کنید تا مشتری بتواند به راحتی محصول مورد نیاز خود را جستجو کند.

نمایش اطلاعات برند و تماس

فراموش نکنید که در طراحی کاتالوگ برای نمایشگاه حتما لوگو تجاری نام شرکت و تمامی اطلاعات تماس و راه های ارتباطی را در اختیار بگذارید تا افراد بتوانند به راحتی به شما دسترسی داشته باشند.

اگر شما بهترین کاتالوگ را هم طراحی کرده باشید؛ و تمام نکات ریز درشت طراحی کاتالوگ را هم رعایت کرده باشید؛ اما فراموش کردید که راه های ارتباطی را درج کنید متاسفانه باید بگوییم که کاتالوگ شما فاقد اعتبار است و فقط صرفا آن یک آلبوم است که خیلی هم موثر واقع نمی­شود.

 

روش های چاپی مناسب را انتخاب کنید

همانطور که گفته شد کاتالوگ، نماینده شما در دست مشتریان یا دیگر کسب و کارها میباشد. بنابراین بهتر است از یک بعد از طراحی کاتالوگ برای نمایشگاه به فکر یک چاپ خانه معتبر با روش های چاپی مناسب و پاسخگو باشید.

تاثیر چاپ بر کاتالوگ بسیار مهم است و می تواند جذابیت طراحی را برای شما چندین برابر کند.

کلام آخر

اگر نیاز به یک طراحی حرفه ای و تاثیر گذار و چاپ مناسب دارید مجموعه طرح گندم در این زمین می تواند در کنار شما باشد.

چاپ و طراحی کاتالوگ برای نمایشگاه

 نمونه طراحی کاتالوگ طرح گندم

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − دو =