نکات مهم برای عکاسی تبلیغاتی رستوران

عکاسی تبلیغاتی رستوران

نکات مهم برای عکاسی تبلیغاتی رستوران

عکاسی تبلیغاتی رستوران چه کمک به نحوه ی تاثیرگذاری تبلیغات خواهد کرد؟

بازاریابی کسب و کار شما چیزی فراتر از ایجاد لیست پیامک، ایمیل های تخفیف، ایجاد تبلیغات یا ارسال در رسانه های اجتماعی است. همچنین بیشتر از کلمات محتوایی است که شما می سازید. در حالی که کپی رایتینگ ممکن است مهارتی باشد که برای کسب و کار شما مفید باشد، مهم است که به یاد داشته باشید که ارزش تصاویر 1000 کلمه است.

وقتی می خواهید عکاسی از غذای رستوران خود را به سطح بالاتری ببرید و حرفه ای تر تصویربرداری کنید، باید نکاتی را در نظر بگیرید. برای گرفتن عکس های زیبا لزوماً نیازی به استخدام یک عکاس حرفه ای ندارید هرچند که کار با یک فرد حرفه ای و بسیار ساده تر  خواهد بود و نتایج مطمئن تر میشود اما  به هر حال اگر بتوانید چند نکته و ترفند یاد بگیرید، عکس‌هایتان می‌توانند به اندازه خود غذا لذت بخش باشند. در ادامه، نحوه انجام این کار را خواهید آموخت. با ما همراه باشید.  

عکاسی هیجان انگیز از غذا  

در زمان عکاسی تبلیغاتی رستوران به تبلیغات، پست های رسانه های اجتماعی و سایر کمپین های بازاریابی خود فکر کنید. همه آنها شامل تصاویر هستند، و گرفتن درست عکاسی از رستوران می تواند دشوار باشد. اما این فقط بازاریابی خارجی شما نیست که به یک عکس خوب نیاز دارد. منوی شما هم همینطور است. شما می خواهید بهترین عکس ها برای نشان دادن غذای شما باشد، به خصوص زمانی که فضای زیادی برای توصیف غذا ندارید. اما نمایش مواد غذایی افسانه‌ای شما نیازی به مدرک ندارد – فقط کمی مهارت لازم است.

نکات کلی عکاسی از رستوران

هر نکته برای گرفتن بهترین عکس به غذا و عکاسی تبلیغاتی رستوران مربوط نمی شود. برخی از آنها نکات اولیه عکاسی هستند که باید برای گرفتن هر عکسی تسلط داشته باشید. این سه نکته در هنگام گرفتن عکس هایی با ظاهر حرفه ای بسیار مهم هستند.

  1. عمق میدان

عمق میدان به میزان فوکوس بودن تصویر مربوط می شود. این به طور خاص به محدوده فاصله ای اشاره دارد که در واقع در یک عکس در فوکوس است. استفاده از این تکنیک میتواند چشم را به بخشی از تصویر بکشاند که می خواهید شخص روی آن تمرکز کند، مانند یک قسمت خاص از عکس که ممکن است مهم ترین باشد. یک مثال این است که اگر یک سینی کوکی داشتید و می خواستید روی سینی که لقمه در آن است تمرکز کنید.

  1. نورپردازی

بیشتر عکس ها زمانی که در نور طبیعی و بدون فلاش گرفته می شوند بهتر به نظر می رسند. بدون استفاده از نور طبیعی، شما می‌توانید با لکه‌های تیره، سایه‌ها، بازتاب‌های سخت و سایر عواملی که زیبایی عکس را کاهش می‌دهند مقابله کنید. به دنبال پنجره ها بگردید و سعی کنید نور شما از پشت یا کنار باشد تا بهترین نور را برای غذا دریافت کنید. دانستن این نکته می تواند عکاسی تبلیغاتی رستوران را برای شما ساده تر کند و فقط نیاز است که کمی تمرین و تکرار کنید.

3. قانون یک سوم

مواردی که در جلو و مرکز قرار نگیرند یا به طور یکنواخت در عکس قرار نگیرند برای چشم جذاب‌تر هستند. اگر تصور می کنید که تصویر به یک سوم تقسیم شده است، می خواهید مورد فوکوس در یکی از یک سوم باشد، اما نه مستقیماً در مرکز.

راه دیگری برای فکر کردن به قانون یک سوم این است که تصویر را به سه بخش افقی و سه بخش عمودی تقسیم کنید. مورد فوکوس باید در یکی از تقاطع هایی باشد که خارج از مرکز ناحیه عکس هستند.

تجهیزات مهم است

عکاسی تبلیغاتی رستوران

همه یک دوربین حرفه ای ندارند و اکثر مردم اکنون از تلفن همراه خود برای ثبت خاطرات استفاده می کنند. اما ممکن است بخواهید گزینه های دیگری را برای عکاسی تبلیغاتی رستوران خود در نظر بگیرید. دوربین‌های حرفه‌ای چیزی بیش از نشانه‌گیری و عکاسی انجام می‌دهند و می‌توانند به عکس‌های شما جذابیت بیشتری بدهند.

 

اگر به دوربین خوب دسترسی ندارید و باید از گوشی هوشمند خود استفاده کنید، گزینه هایی برای برجسته کردن عکس های شما وجود دارد. با تنظیمات، برنامه‌های مختلف، چراغ حلقه قابل اتصال و سایر گزینه‌ها بازی کنید تا مطمئن شوید عکس‌های با کیفیتی دریافت می‌کنید.

نکاتی برای بهبود عکاسی از غذای رستوران

وقتی نوبت به ترفندهای عکاسی مخصوص غذا می‌رسد، نکات زیر می‌توانند فاکتور های عکس‌های شما را تقویت کنند.

