عکاسی صنعتی از استیل

عکاسی صنعتی از استیل و اجسام فلزی

همان طور که می دانید عکاسی صنعتی از استیل با دیگر شاخه های عکاسی صنعتی کاملا متفاوت است. زوایای نورپردازی در عکاسی از استیل با باقی اجسام کاملا مغایرت دارد و سبک نورپردازی منحصر به فردی دارد.

یکی از مهمترین مواردی که عکاس مشخص می‌نماید که جنس کالا فلز است یا نه، همین رفلکس نوری است که اجسام استیل و فلزی دارند. به عبارتی دیگر کالایی از جنس استیل با رفلکس نوری که دارد در عکاسی گویای جنس خود می‌باشد.

عکاسی صنعتی از استیل

در عکاسی از استیل یکی از مهمترین مواردی که فرد عکاس می بایست به آن دقت نماید این است که سطح کالایی که از جنس استیل یا فلز است کاملا صاف و صیقلی باشد و هیچگونه خش و خطی بر روی آن نباشد، تاکید می‍شود کوچکترین پرز یا لکی نباید باشد چرا که کاملا در جنس استیل درون عکس نمایان می شود.

از این رو قبل از عکاسی می‌بایست تمامی قسمت های سوژه مورد نظر که از جنس استیل می باشد را کاملا تمیز کرد و بهتر است نمونه کالایی انتخاب گردد که هیچگونه خط و خشی بر روی آن نباشد.

تیم عکاسی حرفه ای طرح گندم با سابقه ای درخشان در حیطه ی عکاسی نمای بصری خارق العاده ای از کالای شما را به تصویر می کشند. لبخند رضایت شما نخستین هدف ماست.

 

عکس گرفتن از استیل

عکس گرفتن از استیل مانند عکاسی از آینه است. همه چیز اطراف خود از جمله شما و دوربینتان را منعکس می کند.

ما از رنده پنیر به عنوان یک نمونه عالی برای عکاسی انعکاسی استفاده خواهیم کرد. دارای سطوح انعکاسی فراوانی است که عکاسی را دشوار می کند.

اگر بدون برنامه ریزی برای عکس خود از رنده پنیر عکس بگیرید، در نهایت با تصویر زیر مواجه خواهید شد.

عکاسی صنعتی از استیل

در این مثال، پایین شیء سطح سفید میز را منعکس می کند. در همین حال، قسمت بالایی تاریک است زیرا اتاق را منعکس می کند که هیچ نوری ندارد.

چگونه سطوح بازتابنده جسم را نقره ای و براق کنید؟

اکنون ممکن است فکر کنید که نور مستقیم روی سوژه مشکل را حل می کند. اما همانطور که اشاره کردیم، انجام این کار تنها باعث ایجاد تابش خیره کننده و انعکاس های غیر جذاب می‌شود.

برای این پروژه، ما از سافت باکس ها استفاده می‌کنیم زیرا می توانیم نور را کنترل کنیم. اما در تئوری، می‌توانید از نور طبیعی نیز استفاده کنید.

با این حال، از آنجایی که نور خورشید اغلب شدت تغییر می‌کند، ممکن است نتایج متناقضی داشته باشید. همیشه باید به شرایط نور ملایم و حتی پراکنده برسید.

مهم نیست از کدام منبع نوری استفاده می کنید، باید سوژه خود را بدون تماس مستقیم با آن روشن کنید. و اینجاست که کارت های پرش وارد می‌شوند.

از آنجایی که سطح رنده استیل است، یک کارت پرش نقره ای در سمت چپ و دیگری در سمت راست قرار دادم. در نتیجه لکه های تیره روی فلز را از بین بردم.

کارت‌های پرش را دقیقاً کجا قرار دهم؟

برای عکاسی صنعتی از استیل ابتدا، کارت ها را دقیقاً در جایی که بازتاب های بدی پیدا کردم قرار دادم. هر دو سمت چپ و راست تیره بود، بنابراین من کارت ها را در آن قسمت ها قرار دادم.

سپس، موقعیت آنها را مطابق قانون بازتاب تنظیم کردم. من مجبور نبودم محاسبات پیچیده‌ای انجام دهم تا زوایای خود را بفهمم. تنها کاری که باید انجام می‌دادم این بود که مطمئن شوم کارت‌های پرش در محدوده دید منبع نور قرار دارند.

من همچنین مشاهده کردم که چگونه کارت های پرش روی رنده استیل تأثیر می‌گذارد. اگر سطح هنوز تاریک بود، من به تغییر زاویه آنها ادامه می‌دادم تا زمانی که سفید به نظر می‌رسیدند.

همانطور که قانون انعکاس بیان می‌کند، کارت های پرش نیز باید دارای یک خط دید مستقیم از جسم باشند تا موثر باشند.

عکاسی صنعتی طرح گندم

 

عکاسی صنعتی در طرح گندم !

استدیو تخصصی عکاسی صنعتی در مجموعه طرح گندم با سابقه ای درخشان، تصاویری برجسته و ماندگار از کالا یا محصولات شما را در ذهن مشتریانتان نمایان می‌کند.

مجموعه ما با تیمی حرفه ای، با دارا بودن تجهیزاتی مدرن، عکسبرداری از محصولات کوچک و بزرگ با پس زمینه دل خواهتان را به صورت کاملا حرفه ای ارائه می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =