عوامل موثر در چاپ با کیفیت کاتالوگ

چاپ با کیفیت کاتالوگ

عوامل موثر در چاپ با کیفیت کاتالوگ

کدام عوامل در چاپ با کیفیت کاتالوگ موثر هستند؟ آیا فکر میکنید فقط طراحی کاتالوگ مهم است چاپ­خانه مهم نیست؟

در این مقاله به مهم ترین و اساسی ترین سوالات شما برای چاپ با کیفیت کاتالوگ پاسخ خواهیم داد با ما همگام باشید.

ارائه کاتالوگ یکی از بهترین ابزار های تبلیغاتی است که می تواند تفاوت شما یا سایرین را برای مخاطبان محرز کند. بنابراین شما باید در طراحی و چاپ این ابزار هوشمندانه عمل کنید تا بتوانید در برند سازی و رشد خود مثمر ثمر واقع شوید.

طراحی حرفه ای کاتالوگ به تنهایی نمی­تواند تمام خواسته های شما و مشتریانتان را برآورده کند. نیاز است که کاتالوگ علاوه بر طراحی جذاب دارای چاپ با کیفیتی هم باشد. این دو امر مکمل یکدیگر هستند و شما نمیتواند هیچکدام را نادیده بگیرد.

برندی که هر دو موضوع را جدی تلقی کند، می تواند از این ابزار قدرتمند برای ارائه خدمات و محصولات خود به بهترین نوع استفاده کند و تاثیر آن را مشاهده کند.

طراحی و چاپ با کیفیت کاتالوگ به عواملی بستگی دارد که معمولا افراد مبتدی و یا بی تجربه به آن واقف نیستند و بعد از ارائه طرح کاتالوگ  به چاپ خانه و چاپ آن از نتیجه راضی نیستند.

چاپ با کیفیت کاتالوگ

تفاوت رنگ در مانیتور و چاپ

آیا تا به حال شده که  با ذوق و سلیقه در هنگام طراحی کاتالوگ رنگ ها را در کنار هم ترکیب کنید و از هرمامونی ایجاد شده در رنگ و طرحتان رضایت داشته باشید؛ اما در هنگام چاپ متوجه شوید رنگ ها کاملا با کد رنگ های انتخابی شما متفاوت است؟

چرا فایل چاپ شده در مانیتور متفاوت دیده می­شود؟ در این حین چه کسی اشتباه کرده است؟ طراح یا چاپ­خانه؟

انتخاب کاغذ مناسب برای چاپ

انتخاب کاغذ مناسب یکی از مواردی است که ما همیشه به مشتریان خود توصیه میکنیم، زیرا نوع کاغذ یکی از مهم ترین عواملی است که در تغییر رنگ اثر گذار است.

وجود اختلاف رنگ در چاپ تا حدی طبیعی است، زیرا در هنگام چاپ دستگاه مقداری از  رنگ کاغذ را میگیرد و با رنگ نهایی ترکیب میکند.

بنابراین حتی اگر کاغذ شما سفید هم باشد زمانی که بخواهید از رنگ زرد استفاده کنید ممکن است نتیجه کار به رنگ سبز نزدیک شود، زیرا کمی از رنگ کاغذ با کد رنگ زرد ترکیب شده است.

توصیه حرفه ای: برای چاپ با کیفیت کاتالوگ بهتر است در حین طراحی رنگ ها به صورت چشمی انتخاب نکنید.

معمولا پر کاربرد ترین نوع آن، کاغذ گلاسه براق با گرماژ بالا است که با انعکاس نور مناسب می تواند چشم بیننده را خیره کند.

تاثیر دستگاه چاپ بر کیفیت چاپ

صنعت چاپ یکی از مهم ترین صنعت ها و اختراعات بشریت است که به زندگی انسان ها جلوه ویژه ای بخشیده و دنیای ما را متفاوت کرده، اما همچنان با  روی کار آمدن دستگاه های الکترونیک مثل: موبایل، کامپیوتر و … صنعت چاپ اهمیت خود را از دست نداده است و یکی از گرانبها ترین هنرها به حساب می­آید.

معمولا برخی دستگاه های قدیمی با بعضی از کاغذ ها همخوانی ندارند بنابراین قبل از انتخاب کاغذ بهتر است از چاپ خانه سوال کنید و دستگاه و کاغذ را مطابقت دهید. البته این روزها چاپخانه ها پیشرفت چشم گیری داشتند و این مسئله را حل کرده اند اما برای اطمینان بیشتر بهتر است نوع دستگاه چاپ را بدانید.

نکته مهم: تبحر اپراتور چاپ­خانه نیز باعث چاپ با کیفیت کاتالوگ می­شود فقط یک اپراتور با تجربه می­توانند رنگ های خاص را دقیقا همانطور از مانیتور بر روی کاغذ چاپ کند.

 

 

کاتالوگ با اصول برندینگ

 

کد رنگ صحیح را انتخاب کنید

اساسا رنگها در چاپخانه از چهار رنگ اصلی یشمی  Cyan، سرخابی Magenta، زرد Yellow و مشکی Key   با درصد های مختلف تشکیل می­شوند؛ اما مانیتور های ما از حالت RGB استفاده می کنند که مخفف سه رنگ قرمزRed، سبز Green و آبی Blue است که هر رنگ درصدی برای ترکیب شدن دارد.  زمانی که سیستم کد دهی رنگ ها متفاوت باشد قطعا در هنگام چاپ،  کاتالوگ از کیفیت خوبی برخوردار نخواهید شد.

بنابراین یکی از مهم ترین ترین تنظیمات در شروع طراحی  انتخاب سیستم رنگ دهی CMYK به جای RGB است. توجه کنید زمانی می توانید از سیستم RGB استفاده کنید که نتیجه کار شما قرار است در یک مانیتور دیگر مشاهده شود نه بر روی کاغذ.

برای چاپ با کیفیت کاتالوگ، این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

 Illustrator : در هنگام ایجاد فایل جدید،  کادر کشویی پروفایل سند را « Print» انتخاب کنید.

 InDesign : تنظیمات این نرم­افزار دقیقا مانند ایلاستریتور است فقط باید مطمئن شوید که کادر کشویی پروفایل سند را « Print» انتخاب کنید

 :CorelDRAW: در پنجره سند جدید، در کادر کشویی مقصد پیش فرض « Default CMYK» را انتخاب کنید.

:Photoshop : در پنجره سند جدید، RGB را به عنوان حالت رنگ انتخاب کنید و رزولوشن را به 300 نقطه در اینچ تنظیم کنید.
بلافاصله پس از آن تقلید رنگ CMYK را روشن کنید. (View > Proof colors). پس از انجام آن، سند نهایی خود را به حالت رنگ   CMYK تبدیل کنید.

 کلام آخر

اگر قصد حضور پر رنگ در مارکتینگ را دارید و یکی از ابزار های شما ارائه کاتالوگ است بهتر است برای طراحی و چاپ از یک شرکت تبلیغاتی مشاوره بگیرید تا بتوانید نتیجه مطلوبی از طراحی و چاپ با کیفیت کاتالوگ بدست بیاورید.

مجموعه طرح گندم با سالها تجربه و همکاری کادری مجرب توانسته تا به این مرحله رضایت مشتریان خود را جلب کند و نقش آفرینی مهمی در چاپ و طراحی انواع کاتالوگ چاپی و دیجیتال برای برند های معروف و معتبر داشته باشد. برای دریافت مشاوره کافیست با مشاوران ما تماس بگیرید.

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 12 =