تاثیر طراحی کاتالوگ دیجیتال بر کسب کار

طراحی کاتالوگ دیجیتال

داشتن کاتالوگ دیجیتال برای کار و کسب

این روزها با روی کار آمد دنیای دیجیتال و فراهم شدن بستر آنلاین مارکتینگ اغلب مشتریان ترجیح میدهند خرید های خود را به صورت اینترنتی انجام بدهند؛ حتی اغلب برای خریدهای روزمره نیز از انواع اپلیکیشن ها یا وب سایت های موجود استفاده میکنند.

برخی از کسب و کارها برای تبلیغات و فروش محصولات یا خدمات خود همچنان از کاتالوگ های چاپی استفاده میکنند اما برخی دیگر به سرعت دست به کار شده اند و مارکتینگ آنلاین را از آن خود کرده اند.

طراحی کاتالوگ دیجیتال یا همان کاتالوگ آنلاین یکی از راه های ورود شما به بازارهای آنلاین است که می­تواند تاثیر به سزایی در فروش و تبدیل مشتری های بالقوه به مشتریان جدید و ثابت شما داشته باشد.

اگر کسب و کارتان را به تازگی راه اندازی کرده اید و میخواهید خودتان را به مشتریان و دیگر کسب وکار ها معرفی کنید ما به شما طراحی کاتالوگ دیجیتال را پیشنهاد میکنیم.

همچنین اگر تمایل دارید حتما کاتالوگ تان شکل فیزیکی هم داشته باشد تا بتوانید آن را برای مشتری های دلخواهتان نیز ارسال کنید؛ باید این خبر خوش را به شما بدهیم که می توانید نسخه آنلاین را چاپ هم بکنید، جای هیچ گونه نگرانی نیست در واقع شما با طراحی کاتالوگ آنلاین یک تیر و دو نشان را زده اید.

همچنین بخوانید: تاثیر عکاسی صنعتی بر کسب و کار شما

کاتالوگ دیجیتال چیست؟

 

طراحی کاتالوگ دیجیتال

 

درست همان طورکه نحوه اداره و فروش یک کسب و کار دستخوش تحولات دنیای الکترونیک قرار گرفته کاتالوگ ها نیز دچار تغییراتی شده ­اند. دیگر نیاز نیست کاتالوگ تان را برای مشتریان بفرستید یا به صورت حضوری آنها را از خدمات خود مطلع کنید.

علی رغم دو دهه بازیابی از طریق ایمیل و شبکه های مجازی مخاطبان مشتاق بررسی شما به صورت آنلاین هستند. روز به روز به تعداد افرادی که میخواهد تمام خدمات را به صورت آنلاین دریافت کنند اضافه می­شود و شما نباید این جنبه از بازار و فروش را دست کم بگیرد.

 البته این به این معنا نیست که دیگر تبلیغات چاپی حضور ویژه ای ندارند و منسوخ شده اند بلکه باید متوجه شد بستر خدمات رسانی کمی تغییر کرده و می توانید از هر دو بستر به نحو احسنت استفاده کنید.

اگر تا به حال به فکر فروش اینترنتی نبوده اید ما به شما توصیه میکنیم با طراحی کاتالوگ دیجیتال شروع کنید. اما پرسش اصلی این است که کاتالوگ دیجیتال چیست و چه تفاوتی با کاتالوگ چاپی دارد؟

کاتالوگ های دیجیتال را میتوان در هر دستگاه از جمله موبایل، تبلت، کامپیوتر و… مورد استفاده قرار داد و بدون نگران بودن برای جای نگهداری  و یا اینکه به مرور پاره یا ازبین میرود حتی به ندرت ممکن است گم شود و دسترسی ویژه ای نسبت به کاتالوگ چاپی برای مشتریان با القوه دارد.تصور کنید به دنبال محصول یا خدماتی هستید و یک برند را برای خرید انتخاب کرده اید اما روی کاتالوگ چاپی هیچ راه ارتباطی درج نشده! خب باید گفت کار همینجا تمام است و مشتری از شما خرید نخواهد کرد.

همچنین بخوانید: طراحی کاتالوگ حرفه ای چگونه باید باشد.

 

نکات مهم در طراحی کاتالوگ دیجیتال برای کار و کسب

در کاتالوگ های کاغذی زمانی که در حین طراحی مشکلی به وجود بیاید و شما متوجه آن نشوید بعد از چاپ امکان هیچ گونه ویرایشی برای شما وجود ندارد اما در طراحی کاتالوگ دیجیتال متفاوت است شما می توانید هر زمانی از طراحتان بخواهید ایرادات را به سادگی برای شما  ویرایش کند.

 حتی می توانید برخی محصولات را حذف یا محصول جدید اضافه کنید و یا تصویر را تغییر دهد شما می توانید همیشه کاتالوگ تان را به روز کنید.

در واقع این امر یک جریان مداوم محتوایی دارد که برای مخاطب حائز اهمیت و جالب است؛ زیرا میداند محصول شما خلاصه به یک دسته ثابت از محصولات نیست. شما می توانید در این مورد با سایر مشاغل مرتبط رقابت کنید و اگر استراتژی درستی را به کار ببرید حتما پیروز خواهید شد.

زمانی که کسب و کار ها فقط از کاتالوگ چاپی استفاده می­کرند تحلیل و بررسی رفتار مخاطب و خواسته های آنها به سختی مورد تجزیه قرار میگرفتند؛ اما این روزها با طراحی کاتالوگ دیجیتال این امر بسیار ساده است زیرا ابزارهای تحلیلی زیادی وجود دارد که به شما امکان می دهد که تعداد و سطح تعامل را ردیابی کنید.

در نتیجه، اکتشافات شما به شما این امکان را می دهد که محتوای آینده را بر اساس دانش خود بیشتر بهینه کنید.

طراحی کاتالوگ دیجیتال به مخاطب این اجازه را میدهد که در زمان مناسب خود به شما دسترسی پیدا کنند و حتی می تواند آنها را ترغیب کند تا محصولات بیشتری از شما بخرند.

آنها دقیقا شما را میشناسند به شما اطمینان کردند؛ حال اینکه به چه میزان از شما خرید میکنند بستگی به امکانات و جذابیت طراحی شما دارد.

 

طراحی کاتالوگ پویا

 

طراحی کاتالوگ دیجیتال

 

 

اگر میخواهید یک تجربه بی نظیر را دراختیار مخاطبان خود بگذارید که با استقبال روبه رو شود باید یک طراحی پویا داشته باشید و امکاناتی درخور پلتفرم های مورد استفاده در اختیار آنها قرار دهید.

پلتفرم ها میتوانند متفاوت باشند درحالی که در هنگام طراحی کاتالوگ دیجیتال باید اصل سادگی و وضوح را نیز درنظر گرفت. برای مثال پلتفرم های مختلف می توان نام برد مثل شبکه های اجتماعی، سایت و … .

 

تاثیر طراحی کاتالوگ دیجیتال بر کسب کار و مشتریان

  • اطلاعات کسب و کارتان همانقدر که برای شما اهمیت دارد برای مشتریان نیز مهم است بنابراین باید اطلاعات دقیق به همراه قیمت و تصویر گویا که نحوه کار محصول را از زاوایای مختلف به نمایش بگذارد در اختیار مخاطبان قرار دهید.
  • یک کاتالوگ پویا از به روز ترین تکنولوژی برای شرح محصول خود استفاده میکند مانند: ویدئو، پادکست، موشن گرافیک و… .
  • یکی از دلایل مهمی که بارها درباره آن گفته ایم و باعث رشد کسب و کارشما میشود ایجاد راه های ارتباطی مختلف در حین طراحی کاتالوگ دیجتال است برای مثال شما می توانید امکاناتی مانند ارسال ایمیل، پیامک، تماس سریع، امکان ارتباط در شبکه های اجتماعی، لینک سازی داخلی و خارجی به فروشگاه ها یا نمایندگی های خود و… ایجاد کنید. این روش محدودیت جغرافیایی را برای شما حذف میکند و هرکسی در هرکجا تا زمانی که اینترنت متصل است، می تواند با شما ارتباط بگیرد.
  • وجود کاتالگ دیجیتالی که به درستی قالب بندی شده است می تواند در بهینه سازی سایت شما نیز موثمرثمر واقع شود هنگامی که محتوای کاتالوگ آنلاین به درستی قالب بندی شود، کیفیت داده ها را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد، که گوگل با رتبه بندی بالاتر موتورهای جستجو پاداش می دهد.
  • باید امکان جستجو آسان را در میان کاتالوگ برای مشتریان قرار دهید تا آنها به راحتی به محصول مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند و نیاز نباشد برای یک محصول تمام کاتالوگ را بالا و پایین کنند.

         این کار شاید به نظر شما بهتر جلوه کند و فکر کنید که کل کاتالوگ شما درحال بررسی است اما مخاطب این فکر را نمیکند و معمولا میداند در کدام دسته از محصولات شما نیازی دارد و نمخواد وقت خود را برای محصولاتی که نیاز ندارد بگذارد و مدام در حال کنکاش باشد.

همچنین بخوانید: تاثیر عکاسی در دیجیتال مارکتینگ

کلام  آخر

در این مقاله سعی کردیم کمی شما را با آنلاین مارکتینگ و مزیت های تاثیر طراحی کاتالوگ دیجیتال بر کسب کار دیجیتال آشنا کنیم و بگوییم که کاتالوگ دیجیتال باید تکمیل کنند کاتالوگ کاغذی باشد هر دو این ها ابزارهای بسیار قدرتمندی هستند و طرفداران خود را دارند. شما باید مشتریان خود را بشناسید و یک کمپین مناسب همراه با لیستی از محصولاتتان به صورت دیجیتال و کاغذی در اختیار آنها بگذارید.

مجموعه طرح گندم یکی از پیشگامان در طراحی کاتالوگ دیجیتال و کاتالوگ چاپی است، ما با همکاری طراحان مجرب همراه با بهترین ایده ها در کنار شما خواهیم بود برای ارتباط و مشاوره کافیست با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =