نکات مهم درباره طراحی کاتالوگ تاثیرگذار

طراحی کاتالوگ تاثیرگذار

نکات مهم درباره طراحی کاتالوگ تاثیرگذار

چگونه یک کاتالوگ تاثیرگذار طراحی کنیم؟ ویژگی های طراحی کاتالوگ تاثیرگذار کدامند؟

تمامی مشاغل اعم از کسب و کار های صنعتی بزرگ تا حرفه های کوچک نیاز به طراحی کاتالوگ تاثیرگذار دارند و معمولا از دو نسخه کاتالوگ دیجیتال و چاپی استفاده می­کنند.

وجود کاتالوگ به مشتری این اجازه را  می دهد تا در زمان و مکان  مناسب،  با بررسی دقیق محصول مورد نیاز خود را انتخاب کنند و شما نیز با گذاشتن راه های ارتباطی در کاتالوگ اجازه دسترسی  سریع به محصول را به آنها خواهید داد.

طبق برسی ها معمولا افراد به کاتالوگ های چاپی بیشتر از کاتاالوگ های دیجیتال اعتنا و اطمینان می­کنند. این ابزار قدرتمند می­تواند تاثیرات ویژه را در فروش و جایگاه شما نزد مشتریان ایجاد کند بنابراین در کمپین های تبلیغاتی خود از ارائه گاتالوگ غافل نشوید و بخشی از تمرکز را روی طراحی کاتالوگ معطوف کنید.

زیرا کاتالوگ نماینده شما در دستان مشتری است و گیرایی حسی که از آن به مخاطب القا می­کنید می­تواند آنها را به مشتری بالقوه تبدیل کند و همچنین با ارائه کاتالوگ چاپی شما به آنها این فرصت را می­دهید که اگر در زمان رویایی تمایل به خرید ندارند می­توانند در زمان مناسب خودشان به سراغ شما بیاییند.

چگونه با استفاده از کاتالوگ میزان فروش را افزایش دهیم

پس از گذشت سالیان زیادی که انواع کاتالوگ ها را مورد استفاده قرار می­دهیم؛ همچنان آنها جذاب هستند و درتبلیغات نیز بسیار موثر واقع می شوند. زمانی که تصمیم به طراحی کاتالوگ تاثیر گذار دارید و می خواهید تاثیر آن را در میزان فروش خود تجربه کنید؛ قبل از شروع طراحی به چند نکته توجه کنید قبل از شروع درباره مخاطبان خود تحقیق کنید و آنها را بشناسید مثلا مهم ترین شناخت دانستن سن اکثریت مشتریان و همچنین نیاز های آنها است.

 اگر شما برای شناخت مخاطب شروع به تحقیق کنید مطمئن سوالات کلیدی و دقیقی برای شما مطرح می­شود که هر کدام تاثیر به سزایی در پاسخگویی شما خواهد داشت با پیگیری و کسب تجربه کم کم با نیاز های مشتریان آشنا خواهید شد. بنابراین با این تصور که پاسخ هایتان صحیح است؛ می توان گفت شما دقیقا بازار و مخاطب درست را هدف قرارداده اید.

زمانی که شما مشتریانتان را شناسایی کنید ایده های تازه تری برای طراحی به ذهنتان خطور خواهد کرد خیلی نگران ایده طراحی نباشید شما می توانید با توجه با نیاز های مشتری و خواسته های خود یک کاتالوگ تاثیر گذار ترسیم کنید و همچنین می توانید در بستر اینترنت به دنبال نمونه کاتالوگ های زیبا باشید و با کمک برخی از ابزار های آنلاین و قالب های آماده با کمترین هزینه یک کاتالوگ طراحی کنید اما خیلی مطمئن نباشید که تاثیر دلخواهتان را روی مشتری گذاشته باشید.

 اما توصیه ما برای طراحی کاتالوگ تاثیرگذار این است که ارزش و اعتبار حرفه خود را به مخاطب نمایش بدهید. برای خاص بودن شما نیاز به یک کاتالوگ منحصر دارید که برای طراحی آن باید از یک طراح ماهر یا یک شرکت تبلیغاتی مانند مجموعه تبلیغاتی طرح گندم کمک بگیرید.

ابعاد مناسب را بشناسید

انتخاب هوشمندانه قطع کاغذ مناسب با صنف، محصولات و محتوای شما جذابیت کاتالوگ را برای مخاطب چند برابر خواهد کرد.

