5 عمل برای افزایش وفاداری مشتری

وفاداری مشتری

5 عمل برای افزایش وفاداری مشتری

وفاداری مشتری برای توسعه ی کسب و کار حیاتی است. چرا؟

تحقیقات در این باره ی به ما میگوید که اکثر کسب و کارها تقریباً 50 درصد از مشتریان خود را هر پنج سال از دست می دهند. مطالعات نشان می دهد که به دست آوردن یک مشتری جدید می تواند تا 20 برابر بیشتر از حفظ مشتری فعلی برای شما هزینه داشته باشد.

علاوه بر این، شما می توانید با کاهش ریزش مشتریان خود تنها به میزان 5 درصد، سود خود را 25 تا 85 درصد افزایش دهید.

نرخ حفظ مشتری شما بسیار مهم است، ما5 ترفند برای بهبود وفاداری مشتری به شما ارائه می دهیم. با ما همراه باشید:

  1.     به مشتریان خود پاداش دهید

یکی از ساده ترین ترفندها برای بهبود وفاداری مشتری، شروع یک برنامه ریزی برای جذب شدن آنها است.

به مشتریان خود دلیلی برای بازگشت بدهید. به آنها مشوق هایی مانند برنامه پاداش وفاداری بدهید. شما می توانید امتیاز را برای خرید، ارائه کوپن و یا آفر ها و موارد دیگر اعمال کنید.

مشتریان وفادار شما پر اهمیت هستند؛ و ما شما را تشویق می‌کنیم که در هنگام پاداش دادن به پایگاه وفادار خود خلاق باشید.

در واقع باید راهی برای پاداش دادن به مشتریان خود بیابید تا کسب و کار خود را به جای دیگری نبرند.  

  1.     ارائه خدمات عالی به مشتریان

 

وفاداری مشتری

 

 

شما ممکن است بهترین محصول جهان را ارائه دهید، اما اگر خدمات مشتری شما به قدر کافی رضایت مشتریان را جلب نکند، برای حفظ مشتریان خود مشکل خواهید داشت.

خدماتی را به مشتریان ارائه دهید که فراتر از فقط یک محصول باشد تا وفاداری مشتری را بهبود ببخشد.

علاوه بر این، این مطالعه را در نظر بگیرید که نشان می دهد: مشتری راضی 4.3 بار در ماه بازدید می کند و به مدت 5.4 سال مشتری شما باقی خواهد ماند.

خدمات خوب به مشتریان به معنای چیزی بیشتر از رفتار مناسب و حرفه ای با مردم در حین کسب و کارتان است. این به معنای رسیدگی به مشکلات با ظرافت است. همچنین این به معنای برخورد با افرادی است که در رسانه های اجتماعی نظر منفی می دهند.

خدمات مشتری فقط به آنچه در کسب و کار شما اتفاق می افتد نیست. در حوزه دیجیتال مارکتینگ نیز اتفاق می افتد.

برای مثال: برای اینکه وفاداری مشتری های خود را افزایش دهید می توانید؛ یک کاتالوگ اصولی طراحی میکنید، و علاوه بر ارائه محصول و خدمات می توانید از مزایای استفاده از محصول و آفرهای خود صحبت کنید و کاتالوگ را به صورت نسخه های چاپی و دیجیتال ارائه دهید.

در نسخه های چاپی می توانید کدهای QR شبکه های مجازی و سایت خود را چاپ کنید تا مخاطبان بتوانند طرق مختلف شما را بررسی کنند و نظرات خود را کامنت بگذارند، همچنین در نسخه های کاتالوگ دیجیتال می توانید آفرهای جدید و تخفیف ها را اطلاع دهید و نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به مشتری را افزایش دهید و مشتریان وفادار خود را خوشحال کنید.

اگر مشتریان با شما ارتباط برقرار کردند حتما به صحبت های مشتری خود گوش دهید و تا جایی که می توانید نیازهای او را برآورده کنید این امر نشان دهنده ی این است که کسب و کار شما دارای اصول است و به وفاداری مشتری اهمیت میدهید.

  1.     ایجاد اعتماد

اثبات اجتماعی به شما در ایجاد اعتماد و بهبود وفاداری مشتری کمک می کند.

در عصر دیجیتالی امروزی، می‌توانیم ببینیم که مردم همیشه چه می‌کنند. در واقع وجود رسانه های اجتماعی نادیده گرفتن آن را غیرممکن می کند.

 

به دلیل ظهور رسانه های اجتماعی، اثبات اجتماعی بیش از هر زمان دیگری مهم است. مشتریان شما دوست دارند ببینند مردم در مورد شرکت شما چه احساسی دارند و چگونه با شما تعامل دارند.این باعث می شود که آنها احساس بهتری داشته باشند که بدانند دیگران تجربه مثبتی نسبت به شما داشته اند.

در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید برای بهبود وفاداری مشتری، اثبات اجتماعی ارائه دهید:

  1. متخصص باشید و مطالب مرتبط را به اشتراک بگذارید.
  2. تاییدیه های افراد مشهور محلی یا ملی را دریافت کنید.
  3. کاربران را تشویق کنید تا نظرات خود را در شبکه های اجتماعی و زیر مقالات و سایت شما بنویسند.
  4. از افراد دعوت کنید تا به وب سایت و شبکه های اجتماعی شما بپیوندند.
  5.     ایجاد یک رابطه

ضرب المثلی قدیمی وجود دارد که می گوید با افرادی که به آنها اعتماد دارید تجارت می کنید. این ضرب مثل به نیز به شما دلیل وفاداری مشتری را گفت زیرا آنها به شما اطمینان کرده اند بنابراین وفادار حساب می شوند.

امروزه با وجود رقابت زیاد، ایجاد رابطه با مشتریانتان مهم است. چگونه؟ روابط را از طریق ابزارهای تبلیغاتی مانند طراحی کاتالوگ، بروشور، تراکت و… ایجاد کنید و سعی کنید از نیاز آنها و کاربرد و آفر های محصول و خدمات خود سخن بگوید.

برای مثال: می توانید این کار را با خوشامدگویی به مشترکین جدید با ایمیل خوش آمد گویی اولیه انجام دهید. سپس، چندین بار در ماه با یک خبرنامه ایمیل و/یا پیام های تبلیغاتی در تماس باشید. فراموش نکنید که این تلاش ها باعث وفاداری مشتریان خواهد شد.

شبکه های اجتماعی و وب سایت  شما مکانی عالی برای ارائه نکات مهم است. اگر رستوران هستید، دستور غذاها را ارائه دهید. اگر ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی هستید، نکات بهداشتی را ارائه دهید. یک فروشگاه لباس؟ مشاوره مد ارائه دهید.

نکته کلیدی این است که یک رابطه ایجاد کنید و نگران فروش سخت نباشید.

  1.     فراتر از انتظارات آنها

 

وفاداری مشتری

 

همیشه هدف خود را فراتر از انتظارات داشته باشید و همیشه کاری را که می گویید انجام دهید؛ تا وفاداری مشتری ها را تجربه کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید به عنوان مثال، اگر می گویید کالا در 24 ساعت ارسال می شود، آن را در آن محدوده زمانی ارسال کنید. می خواهید خوش قول باشید؟ آن را در هشت ساعت ارسال کنید.

اگر شخصی با کسب و کار شما تماس گرفت و پیامی گذاشت، همان روز با او تماس بگیرید.

زمانی که کسب‌وکارها از انتظارات فراتر می‌روند بسیار شگفت‌آور است و این یک راه عالی برای بهبود وفاداری مشتری است.

با فراتر رفتن از انتظارات به صورت مداوم، می توانید شرط بندی کنید که مشتریان وفادار شما به سفیران برند شما تبدیل شوند و تجربه عالی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با مفهوم و مزایا وفاداری مشتری، آشنا کنیم. امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد.

شرکت تبلیغاتی طرح گندم با سالها تجربه در زمینه ارائه خدمات مارکتینگ آنلاین و افلاین و توانسته است سابقه ای درخشان را از برجای بگذارد و کسب و کارهای بسیاری توسعه دهد، جهت آشنایی

 

(کلیک کنید) ترجمه شده از

 

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =