آموزش طراحی کاتالوگ تاثیرگذار

آموزش طراحی کاتالوگ

آموزش طراحی کاتالوگ تاثیرگذار

برای آموزش طراحی کاتالوگ چه نکاتی را باید اولویت قرار داد؟

یک کاتالوگ با طراحی خوب نقش بسیار مهمی در ایجاد تصویر برند شما دارد. بدون طراحی کاتالوگ مناسب، پیشنهاد بازاریابی شرکت شما ناقص خواهد بود و فروش شما کاهش می یابد.

همانطور که متخصصان بازاریابی می‌دانند، طراحی کاتالوگ فقط استفاده از مجموعه‌ای از قالب‌های کاتالوگ شما نیست، بلکه دانستن نحوه استفاده از آنها در عمل و زمان رها کردن قالب است. برای آموزش طراحی کاتالوگ خود، ادامه مطلب را بخوانید.

یک کاتالوگ با طراحی خوب نقش بسیار مهمی در ایجاد تصویر برند شما دارد. بدون طراحی کاتالوگ مناسب، پیشنهاد بازاریابی شرکت شما ناقص خواهد بود و فروش شما کاهش می یابد.

چه بازی های ویدیویی موبایلی طراحی کنید و چه ماشین آلات صنعتی، قرار ارائه کاتالوگ راهی عالی برای جذب مشتریان جدید است. انتشار کاتالوگ با جزئیات محصولات یا خدمات شما نه تنها برای اطلاع رسانی درباره آنها خوب است، بلکه به مشتریان و سرمایه گذاران احتمالی شما کمک می کند تا چیزی در مورد برند شما بیاموزند.

طراحی کاتالوگ تاثیرگذار فقط کارت تلفن شما نیست، بلکه راهنمای آنچه شما باید ارائه دهید نیز می باشد.

ایده پردازی کنید

آموزش طراحی کاتالوگ

راحت باش. اگر یک طراح گرافیک حرفه ای نیستید، می توانید خدمات طراحی  مانند شرکت تبلیغاتی طرح گنندم را پیدا کنید تا در چیدمان و طراحی به شما کمک کند. اما هیچ مشکلی وجود ندارد که یک شرکت کوچک به سادگی از تصاویر محصول، الگوهای کاتالوگ و عناصر از پیش ساخته شده برای نمایش پیشنهاد خود استفاده کند.

اگر احساس خلاقیت نمی‌کنید، می‌توانید با استفاده از یک الگو و ابزارهای ساده مانند photoshop یا PowerPoint شروع به آموزش طراحی کاتالوگ کنید.

سبک های ساده را در نظر بگیرید

شرکت های کوچکتر می توانند به راحتی محصولات، قیمت ها و نقاط قوت کلیدی خود را تنها در چند صفحه به نمایش بگذارند. شما می خواهید مشتری جذب کنید، نه خلق آثار هنری. اگر به یک کاتالوگ کوتاه نیاز دارید، می توانید از قالب کاتالوگ از پیش ساخته شده استفاده کنید.

محتوای تاثیر­گذار درج کنید

آموزش طراحی کاتالوگ

در آموزش طراحی کاتالوگ یکی از مهم ترین نکات این است که توضیحات محصول خود را کوتاه و مختصر نگه دارید. در کاتالوگ محصول جایی برای شعر وجود ندارد. برخی از قالب‌های طراحی فقط جعبه‌های کوچکی را برای متن ارائه می‌دهند، اما زمانی که مهارت‌های طراحی خلاقانه‌تری را به دست آورید (یا افراد حرفه‌ای را استخدام کنید)؛ نحوه استفاده مؤثر از آنها را یاد خواهید گرفت.

در هر صورت، شما نمی خواهید خواننده را با دیواری از متن غرق کنید. سعی کنید از استفاده از زبان تخصصی و عامیانه خودداری کنید، حتی اگر این کار شما را حرفه‌ای‌تر می‌کند، همه ایده‌های جدید باید برای افراد عادی توضیح داده شود تا به آنها کمک کند محصول مورد نظر خودشان را به راحتی پیدا کنند.

از منابع گرافیکی آنلاین برای یافتن الگوی طراحی کامل خود استفاده کنید

از ارائه هر چه بیشتر تصاویر از محصولات خود نترسید. مشتریان شما می خواهند کار شما را قبل از پرداخت هزینه ارزیابی کنند. و اگر خدمات یا محصولات غیر مادی ارائه می دهید؟ خوب، همیشه راه حل هایی وجود دارد که می توانید در کاتالوگ محصول قرار دهید.

اگر مربی تناسب اندام هستید، برخی از الگوهای طراحی ممکن است گزینه قبل/پس از آن را ارائه دهند؛ نتایج کار شما یا تصاویری از دستاوردهای خلاقانه شما را به نمایش بگذارند.

در طراحی کاتالوگ خود، می‌توانید از تصاویر به روش‌های مختلفی استفاده کنید؛ بسیاری از الگوهای کاتالوگ از جعبه‌هایی استفاده می‌کنند که می‌توانید عکس‌های محصول خود را در آن قرار دهید، اما می‌توانید آن‌ها را گسترش دهید تا بر کل طرح‌بندی شما تسلط داشته باشند.

