عکاسی صنعتی از لوازم اداری

عکاسی صنعتی از لوازم اداری

آموزش عکاسی صنعتی از لوازم اداری

در عکاسی صنعتی از لوازم اداری می‌بایست دقت ویژه ای نمود که شدت نور ها در قسمت های مختلف محیط تفاوت چندانی نداشته باشد. از جمله لوازم اداری که نیاز به عکاسی صنعتی دارند می توان به مبلمان اداری، میز و صندلی کارمندان، پرینتر، قفسه ها، کمد های مخصوص آرشیو یا کتابخانه و لوازم جانبی دیگر مانند زونکن ها، ست اداری، خودکار، لب تاپ ها، پاپ آپ ها، کرکره های پنجره، سطل زباله و مواردی از این دست اشاره نمود.

به هنگام عکاسی صنعتی از لوازم اداری، چنانچه چراغ ها و مهتابی ها بالانس نوری یکسانی ایجاد می کنند و یا از پنجره ها نور خورشید وارد فضا می شود و شدت کنتراست نور در هر قسمتی از فضا به یک شکل می‌شود، بهتر است به هنگام عکسبرداری کاملا جلوی نور خورشید گرفته شود و یا به هنگام شب عکسبرداری انجام گیرد و چنانچه چراغ های شما دارای روشنایی یکسانی نباشند، بهتر است از نورپردازی مصنوعی بهره بگیرید.

در عکاسی صنعتی از مبلمان اداری می‌بایست زاویه و ارتفاع شما به گونه ای در نظر گرفته شود که مدل چیدمان، طرح دقیق مبلمان و ابعاد آن و رنگ آن کاملا شبیه واقعیت عینی آن باشد و بیننده با تجسم فضایی درست از آن دست به انتخاب بزند و به هنگام مشاهده‌ی مدل واقعی آن را شبیه به چیزی که در تصویر مشاهده نموده است، حس کند.

همچنین بخوانید: عکاسی صنعتی از آزمایشگاه و خطوط تولید

عکاسی صنعتی از لوازم اداری

 

چه چیزی “عکاسی صنعتی از لوازم اداری” را متفاوت می‌کند؟

صحبت گسترده درباره «عکاسی» می تواند فریبنده باشد، زیرا واقعاً هیچ «عکاسی» کلی به معنای واقعی وجود ندارد. در عوض، زیرمجموعه‌های مختلفی از آن وجود دارد که کل بزرگ‌تری را تشکیل می‌دهند که به آن عکاسی می‌گوییم. به عنوان مثال، وقتی از یک رشته کوه عکس می گیرید، مانند زمانی که در حال گرفتن یک پرتره خانوادگی هستید، درگیر عکاسی مشابهی نیستید.

مطمئناً، برخی از اصول، مانند قانون یک سوم ، وجود دارد که  عموماً در سراسر صفحه اعمال می‌شود، اما تفاوت‌های ظریف آن چیزی است که واقعاً کیفیت عکسی را که در هر زمینه می‌گیرید تعیین می‌کند.

با دانستن این موضوع می توان گفت که عکاسی صنعتی از لوازم اداری زیر مجموعه ای از عکاسی داخلی است. که بر روی عکاسی از معماری های داخلی طراحی شده تمرکز دارد.

عناصری که کیفیت عکس‌هایی را که می‌توانید در این زیرمجموعه از عکاسی تولید کنید تعیین می‌کنند، مواردی هستند که در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد. با این دانش، می‌توانید عکس‌های اداری خود را به گونه‌ای بسازید که از میانگین عکس‌های اداری که آنلاین می‌بینید متمایز باشند.

همچنین بخوانید: آموزش ترفندهای عکاسی سیاه و سفید حرفه ای و تاثیرگذار

 

اصول عکاسی صنعتی از لوازم اداری

یک قدم به عقب برگرد، اما نه دو قدم

رفتن به یک عکس کمی بازتر بدون باز شدن بیش از حد باعث می شود که عکس به اندازه کافی نشان دهد، بدون اینکه همه چیز را نشان دهد. این به ذهن اجازه می دهد تا جاهای خالی را به اندازه ای پر کند تا عکس جالب شود.

در عمل:

تصور کنید این عکس چه شکلی می شود اگر بتوانید یک عکس بازتر از آن را ببینید.

نورپردازی واقعی دوست شماست

تنها چیزی که کیفیت تصویر اداری را بیشتر از کمبود نور خوب کاهش می دهد، واقع گرایی بسیار ضعیفی است که آن نورپردازی دارد. مطمئنم عکس‌های زیادی را دیده‌اید که می‌توان گفت توسط نور مصنوعی منفجر شده‌اند. چه چیزی باعث شد به کیفیت عکس فکر کنید؟ احتمالا خوب نیست.

همچنین بخوانید: عکاسی صنعتی از تاسیسات

عکاسی صنعتی از لوازم اداری
عکاسی صنعتی از لوازم اداری

 

برای دستیابی به ظاهری واقع گرایانه، باید تا حد امکان از نور طبیعی استفاده کنید و تنها به عنوان آخرین راه از نور اضافی برای تکمیل نور طبیعی خود استفاده کنید.

هنگام استفاده از نور اضافی، باید آن را با استفاده از واحدهای فلاش کوچک یا بارق های بزرگ انجام دهید. همچنین می توانید از ترکیب هر دو استفاده کنید.

نمونه ای از نورپردازی خوب را می توانید در زیر مشاهده کنید.

همچنین بخوانید: عکاسی تبلیغاتی از جواهرآلات

 

کلام آخر 

در این مقاله تلاش کردیم شما را با عکاسی صنعتی از لوازم اداری آشنا کنیم و نکات مهمی را ذکر کنیم، امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد.

شرکت تبلیغاتی طرح گندم با سالها تجربه در زمینه عکاسی صنعتی و فیلم صنعتی توانسته در میان رقبا و در کنار برترین برند های داخلی و خارجی سابقه ای درخشان از خود برجای بگذارد، جهت دریافت مشاوره رایگان و مشاهده نمونه کارها کافی است با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =