نکات کلیدی در متن تبلیغاتی کاتالوگ

متن تبلیغاتی کاتالوگ

نکات کلیدی در متن تبلیغاتی کاتالوگ

متن تبلیغاتی کاتالوگ اهمیت استراتژی تبلیغاتی شما را مشخص میکند؛ و علاوه بر طراحی زیبا این متن است که مشتریان بالقوه را مجاب به انجام خرید می­کند زیرا شما با عنوان کردن مسائل است که به مخاطبان  نشان خواهید دادید که آنها در راستای بهبود و کمک به بهتر شدن زندگی خودشان با خریدن محصولات شما سود کرده­اند.

نوشتن متن تبلیغاتی یک هنر است که به تخصص و دانش نیاز دارد و با تکرار، تمرین و بررسی است که می توان یک متن خلاقانه و تاثیرگذار نوشت.

ما در این مقاله قصد داریم نکات طلایی برای اصول نگارش در متون تبلیغاتی و متن تیلیغاتی کاتالوگ تاثیر گذار را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم تا بتوانید بهترین نتایج را از طراحی کاتالوگ مشاهده کنید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

هدف از طراحی کاتالوگ و محتوا تاثیر نویسی

کاتالوگ یک ابزار قدرتمند در تبلیغات است که باید شامل محتوای متنی و تصویری باشد. در واقع کاتالوگ یک لیست یا فهرست از تمامی محصولات یا خدماتی است که یک برند یا یک شرکت برای فروش به صورت B2B و B2C در حال حاضر آماده ارائه ی آنها میباشد است.

آیا فکر میکنید نوشتن متن تبلیغاتی برای کاتالوگ ساده تر از طراحی آن است ؟

در واقع اولین دلیلی که باعث میشود تا مخاطبان و مشتریان بالقوه کاتالوگ شما را بدست بگیرند و نگاهی به آن بندازند یک طراحی زیبا و اصولی است اما دلایلی دیگری برای اینکه که کاتالوگ شما را ورق یزنند و تصمیم بگیرند محصولی را سفارش بدهند و یا بخواهند ارتباط با شما را برقرار کنند وجود دارد که یکی از مهم ترین آنها نوشتن اصولی متن تبلیغاتی کاتالوگ است.

شما نباید به طور کل برای طراحی کاتالوگ حرفه ای فقط و فقط به طراحی و المان های بصری آن توجه کنید و نگارش متن تبلیغاتی را بی تاثیر بدانید.

نوشتن متن تبلیغاتی شامل آزمایش و خطا، بهبود و کسب موفقیت است و فقط با نوشتن چند خط و استفاده از کلمات عجیب وغریب تاثیر گذار نخواهد بود.

نوشتن یک متن تبلیغاتی کاتالوگ بد و بدون اصول نه تنها به فرایند فروش شما کمک نخواهد کرد بلکه می تواند کلیت برند شما را برای مخاطبان زیر سوال ببرد و از اعتماد آنها به محصولات شما کاسته کند.

نکات مهم و تاثیر گذار در متن تبلیغاتی کاتالوگ

متن تبلیغاتی کاتالوگ

  • در حین طراحی کاتالوگ حرفه ای به دنبال برند سازی و معرفی خود باشید بنابراین باید هدف خود را از طراحی کاتاوگ مشخص کنید که آیا میخواهید محصولاتتان را معرفی کنید، آیا فقط میخواهید کسب و کارتان را معرفی کنید و لیستی کوتاه از خدمات و محصولاتتان ارائه کنید؟ آیا مخاطبان شما کسب و کار های دیگر هستند یا می خواهید از طریق ارائه کاتالوگ با مشتریان جدید ارتباط برقرار کنید؟
  • یکی از تاثیر گذار ترین بخش های طراحی کاتالوگ و نوشتن متن تبلیغاتی کاتالوگ، درج اطلاعاتی از تاریخچه ی فعالیت ها و افتخارات شرکت و مجموعه است که ابتدا به مشتریان نشان میدهد شما چه هدف و سابقه ای دارید و چقدر می تواند به شما و محصولاتتان اعتماد کنند.
  • بهتر است در بخش های دیگر متن تبلیغاتی کاتالوگ درباره ی مسائلی از قبیل اهداف کسب و کار، استراتژی های بلند مدت و میان مدت برند، تعهدات اخلاقی در قبال ارتباط و یا خرید از شما و نحوه ی برقراری ارتباط با شرکت توضیحات شفافی دهید تا مخاطبان بدانند شما چه وظایف و تعهداتی را دنبال میکنید.
  • اگر تصمیم به طراحی کاتالوگ حرفه ای گرفته اید بهتر است از یک عکاس صتعتی برای گرفت تصاویر گویا که نشان دهنده نحوه ی عملکرد خدمات شما باشد کمک بگیرید در این زمان توضیحات محصول شما قابل باور و تاثیر گذار تر خواهد بود و شما را چند قدم به فروش محصول و ارائه خدمات نزدیکتر خواهد کرد.
  • همانطور که در بالا توضیح دادیم کاتالوگ شامل تمامی محصولات و یا خدمات حال حاضر یک برند خواهد شد بنابراین برای اینکه یک کاتالوگ سبک و قابل حمل طراحی کنید باید حواستان به تعداد صفحات آن باشد زیرا در صورت زیاد بودن صفحات فهرست شما خسته کننده و همین طور پر هزینه خواهد بود بنابراین باید از درج محتوای اضافی و پیچیده دوری کنید. برای این کار بهتر است متن تبلیغات کاتالوگ را به صورت کوتاه و مختصر و در حد نیاز بنویسید.

 معمولا توضیحات تکمیلی برای هر محصول در بروشور ها نوشته می شود و ویژگی های هر محصول به صورت تیتر وار در یک کاتالوگ تاثیر گذار نوشته می­شود.

  • یکی از اصول جذاب در تبلیغ نویس ایجاد پرسش و پاسخ است. در واقع یکی از راه های موثر بودن در متن تبلیغاتی کاتالوگ مطرح نمودن سوالات متداول و پاسخ واضح و روشن دادن به آن است. برای مثال شما یک محصول آرایشی دارید و در توضیحات ویژگی های آن را نوشته اید برای اینکه وجه تمایز خود با سایر رقبا را مشخص کنید لازم است سوالات متداولی را مطرح کنید مثل آیا این محصول حساسیت زا است؟ این محصول چقدر ماندگاری دارد؟

با استفاده از این تکنیک شما می توان برخی ویژگی ها را در قالب پاسخ کوتاه در میان متن تبلیغاتی کاتالوگ خود بنویسید.

  • نیاز های مخاطب خود را شناسایی کنید و بیان کنید که محصول شما چگونه قرار است نیاز آنها را برطرف سازد و به آنها کمک کند. اغلب مردم دوست دارند پول خود را برای دریافت خدمات و محصولات تاثیر گذار خرج کنند بنابراین بهتر است خودتان را به جای آنها بگذارید و سعی کنید پاسخی برای الزامات آنها باشید.

کلام آخر

مجموعه طرح گندم در این مقاله تلاش کرده است تا شما را با روش های نوشتن متن تبلیغاتی برای طراحی کاتالوگ حرفه ای آشنا کند و نکات مهمی را برای شما بازگو کند امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر با مشاوران ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + دوازده =