زمانی که می خواهید طراحی کاتالوگ تاثیر گذار را شروع کنید؛ اولین سوالی که  طراح از شما میپرسد ابعاد مد نظرتان کدام است؟

برخی ابعاد کاتالوگ و رایج در صنعت چاپ وجود دارد که به طور معمول اکثرا از آن ابعاد  یا به اصلاح قطع ها استفاده می کنند برای مثال : قطع رقعی، وزیری، رحلی، پالتویی، خشتی و جیبی  محبوب ترین ابعاد هستد که  البته وجود این اندازه ها نمی تواند شما را در انتخاب قطع محدود کند.

طراحی کاتالوگ تاثیرگذار

راه ارتباطی را مشخص کنید

یکی از دلایل مهمی از جانب مشتریان که آنها را علاقه مند به کاتالوگ می کند داشتن زمان و فضای کافی در انتخاب است. اگر کاتالوگ شما به عنوان نماینده برندتان در دسترس مشترییان باشد آنها دلخوش هستند که بتوانند از طریق راه های ارتباطی درج شده بر کاتالوگ محصول مورد نیاز خود را سفارش دهند یا برای گرفتن اطلاعات تکمیلی با شما تماس بگیرند.

اگر اطلاعات تماس یا آدرستان به درستی نوشته نشده باشد مشتری را دلزده و بی اعتماد خواهید کرد، پس اگر بعد از نهایی شدن کاتالوگ متوجه شدید که راه های ارتباطی به درستی درج نشده اند متاسفانه باید بگویم که شما نصف ارزش و اعتبار نماینده برند خودتان را زیر سوال برده­اید و معمولا مخاطب از یک برند بی نام و نشان خرید نخواهد کرد.

 لوگو را فراموش نکنید

اگر قصد برند سازی و شناخته شدن دارید برای اینکه بتوانید نام برندتان را در ذهن مخاطب حک کنید؛ لازم است که از لوگو در چیدمان و دیزاین صفحات خود استفاده کنید. این امر نکته مهمی در طراحی کاتالوگ تاثیرگذار می باشد اصلا آن را فراموش نکنید.

ادبیات نوشتاری مناسب به کار ببرید

هنگام طراحی کاتالوگ تاثیرگذار و درج محتوای متنی، قبل از این که دست به قلم یا صفحه‌کلید خود ببرید، از خود بپرسید که: هدف من از نگارش این متن چیست؟  آیا برای توضیح دادن موضوعی است؟ برای توصیف کردن محصولی است؟ یا برای آموزش؟ متقاعد کردن؟ یا صرفاً برای سرگرمی است؟

زمانی که شما در هنگام نوشتن چندین هددف را الویت قرارمی­دهید و می­خواهید متن در راستای آنها پیش برود معمولا نتیجه مطلوبی نمی­گیرید. بنابراین سعی کنید روی یک هدف تمرکز کنید و شروع به نوشتن متن کنید یک متن هدفمند قطعا تاثیرات بیشتری روی مشتری خواهد گذاشت.

طراحی کاتالوگ تاثیرگذار

تصاویر با کیفیت انتخاب کنید

بعد پالت رنگی اولین چیزی که مخاطب را جذب می­کند  تصاویر،  المان ها و نماد های مناسب است بنابراین باید از تصاویر با کیفیت استفاده کنید.

توصیه ما این است که از عکس های تکراری در استفاده نکنید و از یک عکاس خلاق کمک بگیرید تا بتوانید عکس های منحصر به فرد که مطابق با محصولات و هدف شما دارند استفاده کنید.

زمانی که مخاطب متوجه شود شما از تصاویر یونیک استفاده می­کنید قطعا وجه تمایز و ارزش که شما برای خودتان و مخاطبتان قائل شدید را متوجه خواهد شد بنابراین از نظر او شما یک برند تمام عیار و ارزشمند هستید.

انتخاب رنگ تاثیرگذار

ترکیب رنگی  در کاتالوگ ها معمولا براساس رنگ سازمانی برند انتخاب می­شود اما این به این معنا نیست که شما محدود به انتخاب یک رنگ هستید. می توانید از رنگ های مکمل استفاده کنید و یا با کمک ابزار های آنلاین پالت رنگی مناسبی انتخاب کنید.

انتخاب رنگ نیز با توجه به موضوع شناخت مشتری ها در نظر بگیرید نه سلیقه شخصی.

طراحی کاتالوگ تاثیر گذار بستگی به انتخاب های ما دارد؛ منظورمان این است که شما باید قبل چاپ کاتالوگ تمامی اصول رعایت کنید تا بتوانید نتیجه مطلوبی دریافت کنید. ممنونیم که تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید، امیدواریم که مطالب مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *