عکاسی از مناظر شهری چگونه باید انجام شود؟

عکاسی مناظر شهری

عکاسی از مناظر شهری

من عاشق شهرها هستم. در حالی که از بیرون رفتن در فضاهای باز و وسیع حومه شهر لذت می‌برم، از طرفداران سرسخت شلوغی زندگی درون شهری نیز هستم. این برای همه نیست، اما من متوجه شدم که چنین مناطقی برای گذراندن زمان بسیار جالب هستند، هم در سطح شخصی و هم از نظر عکاسی. برخی از مردم ممکن است از خاکستری بودن بتن، آسمان‌خراش‌های بلند و دیوارهای پوشیده از گرد و غبار کمی خوششان نیاید، باشند اما من آنها را سرشار از پتانسیل عکاسی می‌دانم. عکاسی منظره شهری به دنبال این امکانات عکاسی در شهرها و مناطق شهری است که ما در آن زندگی و کار می‌کنیم. تعریف عکاسی مناظر شهری کمی متفاوت است زیرا بین تعدادی از ژانرهای دیگر قرار می‌گیرد. برای اهداف این مقاله اجازه دهید آن را با چند ژانر عکاسی مرتبط مقایسه کنم:

عکاسی از منظره شهری: مناظر شهری فراتر از ثبت تصویر بزرگ شهری است که معمولاً مجلل و تمیز است.

عکاسی معماری مناظر شهری کمتر به ساختمان و سبک معماری آن علاقه مند هستند و بیشتر به آنچه در داخل و اطراف آن اتفاق می‌افتد علاقه مند هستند.

عکاسی خیابانی عکاسی شهری بیشتر بر خود شهر (و زندگی آن) متمرکز است تا افرادی که در آن زندگی می‌کنند.

عکاسی منظره شهری اغلب سخت است، همیشه زیبا نیست و می تواند کاملا انتزاعی باشد.

در زیر 11 نکته برای کمک به شما در عکاسی شهری

انواع لنزها

من متوجه شدم که بردن دو لنز با خودم معمولا برای عکاسی شهری کافی است. من ترجیح می‌دهم از یک لنز واید و یک زوم با کمی طول مناسب استفاده کنم. فواصل کانونی طولانی‌تر برای ثبت جزئیات ساختمان و صحنه‌های خیابانی مفید است. (دقت داشته باشید که آنها نیز تمایل به صاف کردن عکس‌ها دارند.) اما لنزهای زاویه باز برای ثبت تصویر بزرگ عالی هستند و عمق میدان بیشتری را ارائه می‌دهند. درنتیجه می‌تواند جذابیت بیشتری و یک حس خوب به عکس های شما بدهد.

تجهیزات دیگر

تجهیزاتی که در عکاسی از منظره شهری می گیرید، البته سبک عکاسی (و بودجه) شما را منعکس می کند، اما علاوه بر دو لنز بالا و دوربین DSLR، من یک مونوپاد (یا سه پایه اگر قرار است تا عصر عکاسی کنم) استفاده می کنم. فیلترهای پلاریزه کننده، فیلترهای UV برای زمانی که از پلاریزرها استفاده نمی کنم، کیف دوربین سبک می کنم که به نظرم دسترسی لازم را به من می دهد و همچنین باتری های یدکی. فلاش اکسترنال من با من است (اگرچه من آنقدر از آن برای عکس های منظره استفاده نمی کنم. اگر فرصت پرتره خوبی پیدا کنم بیشتر وجود دارد.

به دنبال کنتراست ها باشید

یکی از چیزهایی که من در مورد شهرها دوست دارم، تنوعی است که می توانید در آنجا پیدا کنید. هم از نظر مردم و هم از نظر تنوع بصری در سایت هایی که در آنجا خواهید دید. به دنبال تضاد بین سبک های معماری، مصالح ساختمانی، رنگ ها و غیره باشید و عکس های بسیار جالبی خواهید داشت.

در مورد مردم

یک چالش همیشگی برای عکاسان منظر شهری این است که شهرها مکان هایی هستند که مردم به طور طبیعی در آن جمع می شوند. مردم هیچ مشکلی ندارند، اما در عکس‌های شهری، چه بخواهید چه نخواهید، تمایل دارند به نقطه کانونی عکس‌ها تبدیل شوند. افکار من در مورد افراد در عکاسی شهری این است که شما یا با این واقعیت کار می کنید که افراد در عکس ها هستند و از آنها به عنوان نقطه کانونی استفاده می کنید یا در صورت امکان باید آنها را از عکس حذف کنید؛ واقعاً حد وسط زیادی وجود ندارد. یکی از راه‌های حذف افراد از عکس‌برداری، عکاسی در تعطیلات آخر هفته یا بعد از ساعات کاری است. در نهایت وقتی نوبت به این می‌رسد که آیا افراد را در یک عکس قرار دهم یا نه، از خودم این سؤال را می‌پرسم که آیا آنها به عکس مربوط هستند؟ و “آیا ترکیب را اضافه می کنند یا حذف می کنند؟”. اگر چیزی اضافه کردند، آنها را درج کنید. اگر حواسشان پرت شد، حذفشان کنید.

عکاسی شهری

 

نشانه های وجود زندگی

اگر روش حذف افراد را از عکس‌هایتان انتخاب کنید، تقریباً همیشه با چیزهایی که در آنجا می‌گذارند در عکس‌ها زندگی می‌کنند. مناظر شهری همیشه افراد را مستقیماً شامل نمی‌شود، بلکه در مورد نحوه زندگی ما (چه خوب و چه بد) صحبت می‌کند. جستجوی شواهد افراد در یک منظره و نشان دادن آن در عکس‌هایتان می‌تواند بسیار قدرتمند باشد. با انجام این کار، لایه های مورد علاقه را اضافه می کنید و عکس های خود را پویاتر می‌کنید.

 به دنبال تم بگردید

در حالی که تنوع واقعی در مناطق شهری وجود دارد، مضامین تکرار شونده زندگی نیز وجود دارد. به عنوان مثال من اخیراً نمایشگاهی از مناظر شهری را دیدم که مکان‌هایی را که مردم در یک شهر زندگی می‌کردند بررسی می‌کرد. این مجموعه‌ای از خانه‌های مردم بود که از نیمکت‌های پارک گرفته تا انبارهای تغییر کاربری داده شده تا خانه‌های قدیمی را شامل می‌شد. دیدن آنها در کنار هم بسیار قدرتمند بود.

به دنبال آینه باشید

امروزه بسیاری از ساختمان ها با سطوح بسیار بازتابنده ساخته می‌شوند. اینها هم می توانند خود را به عنوان یک فرصت و هم به عنوان یک چالش معرفی کنند. برخی از جلوه‌های خیره‌کننده را می‌توان با عکس‌برداری از انعکاس‌ها در چنین ساختمان‌هایی به دست آورد. برای یافتن راه مناسب برای انجام این کار اغلب به این معنی است که باید زوایای زیادی را امتحان کنید تا بهترین انعکاس را پیدا کنید. اگر می‌خواهید تابش خیره کننده یا بازتاب های ناخواسته آینه ها یا پنجره های براق را از بین ببرید، ارزش سرمایه گذاری و استفاده از فیلتر پلاریزه را دارد.

فرصت شگفت انگیز عکاسی عصر

با فرا رسیدن عصر و روشن شدن چراغ ها، شهرها به طرز باورنکردنی تغییر می کنند. آنچه که می‌تواند یک صحنه بی رمق یا بی خاصیت باشد می‌تواند به سرعت به چیزی با شخصیت و خلق و خوی زیاد تبدیل شود. من از عکاسی در منطقه گرگ و میش بین روز و شب لذت می برم زیرا هنوز در آسمان نور وجود دارد، اما شما تأثیر نورهای شهر را نیز دریافت می‌کنید.

چیزی که من را در مورد شهرها مجذوب می‌کند، تفاوت در حس و مکان هایی است که می‌توانید از منطقه ای به منطقه دیگر شاهد باشید. بسیاری از عکاسان منظر شهری یک یا چند مورد از این نوع مناطق را ترجیح می‌دهند، اما اگر تازه شروع به کار کرده‌اید، می‌تواند با کاوش در امکاناتی که هر یک از این مناطق می‌توانند به شما ارائه دهند، ارزش داشته باشد. به خاطر داشته باشید که همه مناطق شهرها همیشه امن نیستند، گاهی اوقات به همین دلیل عکاسی با دیگران می تواند عاقلانه باشد.

کلام آخر

شاید با این پست کمی شهر محور بوده باشم اما بیشتر مطالبی که در مورد آن نوشته‌ام را می‌توان در حومه شهرها و حتی شهرهای کوچکتر به عنوان مناظر واقعاً شهری مستند و مکان‌هایی را که مردم در آن زندگی می‌کنند کاوش کرد.

مجموعه طرح گندم ارائه کننده کلیه خدمات تبلیغاتی مانند طراحی و چاپ انواع بروشور، طراحی کاتالوگ، عکاسی صنعتی، عکاسی حرفه ای و… است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − چهار =