  1.     طرح های رنگی را در نظر بگیرید

به یاد داشته باشید که قبل از عکاسی تبلیغاتی رستوران، زیبایی رستوران خود را در نظر بگیرید. رنگ های گرم رستوران خود را با غذاهایی که رنگ های سرد دارند متعادل کنید. برای تقویت طرح رنگ، دکورهای طبیعی مانند گل و فضای سبز را اضافه کنید. اگر فضایی خنثی است، می‌خواهید رنگ‌هایی در بشقاب خود داشته باشید. اگر مکان شلوغ و رنگارنگی است، غذاهای کم صدا را انتخاب کنید.

 

  1.     شکل را در نظر بگیرید

شکل نقش مهمی در عکاسی تبلیغاتی رستوران شما دارد. چشم انسان تمایلی به دوست داشتن گروه های زوج ندارد. عکاسی از ترکیب های فرد سه تایی بسیار مناسب است. مانند ایجاد مثلثی از اشیاء فکر کنید که در آن ساختار، سادگی و شکلی قابل تشخیص ارائه می کنید. این به چشم ها کمک می کند عکس را به شیوه ای دلپذیر ببینند و جذب کنند.

  1.     احساس یک انسان را به تصویر بکشید

در بیشتر رستوران‌ها، مهمانان شما دور یک میز در محیطی صمیمی غذا می‌خورند. آنها جمع شده اند تا با هم غذا بخورند، با هم باشند، و شما می توانید این حس با هم بودن را از طریق عکاسی تبلیغاتی رستوران خود فراهم کنید. لمس انسانی را در عکس خود بگنجانید: افزودن یک دست به عکس می تواند عکس را گرم کند. از کسی بخواهید که نوشیدنی، بشقاب یا چیز دیگری را در دست بگیرد و سپس عکس بگیرد. حتی می‌توانید کسی را بخواهید که از آن طرف میز برسد یا چیزی به کسی بدهد.

  1.     روی غذا تمرکز کنید

شما می خواهید غذا در کانون توجه قرار گیرد، بنابراین از بین بردن شلوغی اطراف عکس مهم است. این شامل مواردی است که برای عکس ضروری نیستند، مانند نمکدان، منوها، پارچ های آب و غیره. نگه داشتن این موارد در عکس باعث به هم ریختگی می شود و حال و هوای عکاسی تبلیغاتی رستوران را خراب می کند. چیزهای کمتری که روی میز داشته باشید برابر است با موارد کمتری که از موردی که می خواهید بینندگان روی آن تمرکز کنند حواس شما را پرت می کند.

  1.     همه چیز را ساده نگه دارید

عکاسی تبلیغاتی رستوران

در حالی که طرح رنگ و غذا ها و ترکیبات مهم هستند، اما ساده نگه داشتن آن نیز مهم است. وقتی شک دارید؛ از زاویه نزدیک از غذا ها تصویر برداری کنید. پس زمینه های ساده و تنظیمات جدول را به جای الگوها و رنگ ها انتخاب کنید. در عکس های خود شلوغی و آشفتگی کمتری ایجاد کنید. در نهایت دقت کنید که پس زمینه نباید خود غذا را از بین ببرد.

  1.     مقداری اسپریتس اضافه کنید

گاهی اوقات هنگام عکاسی تبلیغاتی رستوران، ممکن است عکس های غذای شما نیاز به اصلاح داشته باشد. بعد از بیرون نشستن، حتی با مواد تازه، سالادها شروع به پژمرده شدن می کنند، سبزیجات مزه خود را از دست می دهند، یا مواد تشکیل دهنده کمی به هم می ریزند. می‌توانید با کمی آب یا روغن آن را برطرف کنید. انجام این کار ظرف را زنده میکند، درخشش جدیدی به آن می بخشد و تازگی را در عکس به نمایش می گذارد. بنابراین مقداری براقیت به غذای خود اضافه کنید تا کمی بیشتر به آن غذا بدهید.

 

  1.     زاویه مناسب را پیدا کنید

در عکاسی تبلیغاتی رستوران گرفتن تصویر از برخی از غذا ها می تواند هیجان انگیز باشد. زوایای خاص بسته به خود غذا بهتر عمل می کنند. سعی کنید از بالای میز به پایین نگاه کنید یا از روبروی غذا عکاسی کنید. به عنوان مثال، همبرگرها از کنار بهتر به نظر می رسند تا بتوانید لایه ها را تجربه کنید، در حالی که پیتزا از بالا عالی به نظر می رسد بنابراین می توانید عمق بیشتری را ببینید. عکاسی از نوشیدنی؟ زاویه 45 درجه را امتحان کنید. و وقتی ترکیبی از چیزها روی میز دارید، با عکس های خود بازی کنید تا بهترین عکس را بگیرید.

  1.     نظافت مهم است

بله، مواقعی وجود دارد که در عکاسی تبلیغاتی رستوران حتی یک لکه روی بشقاب وجود دارد. همه این‌ها می‌توانند از نشان دادن خوشمزه‌بودن این غذا مضر باشند، بنابراین حتما قبل از هر تصویربرداری، آمادگی برای تمیز کردن بشقاب و محیط خود را داشته باشید.

 کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با نکات و تکنیک های عکاسی تبلیغاتی رستوران آشنا کنیم، و در این زمینه نیز شما را تنها نگذاریم.

شرکت تبلیغاتی طرح گندم با سالها تجربه در زمینه عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی توانسته است در میان رقبا  برند های معتبر آوازه ای خوش از خود برجای بگذارد، جهت مشاهده نمونه کارها به صفحه عکاسی صنعتی مراجعه کنید و برای دریافت نمونه کارهای بیشتر و نحوه ی همکاری کافی است با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *