عکاسی از کالای خاص

عکاسی صنعتی از کالاهای خاص

عکاسی از کالای خاص به آن دسته از کالاهایی گفته می شود که درون خود هم قسمت های مات و هم قسمت های براق دارند و نمی‌توان از دستورالعمل زوایا و نورپردازی صرفا براق و یا صرفا مات استفاده نمود. نام بردن کالای خاص اندکی مشکل است و کاملا بسته به نوع، جنس، شفافیت، رنگ و ترکیب چند نوع طرح با یکدیگر متفاوت است. کالای خاص می تواند مجسمه، لوستر، عروسک، لباس، جواهر، سنگ های قیمتی، شیشه و بلور و یا کالایی دیگر باشد که طرح های متفاوتی بر روی خود دارند که رنگ یا جنس یا ظریف کاری و یا انحنای خاصی دارند که فقط یک عکاس ماهر می تواند آن را به تصویر بکشد.

در عکاسی صنعتی از کالای خاصی که از جنس شیشه یا بلور باشد، می‌بایست دقت نمود که جنس بلور نسبت به شیشه دارای رفلکس نور بیشتری می باشد و شفاف تر است از این رو حتما می‌بایست از تکنیک بک لایت استفاده نمود و در تصویر هر دوجنس باید شکست های نور و انحنا کاملا نمایش داده شود. در نظر داشته باشید کالای مورد نظر شما چنانچه ترکیبی از طرح های مختلف هم مات و هم براق باشد، در عکس هم همان گونه که در واقعیت مشاهده می شود می بایست به تصویر کشیده شود. ظریف کاری های موجود در سطح کالا مخصوصا به هنگام عکاسی از جواهرات و ساعت اهمیت ویژه ای دارد که بافت ها و برجستگی ها و عمق ها و تضاد رنگ ها در جواهر آلات و صفحه های مشبک موجود در پس زمینه ی ساعت و عقربه ی آن در عکس به خوبی به تصویر کشیده شوند.

 

مجموعه طرح گندم با برجسته ترین عکاس های مطرح کشور، اثری هنری از سوژه ی مورد نظر شما را در ذهن مخاطبان به یادگار می‌گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *