راهنمای طراحی و صفحه بندی کاتالوگ

راهنمای طراحی و صفحه بندی کاتالوگ

چگونه طراحی و صفحه بندی کاتالوگ اصولی انجام دهیم؟

طراحی و صفحه‌بندی کاتالوگ به چه صورت انجام می‌شود؟

هنگامی که شما لیست عظیمی از محصولات برای تبلیغ و فروش دارید، به یک ابزار بازاریابی موثر نیاز دارید. شما ممکن است آن را نماینده برند خود برای مخاطبان موجود و بالقوه خود بنامید.

با در نظر گرفتن این موضوع، باید کاتالوگ را به صورت اختصاصی طراحی کنید. باید بتواند جذابیت بازاریابی شما را چند درجه بالاتر افزایش دهد. با یک کاتالوگ جذاب و جذاب، از فرصتی برای ایجاد تأثیری عمیق بر ذهن مخاطبان خود لذت خواهید برد. چرا برای زنده کردن رویاهای تبلیغاتی خود از بهترین شرکت طراحی کاتالوگ کمک نمی‌گیرید؟

هدف کاتالوگ این است که طیف وسیعی از کالاهای موجود را در سریع ترین زمان ممکن درک کرده و از طراحی آن قدردانی شود. به لطف این ویژگی های ذاتی، کاتالوگ ها یکی از موثرترین ابزار فروش در بازار هستند.

بیایید در هنگام ایجاد یک کاتالوگ به چند موضوع فکر کنیم.

یک کاتالوگ می تواند ابزار فروش قدرتمندی باشد، اما شما نیاز به طراحی هوشمند، شهودی و تاثیرگذار دارید تا آن را برای شما کارآمد کنید و ارتباط برندتان را افزایش دهید. طراحی خلاقانه کاتالوگ محصول، چه چاپی یا دیجیتالی، اغلب بر تصمیمات خریدار تأثیر می‌گذارد.

همکاری با یک شرکت طراحی کاتالوگ با تجربه می تواند به شما در دستیابی به نتایج فروش برجسته کمک کند.

 

کاتالوگ محصول چیست؟

صفحه بندی کاتالوگ

 

کاتالوگ محصول سندی است که اطلاعات محصولات یا خدمات موجود یک شرکت را ارائه می‌کند این اطلاعات برای مشتریان ضروری هستند، مانند: ابعاد محصول، قیمت، مواد و موارد دیگر را درج می‌کند. برای تاثیرگذاری بیشتر در حین طراحی صفحه‌بندی کاتالوگ نیز لازم است.

هر دو صنعت B2B و B2C از کاتالوگ محصولات استفاده می کنند. و آنها به فضای تجارت الکترونیک محدود نمی‌شوند. مشاغل مبتنی بر خدمات و فروشگاه‌های آفلاین نیز از کاتالوگ محصولات استفاده می‌کنند.

هدف؟ خب این بستگی به این دارد که مخاطب چه کسی باشد.

بنابراین اگر یک خریدار در حال مرور کاتالوگ محصولات شما باشد، هدف تبدیل آنها خواهد بود. به طور مشابه، اگر یک نماینده فروش از آن استفاده می کرد، هدف ارائه اطلاعات محصول به آنها برای تشویق گفتگوهای متنی است که مشتریان بالقوه را به خریداران تبدیل می کند.

 

چرا کاتالوگ مهم است؟

کاتالوگ، مانند دیگر ابزار های تبلیغاتی مانند: بروشور، لوگو، بنر، تراکت یا کارت ویزیت، ابزاری است که برای شناسایی و تقویت آگاهی از برند استفاده می شود. کارشناسان مارکتینگ و بازاریابان حرفه ای می دانند که در ایجاد یک کاتالوگ چقدر دقت لازم است و یک کاتالوگ تاثیرگذار چقدر می‌تواند روی فروش و دستیابی به مشتریان جدید تاثیرگذار باشد. یکی از عوامل مهم و موثر در طراحی کاتالوگ صفحه بندی کاتالوگ ها می باشد.

طراحی کاتالوگ در واقع ایجاد سندی ضروری است که تا حد امکان، کاربردی و جذاب باشد.

کاربردی: آسان برای مشاوره و به طور مستقیم طراحی شده است.

جذاب: دارای جلد محکم خوب، کاغذ با کیفیت، طرحی شفاف و مدرن و… .

توجه داشته باشید که کاتالوگ های محصولات در اشکال و اندازه های مختلفی عرضه می شوند. شما می توانید کاتالوگ های فیزیکی، مجله مانند و اسناد آنلاین مانند PDF های تعاملی طراحی کنید یا آنها را در سایت خود آپلود کنید و به عنوان کاتالوگ دیجیتال از آن ها استفاده کنید.

در واقع، با افزایش خرید آنلاین (2.14 میلیارد یا 27.6٪ در سراسر جهان، خرید آنلاین)، کاتالوگ محصولات آنلاین می‌توانند بسیار مفیدتر از کاتالوگ های چاپی روی کسب و کار شما تاثیر گذار باشند.

البته نمی توان گفت که کاتالوگ های کاغذی دیگر رونق ندارند بلکه گفتنی است، با توجه به اینکه بهترین قاضی در مورد اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند و ترجیحات خرید آنها چیست، انتخاب با شماست.

 

چه چیزی در یک کاتالوگ محصول وجود دارد؟

طرای و صفحه بندی کاتالوگ

از آنجایی که کاتالوگ محصول جزئیات کامل مجموعه محصولات شما را ارائه می دهد، در طراحی و صفحه بندی کاتالوگ باید عناصر زیر درج شود:

  • تصاویر
  • توضیح کوتاه
  • امکانات
  • ابعادی مانند اندازه
  • موادی مانند مس
  • دستورالعمل های مراقبت
  • ملاحضات امنیتی
  • گواهینامه هایی مانند ISO 9001
  • اعتبار مشتری (مانند نظرات)
  • قیمت با هر تخفیف
  • تماس برای اقدام مانند «اکنون بخرید» یا «رزرو یک تماس آزمایشی»

 

برای آشنایی بیشتر و مشاهده ی نمونه کارهای ارائه شده طرح گندم کلیک کنید.

طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ دیجیتال

طراحی بروشور

طراحی پوستر

 

دو نکته مهم: در طراحی از پیچیدگی و چیدمان غیر اصولی پرهیز کنید و همچنین اصول برندینگ را در طراحی خود رعایت کنید تا نتیجه بهتری دریافت کنید.

 

تمام داده های محصول خود را جمع آوری کنید.

برای طراحی کاتالوگ با جمع آوری اطلاعات محصول مانند ترکیب، ابعاد، توصیفات مشتری، قیمت و غیره شروع کنید.

همه آنها را در یک صفحه گسترده کامپایل کنید تا بتوانید هنگام طراحی  و صفحه بندی کاتالوگ خود، داده ها را به راحتی تهیه کنید.

اطمینان حاصل کنید که تصاویر محصول را نیز با کیفیت هستند زیرا استفاده از تصاویر پرتکرار موجود در اینترنت و تصاویر بی کیفیت باعث از بین رفتن اطمینان مشتریان بالقوه به برند شما می شود.

زیرا در اکثر کاتالوگ های محصولات، تصاویر نقش کلیدی در جذب خریداران دارند. بنابراین مطمئن شوید که همه تصاویر شما با کیفیت هستند.

 

نحوه طراحی و صفحه بندی کاتالوگ محصولات

اکنون نحوه قرار دادن تمام این جزئیات نظری در صفحات کاتالوگ محصول توضیح خواهیم داد.

ایجاد یک کاتالوگ منظم و از نظر بصری جذاب، صادقانه، علم موشکی نیست. اما اصول و پیچیدگی های دارد که برای آن لازم است با بازار کار آشنا باشید و دانش طراحی و استفاده از ابزار های طراحی مانند طراحی و صفح بندی کاتالوگ با فتوشاپ، ایندیزاین و .. آشنا باشید.

با صرف زمان در برنامه ریزی قبلی و استفاده از یک سازنده اسناد آنلاین برای طراحی کاتالوگ خود، می توانید کار را سریع و کارآمد انجام دهید.

برای سرعت بخشیدن به کارها، همچنین می توانید از بین الگوهای کاتالوگ هر محصولی انتخاب کنید البته تقلید و کپی عینا از تاثیرگذاری می‌کاهد و قطعا مخاطبان متوجه این امر خواهند شد فقط باید از الگو ها و نمونه ها ایده بگیرید، بهترین کار این است که تناسب را بر اساس دستورالعمل های برند خود سفارشی کنید.

اطلاعاتی که می خواهیم درج کنیم باید با در نظر گرفتن اینکه مشتری چگونه با کاتالوگ مشورت می کند، سازماندهی شود. شما باید عناصر زیادی را در نظر بگیرید: آیا مشتری محصولات را بر اساس دسته بندی جستجو می کند یا هر صفحه را ورق می زند؟ آیا مشتری نسخه کاغذی را ترجیح می دهد یا دیجیتال؟

آخرین چیزی که قبل از شروع به صفحه بندی کاتالوگ باید جمع آوری کنید: دستورالعمل هایی در مورد هویت بصری برند شما. به این ترتیب، یادداشت هایی در مورد رنگ های برند خود، فونت های مورد استفاده، شخصیت برند و جزئیات مرتبط خواهید داشت که به شما کمک می کند یک کاتالوگ ثابت و بر روی برند ایجاد کنید.

 

ساختار و طراحی و صفحات کاتالوگ را برنامه ریزی کنید.

صفحه بندی کاتالوگ

 

برنامه ریزی برای صفحه بندی کاتالوگ کار بعدی است که باید انجام دهید، هدف این است که سند محصول را تجسم کنید تا بدانید چه چیزی می خواهید ایجاد کنید و ترتیب قرار گیری و الویت محصولات را دسته بندی کنید.

راهنمایی: بهترین دسته بندی این است که بتوانید محصولات و یا خدمات محبوب و پرفروش را در صفحات نخستین قرار دهید.

نکته حرفه ای: یک طرح بصری اول برای کاتالوگ محصولات خود در حالی که از متن کمتری استفاده می کنید، برنامه ریزی کنید. این کار به این دلیل کار می‌کند که طراحی کلی کمتر کلامی است و بیشتر عکس محصول است که آن را جذاب و قابل درک می‌کند.

مطمئن نیستید که چه ساختاری به بهترین وجه با کاتالوگ محصولات شما مطابقت دارد؟ نمونه کارهای رقبا و هم صنفان خود تماشا کنید، ایده های بسیاری به ذهنتان خواهد رسید.

کاتالوگ ها با کاربردهای متفاوت ساختار و صفحه بنید کاتالوگ های متفاوتی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، به کاتالوگ های پزشکی فکر کنید که در آنها مقالات بر اساس حروف الفبا مرتب شده‌اند. گاهی اوقات، سازماندهی محصولات به روشی شهودی یا با استفاده از معیارهای کمتر سختگیرانه، شاید مخلوط کردن قوانین مفید است. به این ترتیب مشتریان با مراجعه به هر صفحه تعامل بیشتری خواهند داشت.

 

چیدمان کاتالوگ

هنگامی که تمام عناصر لازم را برای طراحی و صفحه بندی کاتالوگ جمع آوری کردید، می توانید به مرحله عملیاتی ایجاد طرح بندی بروید. در این مرحله، طراح گرافیک درگیر است، بسیار بیشتر از این اگر شما در حال ایجاد اولین نسخه کاتالوگ هستید، یا اگر به دنبال بازسازی طرح قبلی خود هستید. باید ترتیب صفحات را بدانید:

  • جلد و پشت جلد؛
  • صفحات معرفی؛
  • طرح‌بندی صفحه/صفحات اصلی: سرصفحه، پاورقی، نمایه شست، رنگ دسته، ستون‌های صفحه (1، 2، 3 یا بیشتر)، و غیره؛
  • فهرست مطالب (TOC): ترتیب مرتب‌سازی کلاسیک (ترتیب مرتب‌سازی شماره صفحه)، TOC عکاسی، ترتیب حروف الفبا (بر اساس طبقه‌بندی، محصول، بر اساس آنچه می‌خواهید) و TOC جداکننده فصل.
  • جداکننده های فصل;
  • طرح‌بندی محصول (چهار نمونه از طرح‌بندی محصولات مختلف را در تصویر زیر بررسی کنید).
  • ایجاد نمادها/نمادهای صنعتی خاص.

 

کلام آخر

در شرکت تبلیغاتی طرح گندم کارشناسان خدمات طراحی ما قادر به توسعه کاتالوگ های خیره کننده یا تغییر کاتالوگ های قدیمی با تخصص خود در طراحی، ارتباطات بصری و موقعیت یابی برند هستند.

با استفاده از رویکرد انعطاف پذیر ما، می توانید بین گزینه های مختلف طراحی بر اساس ملاحظات هزینه و بازاریابی انتخاب کنید. لبخند رضایت شما هدف ماست.

مطالب مرتبط: کاتالوگ دیجیتال چیست و چه امکاناتی دارد؟

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 1 =