آموزش عکاسی صنعتی از ادکلن

عکاسی صنعتی از ادکلن

آموزش عکاسی صنعتی از ادکلن

عکاسی صنعتی از ادکلن فقط قرار دادن شیشه ادکلن جلوی لنز دوربین نیست، برای اینکه بتوانید یک عکس حرفه ای بگیرید باید از اصولی پیروی کنید.

 اگر در این حرفه فعالیت میکنید و نیاز به یادگیری ترفند ها و دانش اولیه دارید با ما همراه باشید.

عکاسی از ادکلن و عطر

عکاسی تبلیغاتی از ادکلن یا عکاسی صنعتی از هر محصولی نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد و نمی توان بدون توجه به برنامه و چیدمان یک تصویر خیره کننده ثبت کرد.

بنابراین چگونه باید از ادکن تصویری گرفت که نشان دهنده هویت و کیفیت آن باشد؟ عکاسی صنعتی در هر زمینه ای نیاز به تجربه و دانش کافی دارد اگر می خواهید بهترین نتیجه را از تصاویر محصولاتتان داشته باشید بهتر است به یک عکاس حرفه ای یا یک مجموعه تبلیغاتی مانند طرح گندم مراجعه کنید.

 

عکاسی صنعتی از ادکلن

 

رقبای خود را در صنعت عطر و ادکلن بشناسید

قبل از شروع عکاسی صنعتی از ادکلن بهتر است رقیبان موفق خود را شناسایی کنید نمونه کارهای آن ها را برسی کنید و با توجه به ارزیابی هایتان ایده پردازی کنید اما مراقب باشید که به هیچ عنوان ایده گرفتن را با تقلید کردن اشتباه نگیرید.

 

ویژگی های شاخص ادکلن و برند را یاداشت کنید

تمام وِیژگی های ادکلن و برند را یاداشت کنید و دقت کنید که می خواهید چه حسی را به بیننده منتقل کنید. شاید بگویید احتیاجی به این مرحله ندارید و تمام چیزی که میخواهید را در ذهنتان حک کردید؛ اما طبق تجربه نوشتن این قبیل ویژگی ها می تواند تمام ایده پردازی شما را تغییر بدهد و شما را به الگو ها ایده های جدید تری برساند.

 بنابراین اگر تجربه کافی در زمینه عکاسی صنعتی از ادکن را ندارید به تمامی مراحل با توجه عمل کنید تا نتیجه دلخواهتان را ببینید.

 

حس تمایل به خرید ادکلن در مخاطب ایجاد کنید

برای اینکه بتوانید ارتباط بهتری با مخاطب برقرار کنید، باید بتوانید به صورت واضح و شفاف احساسات و ویژگی محصول را از طریق تصویر منتقل کنید. شما میتوانید با استفاده از تنظیمات نور، رنگ و سایه این کار را انجام دهید.

در عکاسی صنعتی از ادکلن این امر یک ترفند راحت و کوچک نیست  که بتوانید آن را فقط با خواندن یک یا چند مقاله آموزشی فرا بگیرید. همانطور که در بالا اشاره کردیم عکاسی صنعتی و تبلیغاتی کاری پیچیده است و یکی از دلایل مبتنی بر این موضوع همین مبحث انتقال احساسات است.

برای مثال یک عطر غلیظ را می توانید با درخشش طلایی و رنگ های گرم نشان دهید و رایحه های سبک را با رنگ های روشن و نور زیاد به نمایش بگذارید.

 

عکاسی صنعتی از ادکلن

 

 

 پس زمینه مناسب استفاده کنید

استفاده از پس زمینه مناسب یک از گام های مهم در زمینه عکاسی صنعتی از ادکلن است.

 زمانی که شما از یک پس زمینه بی کیفیت و استفاده کنید که مطابقتی با تصویر اصلی نداشته باشد تمام ذوق و خلاقیت شما برای چیدمان و انتقال احساسات ندیده گرفته خواهد شد.

بنابراین سعی کنید از یک پس زمینه مرتبط با حال و هوای تصویر و چیدمان با رنگ مناسب انخاب کنید.

 معمولا بهترین انتخاب، یک پس زمینه ساده و روشن است زیرا شما می توانید به طریق مختلف آن را به سبک خود نزدیک کنید و به راحتی آن را ویرایش کنید.

اگر بخواهید می توانید  در هنگام عکاسی صنعتی از ادکلن برای پس زمینه تصویر از یک تکه پارچه، دیوار و یا هر سطحی که فکر میکنید مناسب است استفاده کنید این بستگی به خلاقیت و مهارت شما دارد.

 

چیدمان و ترکیب اکسسوری با محصول در عکاسی صنعتی از ادکلن

آیا تا به حال متوجه طراحی و چیدمان برخی اکسسوری ها در کنار محصولات شدید؟

یکی از عواملی که در انتقال احساسات به مخاطب کمک میکند و از عوامل اصلی جذابیت یک عکس هستند چیدمان اکسسوری در کنار محصول است.

درواقع چیدمان اکسسوری ها هستند که خلاقیت و نگاه یک عکاس حرفه ای را نشان خواهند داد و برای مخاطب کش ایجاد میکنند.

البته از چیدمان های شلوغ و بی هدف پرهیز کنید زیرا ذهن انسان به طور غریزی به دنبال نظم و پیوستگی است بنابراین یک چیدمان غیر اصولی می تواند تمام احساسات، هدف و خلاقیت شما را در چشم ببیننده متزلزل کند و نظر منفی آنها را به همراه داشته باشد.

عکاسی صنعتی از ادکلن بهتر است از عناصر و اکسسوری های مرتبط و گویا استفاده کنید مانند: گل، گلبرگ، برگ و… هر چیزی که لطافت را نشان بدهد.

صحنه را روشن نگه دارید.

سعی کنید تا حد امکان نور را با فاصله زیاد از شیشه ادکلن قرار دهید تا یک عکس با تناژ گرم  بدست آورید که پخش نور درستی داشته باشد قبل از ذخیره تصویر نهایی بهتر است چند بار به طور امتحانی عکس بگرید تا جهت تابش نور را بهتر متوجه شوید و بتوانید زاویه درست را انتخاب کنید.

 

تنظیمات دوربین برای عکاسی صنعتی از ادکلن

در هنگام عکاسی صنعتی از ادکلن ترجیحا از یک دوربین با کیفیت با لنز های مناسب استفاده کنید. همچنین از کمترین ایزو ممکن و سرعت شاتر روی حداکثر سرعت همگام‌ با فلاش دوربین و دیافراگم را روی عمق میدان مورد نظر تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که نور محیط روی عکس تأثیر نمی گذارد.

در صورت لزوم دیافراگم خود را تا اعداد f / 16 یا f / 20 ببندید. به عنوان یک قاعده کلی، این ترفند یک تصویر واضح تری ایجاد می‌کند و تاری را در تصویر کاهش می‌دهد.

 

شیشه ادکلن را برای عکاسی صنعتی تمیز کنید

یکی از نکته هایی که ممکن است بعد از عکس برداری متوجه آن شوید وجود اثر انگشت و یا گرد و غبار در بر روی شیشه ادکلن است؛ که جلوه ی خوبی ندارد.

البته می توان آنها را در بخش ویرایش هم رفع کرد اما بهتر است قبل از عکسبرداری به این نکته توجه کنید تا در هنگام ویرایش اولویت شما بیشتر تغیر در رنگ و دما باشد تا نکاتی از قبل باید رعایت میشد.

 زاویه درست را انتخاب کنید

 زمانی که شما می خواهید عکاسی صنعتی از ادکلن را شروع کنید یکی از نکات مهمی که باید به آن نیز توجه کنید نوشته های روی شیشه است که معمولا شامل نام برند و نام ادکن است.

 اگر نوشته با رنگ فونت مشکی باشد خب معمولا مشکلی برای نمایش آن نخواهید داشت اما اگر نوشته ها با رنگ فونت سفید باشد انتخاب زاویه کمی دشوار است.

برای حل این مشکل باید بتوانید با  نور و زاویه تصویر بازی کنید تا زاویه مناسب را برای نمایش واضح حروف سفید پیدا کنید.

 

کلام آخر

همیشه همه افراد دسترسی به یک آتلیه حرفه ای برای عکاسی صنعتی از ادکلن را ندارند. بنابراین شما می توانید با تجهیزات کم یک فضای کوچک را به این کار اختصاص دهید و با توجه به نکات گفته شده و استفاده از خلاقیت خود و الهاماتی که گرفته اید شروع به عکاسی کنید و در انتها با کمک نرم افزار های ویرایشگری مانند فوتوشاپ آن را به ایده نهایی که در ذهنتان بود نزدیک کنید.

همچنین اگر صاحب کسب و کار و یا حرفه ای هستید که نیاز به عکاسی حرفه ای از محصولاتی از قبیل ادکلن دارید و می خواهید بهترین نتایج را دریافت کنید؛ کافیست با مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − سیزده =