اغلب، تصاویری که به عنوان “صفحه نخست ”  یا جلد طراحی می شوند می توانند توجه را به کل طراحی شما جلب کنند. مردم تمایل دارند ابتدا روی تصاویر و سپس متن چاپ شده تمرکز کنند.

در این بخش از آموزش طراحی کاتالوگ به شما خواهیم گفت که؛ عکس‌ محصولات تنها نوع تصاویری نیستند که می‌توانید استفاده کنید.

همچنین می توانید به شدت به تصاویر دیگر مانند قاب ها، نمادها، گرافیک های برداری یا تصاویر تکیه کنید. بسیاری از الگوها با طراحی دستی بهتر به نظر می رسند، به خصوص زمانی که در حال تبلیغ خدمات طراحی خلاقانه یا کارهای مشابه هستید.

گرافیک های برداری را می توان به اندازه دلخواه بزرگ یا کوچک ساخت و رنگ ها را می توان به راحتی تغییر داد تا با طرح بروشور شما و تصویر شرکت شما مطابقت داشته باشد.

رنگ مناسب انتخاب کنید

آموزش طراحی کاتالوگ

الگوهای کاتالوگی را پیدا کنید که از کنتراست و رنگ استفاده می کنند؛ تصاویر راه بسیار خوبی برای سازماندهی اطلاعات هستند، اما می توانید از رنگ ها نیز برای طراحی صفحات خود استفاده کنید. بلوک رنگ از رنگ های مشابه و متضاد برای ایجاد تقسیمات فضا یا بلوک هایی که با هم ترکیب می شوند استفاده می کند.

شما می توانید از این بلوک ها به عنوان فضای آزاد استفاده کنید و آنها را با متن و گرافیک خود پر کنید… و همیشه می توانید از رنگ هایی که مناسب محصول، برند یا شرکت است استفاده کنید.
می‌توانید از رنگ‌ها برای اتصال و پیوند بخش‌های مختلف PDF استفاده کنید و استفاده از یک طرح رنگ ثابت به چیدمان شما کمک می‌کند.

برای آموزش طراحی کاتالوگ همچنان می­توانید؛ از خطوط، منحنی ها و کادرها برای جلب توجه خوانندگان به مطالب مهم استفاده کنید. خطوط یا مورب های نقطه دار یا زیگ زاگ می توانند یکنواختی را بشکنند و حرکت را ایجاد کنند، در حالی که جعبه های متقارن مختلف می توانند تصور دلپذیری از ثبات ایجاد کنند.

طبق معمول، همه چیز به طراحی کاتالوگ شما و الگو یا ایده ای که دنبال می کنید بستگی دارد. تصاویر پویاتر نیازی به اضافه‌های سبک کمیک زیادی ندارند تا به خودی خود مؤثر باشند.

شما می توانید هزاران قالب حرفه ای طراحی شده را در اینترنت پیدا کنید، بنابراین نیازی به آموزش  طراحی کاتالوگ از ابتدا ندارید. طرح های لایه باز به شما امکان می‌دهد ظاهر و احساس کاتالوگ و نحوه نمایش آن را سفارشی کنید.

چه چیزی باید در کاتالوگ محصولات شما یافت شود

بخش‌هایی در کاتالوگ وجود دارد که هر کاتالوگی باید حاوی آن‌ها باشد. در صفحه اول باید جذاب ترین تصویر، عنوان توصیفی و مختصر و شرح مختصری از مطالب ارائه شود.

اگر پیشنهاد خود را مرتباً به‌روزرسانی می‌کنید، یادداشت کنید این نسخه کدام است. در صورت تمایل می توانید آرشیو شماره های قبلی را نگهداری کنید! یا همچنان می اوانید به سراغ طراحی کاتالوگ دیجیتال بروید که به شما امکان ویرایشش تمام اجزای کاتالوگ را به آسانی می­دههد.

کاتالوگ محصول شما به فهرستی از مطالب نیاز دارد که تمام بخش ها و توضیحات پیشنهاد کسب و کار شما را فهرست کند. البته، اگر فقط چهار صفحه باشد، واقعاً نیازی به توضیح طولانی ندارد.

با این حال، بایددر آموزش طراحی کاتالوگ به شما بگویم که یک کاتالوگ حرفه ای باید شامل یک مقدمه باشد. اگر کاتالوگ محصولات شما برای افرادی است که هنوز برند، شرکت و وضعیت بازار شما را نمی‌شناسند، می‌توانید تا جایی که دوست دارید جزئیات را ارائه دهید. اگر قبلاً به شهرت رسیده اید، شاید خود را به عنوان یک رهبر صنعت معرفی کرده اید، احساس راحتی کنید و با معرفی عناصر جدید پیشنهاد خود را شروع کنید.

پشت جلد کاتالوگ محصول شما باید حاوی اطلاعات تماس نیز باشد؛ همچنین می توانید پیشنهادات جالبی را که می خواهید خواننده شما به خاطر بسپارد، درج کنید.

کلام آخر

طراحی کاتالوگ یا آموزش طراحی کاتالوگ امری آسان و ساده نیست شما برای ارائه ی طرح منسجم نیاز نیاز به تجربه، دانش کافی و زمان دارید اگر برای توسعه کسب و کار خود به سراغ این ابزار تبلیغاتی میروید سعی کنید به درستی سرمایه گذاری کنید و یک فهرست حرفه ای در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =