طراحی لوگو لباس برای صنعت مد و پوشاک چگونه انجام می شود؟

طراحی لوگو لباس برای صنعت مد و پوشاک چگونه انجام می شود؟

نکات مهم برای طراحی لوگو لباس را در این شرح داده شده است. با ما همراه باشید.

حتما تا به حال این جمله را شنیده اید که «لباس زیبا به تأثیرگذاری کمک می کند». اگر قصد دارید یک فروشگاه آنلاین لباس افتتاح کنید، باید کاری بیش از ارائه یک انتخاب گسترده و جذاب از کفش، پوشاک و لوازم جانبی انجام دهید. شما باید یک هویت بصری منحصر به فرد برای برند خود ایجاد کنید.

لوگو بخش مهمی از سبک برند شما است. این اولین چیزی است که مشتری می بیند، بنابراین باید از این فرصت استفاده کنید تا تاثیر درستی داشته باشید و برند خود را از بقیه جدا کنید.

لوگو چیست؟

 

 

طبق تعریف عمومی پذیرفته شده، لوگو در واقع شکل گرافیکی نام یک شرکت است و لوگو نام متفاوت آن است و اصولاً ممکن است از حروف و برخی طرح های گرافیکی دیگر تشکیل شده باشد و هدف اصلی آن قابل تشخیص باشد.

وقتی می گوییم یک لوگوی کامل، در واقع به این معنی است که محتوایی از یک لوگو تشکیل شده است، سپس نماد و شعار خاصی است که نشانه شناخت یک شرکت خاص است. از نظر عملی، یک لوگو با طراحی خوب نقش کلیدی در بازاریابی دارد، بنابراین بسیار مهم است که توسعه آن را به متخصصان بسپارید.

لوگو نمادهایی با ترکیبی از متن و تصاویر است مانند طراحی لوگو لباس که تصویر آن درج شده است؛ که به کاربر یا مشتری کمک می کند تا برندها را شناسایی کند و بین شرکت ها تفاوت قائل شود. لوگوها بخشی از تاریخ چندین دهه ما هستند. از عصر حجر که انسان برای اولین بار ابزاری را ساخت، نیاز به شناخت دارد. تشخیص اینکه چه کسی آن ابزار خاص را ساخته است و در کجا.

به طور خلاصه، لوگو نماد یک شرکت خاص است و این نقش لوگو است که برای بازاریابی ضروری است. معمولاً یک عنصر یا نماد دقیقاً تعریف شده یا تصویری وجود دارد که توسط آن یک شرکت، محصول، ایده یا خدمات خاص، یعنی آنچه ارائه شده است، قابل تشخیص است. بسیار مهم است که یک لوگو قابل توجه باشد و سبک توسعه آن با آنچه ارائه می شود تطبیق داده شود.

از نقطه نظر بازاریابی، خود لوگو بخش اصلی هویت بصری یک شرکت خاص است و در خدمت ایجاد تصویر اصلی برای یک محصول یا شرکت خاص است، این دقیقاً همان چیزی است که آن را از سایر موارد فعال در شرکت متمایز می کند. همان منطقه تاکید بر این نکته بسیار مهم است که ایجاد یک لوگوی خوب باید به ناظر این امکان را بدهد که فوراً در نگاه اول ببیند چه چیزی ارائه می شود، صرف نظر از اینکه شرکت و کسب و کارش یا خدمات خاص، محصول، ایده یا چیزی شبیه به آن است. که

یک طراحی لوگو لباس خوب چگونه به نظر می رسد؟

 

 

 

هر فروشگاهی از لوگوی خود استفاده می کند تا تأثیر مناسبی بر مخاطبان هدف خود بگذارد. شما می توانید هر پیامی مانند “لباس نخبگان” یا “قیمت های مناسب” را به مشتریان خود منتقل کنید. علاوه بر این، یک لوگو می تواند ویژگی هایی مانند کیفیت، سبک، دوام، راحتی و بسیاری موارد دیگر را هدایت کند.

مطمئن شوید که علایق و انتظارات مخاطبان هدف خود را در طراحی لوگو لباس در نظر گرفته اید. به عنوان مثال، یک لوگوی شاد و روشن یک ایده عالی برای یک فروشگاه لباس کودکان است. در عین حال، برای یک فروشگاه آنلاین فروش پوشاک و لوازم جانبی مردانه به سختی مناسب است. هنگام طراحی مفهوم آینده خود، به احساسات و تداعی هایی که محصولات شما برمی انگیزند فکر کنید.

روش ها و ابزارها ی ایجاد لوگو

همه چیز به امکانات شما بستگی دارد. شما می توانید به تنهایی طراحی لوگو لباس برند خود را به عهده بگیرید یا به یک طراح یا استودیو طراحی سفارش دهید، حتی می توانید از یک سرویس آنلاین تخصصی استفاده کنید.

هر یک از گزینه های بالا مزایا و معایب خود را دارد. اگر برای طراحی زمان کافی را ندارید، خود را آماده کنید تا طراحی را به یک شرکت و یا یک طراح ماهر واگذار کنید.

اگر در زمان بندی مشکلی ندارید، میتوانید. با خدمات آنلاین در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید.

 

با یک نماد شروع کنید

 

طراحی لوگو لباس

 

برای طراحی لوگو لباس می‌تواند از یک نماد مربوط به صنعت مد استفاده کنید که ظاهر مردانه یا زنانه را نشان دهد. تصاویر حیوانات ممکن است یک انتخاب عالی برای لباس کودکان و همچنین برای پوشاک و لوازم جانبی بزرگسالان باشد. علاوه بر این، لوگوی شما می‌تواند شامل لوازم جانبی (دستکش، کلاه، کمربند، عینک) یا سایر اقلام کمد لباس باشد. بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین لباس، لوگوهای متنی با فونت‌های دست‌نویس زیبا را ترجیح می‌دهند.

یک رنگ انتخاب کنید

در طراحی لوگو لباس یک طرح رنگی منظم می تواند اثربخشی لوگوی شما را افزایش دهد، درست مانند یک طرح رنگی نامناسب که می تواند مشتریان بالقوه را دور کند. رنگ این قدرت را دارد که حال و هوای خاصی را ایجاد کند و تداعی های خاصی را برانگیزد. به عنوان مثال، قرمز نماد شور، فعالیت، قدرت، انرژی و عشق است. یافتن بهترین رنگ برای نشان دادن هویت برند شما بسیار مهم است.

اما چه رنگ هایی برای صنعت مد و پوشاک مناسب هستند؟  ابتدا رنگ های روشن را در نظر بگیرید؛ که توجه مشتریان را بیشتر به خود جلب می کند. دوم، مشخص کنید که چه ویژگی هایی کسب و کار شما را مشخص می کند. در اینجا مفاهیم برخی از محبوب ترین و پکاربردترین رنگ ها آمده است:

  • قرمز (روشن، پر انرژی، جذاب)؛
  • صورتی (انتخاب عالی برای لباس کودکان)؛
  • زرد (رنگ آفتابی مرتبط با شادی، حالات مثبت و انرژی)؛
  • مشکی (سبک تصفیه شده و ظرافت).

به لوگوی رقبای خود نگاهی بیندازید تا راه حل های رنگی موفق برای جایگاه خود را کشف کنید.

یک فونت انتخاب کنید

فونت به اندازه رنگ برای لوگوی شما مهم است. ترکیب لوگو و رنگ بر درک بصری لوگوی شما تأثیر می گذارد. علاوه بر این، تعیین می کند که پیام متنی شما چقدر خوانا و به یاد ماندنی خواهد بود.

خوانایی علاوه بر جذابیت بصری یک فونت باید در زمینه های مختلف (سربرگ وب سایت، صفحه رسانه های اجتماعی، کارت ویزیت، نشان، تی شرت و غیره) به راحتی قابل خواندن باشد.

تعادل. یک فونت ضخیم را برای مطابقت با نماد بزرگ انتخاب کنید. اگر لوگوی شما دارای یک نماد کوچک است یا اصلاً هیچ نمادی ندارد، با خیال راحت با فونت های دقیق تر بازی کنید.

مراقب عناصر جزئی باشید. در جستجوی یک گزینه عالی، از فونت های فانتزی سخت خوان با طومارها و سریف های متعدد اجتناب کنید.

ترکیب را منسجم را انتخاب کنیدطراحی لوگو لباس

 

چیدمان عناصر بر نحوه درک مشتریان از لوگوی شما تأثیر می گذارد. مطمئن شوید که فضای کافی بین نماد و متن باقی می‌ماند، اما در این کار زیاده‌روی نکنید، مگر اینکه بخواهید عناصر شما جدا به نظر برسند.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم نکات مهمی جهت طراحی  لوگو لباس در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، امیدواریم که مطلب مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

همچنان بخوانید: آموزش طراحی لوگو در فتوشاپ

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =