تجهیزات عکاسی در طرح گندم

تجهیزات عکاسی در طرح گندم

تجهیزات و لوازم حرفه‌ایی عکاسی در طرح گندم

تجهیزات عکاسی در طرح گندم را در این مقاله بخوانید!

تجهیزات عکاسی به روز و مدرن امروزه به یکی از مهمترین ویژگی های یک مجموعه عکاسی و یا یک شرکت تبلیغاتی بزرگ تبدیل شده است، به طوری که ثبت بهترین عکس ها نیز تاحدودی به همین تجهیزات مدرن و هماهنگ بستگی دارد. این تجهیزات مدرن در عکاسی صنعتی، باعث ثبت بهترین عکس از سوژه (محصول، محیط و…) می‌شود که در شاخه های دیگر مثل انواع طراحی، ساخت تیزر و ویدئو تبلیغاتی نیز بی اثر نخواهد بود.

 عکاسی نیز همچون دیگر هنرها و علوم، نیاز به ابزار و تجهیزات خاص خود دارد. برخی از ابزارها در ایجاد عکس نقش اساسی دارند و نبود آن‌ها فرایند عکسبرداری را ناممکن می‌سازد و بعضی دیگر به عکاس کمک می‌کنند تا علاوه بر سرعت عمل و صرفه‌جویی در زمان، تصویر بهتری را نیز ثبت کند. دوربین آنالوگ طی سالیان طولانی از وضعیت ابتدایی خود که همان اتاق تاریک بود، تکمیل و به حالت فعلی درآمده‌است.

 

تجهیزات عکاسی در طرح گندم

 

اولین دوربین‌ها فاقد مسدود کننده و دیافراگم بودند. لنز آن دوربین‌ها کاملاً ابتدایی، و انحراف خطی شدید و سایه و یا تاریکی در گوشه‌ها داشتند. لزوم مسدود کننده از زمانی احساس گردید که سرعت مواد حساس عکاسی (نورگیری) افزایش یافت و زمان نوردهی به کسری از ثانیه رسید. مسدود کننده‌ها در انواع مختلفی تولید شده و برای کارهای متعدد مورد استفاده قرار گرفتند. مسدود کننده‌های برگی در تمامی سرعت‌های فلاش کارایی داشتند، ولی سرعت آنها کم بود. مسدود کننده‌های سطح کانونی هم با وجود سرعت بالا، در ثبت تصویر از سوژه‌های متحرک، بسته به جهت حرکت پره‌ها (افقی یا عمودی) تصویر را دچار اعوجاج می‌کردند.

با ورود عکاسی به جامعه و دنیای خبر و ورزش، طلب برای سرعت‌های بالای مسدود کننده، برای ثبت وقایع سریع افزایش یافت. سرانجام کارخانه مینولتا در سال ۱۹۹۸ دوربین ماکسیوم ۹ خود را با سرعت مسدود کننده ۱/۱۲۰۰۰ ثانیه به جهان معرفی کرد، که خود انقلابی در این زمینه محسوب می‌شود. مسابقهٔ دیگر سازندگان تجهیزات عکاسی در بحث روزنه درگرفت. لنزهای سریع برای کارهای خبری و ورزشی عالی بودند. بعضاً نیز بسته‌تر بودن روزنه، برای بدست وضوح در عمق میدان کمک زیادی می‌کرد. سریع‌ترین لنزهای جهان را، فعلاً با f/1:0.7 کارخانه زایس به سفارش سازمان ناسا برای کارهای فضایی، مخصوص دوربین‌های ۳۵ میلی‌متری و کارخانه فوجی برای دوربین‌های مدار بسته تولید کرده‌است.

انواع تجهیزات عکاسی

1. سافت باکس

 

سافت باکس

 

 

یکی از امکانات مهم و کاربردی آتلیه ها سافت باکس می باشد. سافت باکس نوعی دیفیوزر است و در اندازه های مختلف موجود است. بزرگترین سایز آن 3.4 است و به دلیل شکل مستطیلی که دارد برای پرتره های بلند مناسب است. داخل سافت باکس می تواند طلایی، نقره ای یا سفید باشد که هر کدام عملکرد خاصی دارند. اگر سافت باکس های نقره ای و طلایی را انتخاب کنید، با توجه به این تفاوت که سافت باکس های طلایی طلایی نور گرم تولید می کنند، این دو رنگ 100% نور را منعکس می کنند. در نهایت، جعبه سفید 98 درصد نور را منعکس می کند. لازم به ذکر است که پرکاربردترین و رایج ترین سافت باکس، سافت باکس نقره ای می باشد. 

 

مطالب مرتبط » به طور کامل با سافت باکس و نحوه ی استفاده از آن آشنا شوید!

2. اکتاباکس

این ابزار مشابه سافت باکس است، اما ساختاری چند ضلعی دارد. اکتاباکس به دلیل عرض نور زیاد بیشتر در عکاسی صنعتی استفاده می شود.

3. اسنوت

منبع نور نقطه ای است، و به آن خرطومی هم میگویند. اسنوت برای تاکید بر یک بخش از سوژه و نورپردازی بر قسمتی خاص بکار میرود.

4. شیدر

از 4 تیغه تیره تشکیل شده است که برای تعیین جهت نور استفاده می شود.

5. زنبوری

زنبور شبیه کندو است و باعث شکست نور می شود، زنبور یک کاربرد صنعتی دارد. برای مثال در مواردی که می خواهیم ساختار جسم را نشان دهیم از زنبور عسل استفاده می کنیم.

6. خیمه نور

 

خیمه نوری

 

 

 

این یکی از تجهیزات مهم و کاربردی در عکاسی تبلیغاتی است. چادرهای سبک برای عکاسی از سرامیک، چینی، کریستال و… انعکاس زیادی دارند، این راحت است. هر لبه چادر نور به عنوان یک پخش کننده عمل می‌کند.

همچنین بخوانید: عکاسی تبلیغاتی و کاربردهای آن

 

7. کاسه استاندارد

یکی از ابتدایی ترین، ابتدایی ترین و ابتدایی ترین تجهیزاتی که برای تعیین محدوده نور فلاش ها تنظیم می شود کاسه استاندارد است. وظیفه اصلی کاسه استاندارد جلوگیری از پراکندگی نور است.

8. کاسه بک گراند

مخصوصا مدیریت و استفاده از نور برای پس زمینه سوژه عکاسی است.

9. چتر

دو نوع چتر وجود دارد. چتر بازتابنده ای است که نور را در هر دو نوع پخش می کند به گونه ای که نور بیشتری در مرکز و نور کمتری در اطراف داشته باشیم.

  • چتر رفلکتور: در چتر رفلکتور لایه بیرونی سیاه بوده و لایه داخلی طلایی رنگ، سفید یا نقره ای است.
  • چتر دیفیوژر: در چتر دیفیوژر هر دو لایه بیرونی و داخلی سفید رنگ میباشند.

10. پانتوگراف

پانتوگراف‌ها را می توان به عنوان جایگزینی برای سه پایه فلاش استفاده کرد. این پانتوگراف ریلی است که از سقف آویزان شده و به منابع نور متصل است و قابلیت حرکت را دارد.

11. رادیو فلش

رادیو فلاش نوررا همگام می کند. ساختار رادیو فلش از دو قسمت تشکیل شده است. قطعات فرستنده و گیرنده. پورت رادیویی بالای دوربین به اتصال فلاش متصل است. قسمت گیرنده به منبع نور اصلی متصل است. صدای شاتر فرستنده را تحریک می‌کند و هنگامی که فرستنده تحریک می شود، گیرنده نیز پاسخ می دهد و هر دو به طور همزمان ساطع می کنند.

لازم به ذکر است بهتر است از فلاش های هم برند استفاده شود زیرا در این صورت به دلیل شباهت چشم های الکترونیکی خروجی بهتری حاصل می شود.

12. فون ها

یکی از مهمترین و کاربردی ترین امکانات استودیو تلفن می باشد. این گوشی‌ها در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف موجود هستند و هر کدام برای کاربرد خاصی استفاده می شوند. مشکی، سفید و خاکستری به ترتیب پرکاربردترین رنگ ها در بین استودیوها هستند.

13. مدلینگ

نوری پیوسته و معمولی بوده که در یک فلاش به عکاس این پیش فرض را ارائه میکند، که فلاشی که به سوژه میتابد به چه میزان بوده و چه زوایایی را کاور میکند. 

کلام آخر

در مقاله تجهیزات عکاسی در طرح گندم تلاش کردیم شما را با برخی از لوازم ضروری در عکاسی صنعتی آشنا کنیم، و نکاتی را در اختیار شما قرار دهیم امیدواریم که مطالب برای ما مفید بوده باشد. 

شرکت تبلیغاتی طرح گندم با سالها تجربه در زمینه عکاسی صنعتی و فیلم صنعتی توانسته است، سابقه ای درخشان از خود برجای بگذارد، جهت دریافت مشاوره رایگان و مشاهده ی نمونه کارهای مرتبط کافی است با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *