طراحی اصولی کاتالوگ با عکاسی تبلیغاتی چه تاثیری بر کسب و کار شما دارد؟

طراحی اصولی کاتالوگ با عکاسی تبلیغاتی چه تاثیری بر کسب و کار شما دارد؟

کاتالوگ با عکاسی تبلیغاتی هرگز از مد نمی افتند.

کاتالوگ ها به عنوان یک ابزار بازاریابی، بسیار به یاد ماندنی تر از ایمیل ها و پیام های تبلیغاتی بی شماری است که هر روز آنها را مرتب می کنید.

تبلیغات چاپی همچنان جنبه مهمی در بازاریابی و جذب مشتری و برقراری ارتباط مثتمر با مشتریان و کسب و کارهای دیگر است، همچنین جنبه برای برندسازی نیز بسیار تاثیر گذار خواه بود.

ارتباطات بصری در دنیایی که امروز بسیار حائز اهمیت است، زیرا مردم به دنبال اطلاعات به صورت بصری هستند و اغلب به دنبال زیبایی و ارتباطات مطمئن هستند.

کاتالوگ ها حجم بیشتری از اطلاعات را نسبت به بروشور یا پوسترها ارائه و سازماندهی می کنند. یک جلد خوب می تواند علاقه مخاطبان شما را برانگیزد و آنها را ترغیب کند که به خواندن ادامه دهند. پشت جلد اغلب شامل اطلاعات تماس و تماس برای اقدام است.

در این مقاله قصد داریم مراحل طراحی اصولی کاتالوگ با عکاسی تبلیغاتی را برای شما به صورت گام به گام شرح دهیم. با ما همراه باشید.

کاتالوگ چیست؟

 

کاتالوگ چیست

 

کاتالوگ یک کاغذ تا شده یا یک دفترچه ی چند صفحه ای است که برای فروش محصولات یا خدمات یک شرکت استفاده می شود.

این تکه کاغذ را می توان چندین بار تا کرد تا صفحات جداگانه ایجاد شود یا چندین صفحه به هم متصل شوند. اصطلاح “کتابچه” گاهی اوقات هنگام مراجعه به یک کتالوگ استفاده می شود. در حالی که می تواند شبیه به یک جزوه به نظر برسد، نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که کاتالوگ ها برای تبلیغات تمامی محصولات  یا خدمات موجود در یک کسب و کار استفاده می شوند.

کاتالوگ ها معمولاً حاوی تصاویر بیشتری هستند تا کلمات بنابراین برای طراحی اصولی کاتالوگ با عکاسی تبلیغاتی ما تصمیم گرفتیم این مطلب را برای کمک به شما تهیه کنیم.

برخی از کاربردهای رایج کاتالوگ ها شامل معرفی یک خط محصول جدید یا ارائه جزئیات خدمات برای ارسال به مشتریان جدید است.

یک کاتالوگ چاپی استاندارد می تواند دارای ابعاد مختلفی باشد. محتوای اصلی در داخل آن موجود است. سیستم های گرید یک راه ساده برای ردیف کردن محتوای شما و سازماندهی آن است. خطوط شبکه به شما کمک می کند تا عناصر مختلف کاتالوگ خود (سرصفحه، متن و عکس) را تراز کنید. هنگامی که تراز در هر بخش آن سازگار باشد، به خوانندگان شما کمک می کند. و همچنین یک طراحی منسجم را ارائه خواهید داد.

انواع کاتالوگ را بشناسید

در حالی که بیشتر مردم تمایل دارند کاتالوگ با عکاسی تبلیغاتی را به عنوان راهنمای خریدی که توسط یک فروشگاه خرده‌ فروشی تولید می‌شود تصور کنند، انواع دیگری از قالب‌های کاتالوگ وجود دارد که در تجارت مفید هستند. برخی از کاتالوگ ها برای سازماندهی مجموعه های مواد و برای ارزیابی دارایی های فیزیکی متعلق به یک شرکت یا نهاد دیگر استفاده می شوند، در حالی که انواع دیگر کاتالوگ ها برای انجام تحقیقاتی مفید هستند که برنامه های بازاریابی را مشخص می کند.

شاید آشناترین نوع کاتالوگ توسط موسسات خرده فروشی برای فهرست کردن و عرضه محصولات خود به مشتریان فعلی و بالقوه تولید شود. این دفترچه های فروش فهرستی از محصولاتی است که یک شرکت برای فروش در فصل جاری ارائه می دهد. آنها معمولاً طوری طراحی می شوند که شامل عکس های محصولات، نام و شماره اقلام، توضیحات محصول و گاهی اوقات قیمت باشند.

کاتالوگ های خرده فروشی همچنین شامل اطلاعات سفارش و حمل و نقل، آدرس شرکت، خط مشی بازگشت و مهمتر از همه، یک ابزار است که برند شرکت را تبلیغ می کند. تمام جنبه های کاتالوگ برای منعکس کردن یک تصویر و تبلیغ پیام شرکت طراحی شده است.

به عنوان مثال، یک شرکت پوشاک که برای زنان با جثه بزرگ‌تر عرضه می‌کند، ممکن است قدرت، جذابیت و مد را به اشتراک بگذارد، در حالی که یک تولیدکننده لباس کودکان بوتیک ممکن است حس خلاقیت و هوس را در مواد تبلیغاتی خود القا کند.

در حالی که فناوری حجم زیادی از خریدهای خرده فروشی آنلاین را به حرکت درآورده است، بسیاری از کاتالوگ ها هنوز در قالب نسخه چاپی تولید می شوند. یک نسخه فیزیکی که به راحتی می توان آن را چندین بار مشاهده کرد و به سایر مشتریان بالقوه ارسال کرد، و همچنان هنوز دارای ارزش تبلیغاتی زیادی است.

به طور کلی می توان گفت کاتالوگ ها به دو صورت چاپی و دیجیتال قابل ارائه هستند. البته که با نسخه های چاپی آشنا هستید، اما درمورد کاتالوگ های دیجیتال می توانید گفت همانطور که از نام آنها پیداست برای بستر های دیجیتال طراحی می شوند. برای آشنایی بیشتر با کاتالوگ آنلاین دیجیتال کلیک کنید.

اهمیت تصاویر تبلیغاتی در کاتالوگ ها

مردم تنها حدود 20 درصد از اطلاعات شفاهی را به خاطر می‌آورند، اما 80 درصد از چیزهایی را که می‌بینند، به خاطر می‌آورند، که بیان کردن داستان یک شرکت از طریق تصاویر را به ابزاری قدرتمند برای به حداکثر رساندن فروش تبدیل می‌کند. به همین دلیل است که استخدام یک عکاس تبلیغاتی سیار مهم و ارزشمند است. به همین دلیل است که طراحی اصولی کاتالوگ با عکاسی تبلیغاتی مهم است.

همانطور که بارها در مقالات متفاوت گفته ایم، می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای را از سایت‌های عکاسی استوک بیابید، اما به احتمال زیاد همان عکس‌ها را در جاهای دیگر خواهید دید، همانطور که مخاطبانتان خواهند دید. بنابراین وب‌سایت ویا شبکه‌های اجتماعی شما در خطر خسته‌کننده و «متداول» بودن هستند. ایجاد محتوای تازه و اصیل همیشه موثرترین راه برای رفتن است.

اگرچه این روزها برخی عکس‌های استوک کیفیت خوبی دارند، برخی از تصاویر (مخصوصاً از سایت‌های استوک رایگان) ممکن است وضوح ضعیفی داشته باشند یا در صورت تنظیم پیکسلی به نظر برسند. این بلافاصله بر محتوای شما تأثیر منفی می گذارد.

به عنوان یک شرکت طراحی و تبلیغاتی ، دریافت تصاویری از مشتریان برای استفاده در وب سایت و صفحات رسانه های اجتماعی آنها که کیفیت پایینی دارند و از یک عنصر خلاقانه ای در عکاسی ندارند بسیار خسته کننده است. بی کیفیتی تصاویر مهارت های طراحی ما و نتیجه اجرای کمپین شما را به خطر می اندازد.

ما ترجیح می دهیم از یک عکس استوک با کیفیت خوب به جای یک عکس اصلی بی کیفیت استفاده کنیم. مشتری اغلب از ما می‌خواهد که تصاویر را از وب‌سایت‌های عرضه‌کننده‌شان دریافت کنیم یا کاتالوگ‌های PDF را حذف کنیم که این نیز باعث چالش‌های کیفیت فوق‌العاده‌ای می‌شود.

اندازه عکس تعیین می کند که کجا و چگونه می توانیم از آن استفاده کنیم. یک تصویر پیکسل کوچک ممکن است برای استفاده در فیس بوک مناسب باشد، اما استفاده در طرح بندی کاتالوگ حرفه ای غیرممکن است.

اگر می خواهید تاثیرات یک کاتالوگ اصولی و حرفه ای را ببینید بهتر است از محصولات خود عکس های تبلیغاتی تهیه کنید یا کار را به یک فرد یا یک شرکت با تجربه مانند طرح گندم بسپارید.

 

اثر متقابل در میان کاتالوگ با عکاسی تبلیغاتی

 

کاتالوگ با عکاسی تبلیغاتی

 

کاتالوگ چیزی است که مردم می توانند لمس کنند، نگه دارند و به دیگران منتقل کنند. این به مشتریان بالقوه اجازه می دهد تا به جای فراموش کردن اطلاعات در میان سایت ها و صفحات وب گسترده، با اطلاعاتی که از طریق کاتالوگ دریافت کرده اند، ارتباط برقرار کنند.

داشتن یک کاتالوگ با عکاسی تبلیغاتی به صورت فیزیکی در جلوی شما، بیشتر از تبلیغاتی که ممکن است در وب ببینند، به اطلاعات داخل معنی بیشتری می دهد و توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب می کند. دسترسی به کاتالوگ ها آسان است، زیرا اگر می خواهید اطلاعات را دوباره بخوانید یا به دوستانتان منتقل کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را از کشو بیرون بکشید، در حالی که ردیابی و مکان یابی آگهی در وب ممکن است دشوار باشد البته نه همیشه .

به عنوان مثال، کاتالوگ های زیادی در رویدادها توزیع می شود، جایی که غرفه هایی برای تبلیغات کسب و کار برپا می شود، بنابراین، وقتی مردم به غرفه شما می آیند، تا متوجه شوند شما دقیقا چه خدماتی ارائه میدهید، با دیگر رقبا چه تفاوتی دارید درواقع؛ توانید با  یک کاتالوگ با عکاسی تبلیغاتی حرفه ای که چیدمان منسجم و اصولی را رعیت کرده است مشتریان را قانع کنید.

 

تفاوت بین کاتالوگ ها و بروشورها چیست؟

 

کاتالوگ با عکاسی تبلیغاتی

 

اگر دقت کرده باشید اغلب مشتریان زمانی که می خواهند به دنبال دفترچه راهنمای یک محصول یا دفترچه راهنمای محصولات یک شرکت باشند برای هر دو از یک کلمه بروشور یا فقط کاتالوگ استفاده میکنند و تفاوت میان این دو را نمی دانند. در واقع هم بروشورها هم کاتالوگ ها هر دو ابزار های تبلیغاتی قدرتمندی هستند که در یک نگاه کلی شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند اما به طور کلی مهمترین تفاوت میان این دو ابزار هدف از طراحی آنها است.

معمولا بروشور ها علاوه بر جنبه تبلیغاتی و برندسازی بیشتر به جهت توضیحات محصول و نحوه ی استفاده محصولات به مشتریان ارائه میشود، اما کاتالوگ با عکاسی تبلیغاتی برای ترغیب و قانع کردن مشتریان به مخاطبان ارائه میشود.

برای مثال: زمانی که شما یک محصول خریداری می کنید و بسته بندی محصول را باز میکنید یک بروشور خواهید دید اما اینکه کاتالوگی در بسته بندی وجود داشته باشد کمی عجیب به نظر خواهد رسید و دور از ذهن است.

همانطور که در بالا تر ذکر شد کاتالوگ ها معمولا برای نمایش تمامی محصولات و خدمات و همچنین نمایش هدف برند و رقابت با دیگر برند ها توزیع می شود بنابراین دارای صفحات بیشتری است و نیازمند تصاویر بیشتر و با کیفیت تری است. (برای دریافت اطلاعات بیشتر کلیک کنید)

کلام آخر

حال که پس از خواند این مقاله متوجه اهمیت تصاویر در سطح کلی کیفیت کاتالوگ خود شده اید، بهتر است نکات گفته شده را جدی بگیرید و آنها را مورد استفاده قرار دهید.

حتی اگر بهترین طراحان ایران را استخدام کنید تا بهترین و مدرن ترین طرح ها را برای شما پیاده سازی کند اما اگر تصاویر با کیفیت در کاتالوگ تان درج نکنید به احتمال زیاد توزیع آن برای سشما سودمند نخواهد بود و حتی ممکن است برای برند شما بی اعتمادی افراد را ممکن سازد به همین جهت طراحی اصولی کاتالوگ با عکاسی تبلیغاتی می تواند تاثیر گذاری این ابزار را چند برابر کند.

در این مقاله تلاش کردیم نکات مهمی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، خوشحالیم که تا پایان مقاله با ما همراهی کرده اید. امیدواریم که مطالب برای شما مورد استفاده باشد.

 

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =