طراحی لوگو با حروف فارسی

طراحی لوگو با حروف فارسی

طراحی لوگو با حروف فارسی

برای طراحی لوگو با حروف فارسی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟ ما در کشوری زندگی می کنیم که زبان رسمی ما فارسی است و برای مخاطبان خواندن و به یاد ماندن لوگو با حروف فارسی ساده تر است.

طراحی لوگو به فارسی یکی از نیاز های این روز های مارکتینگ ایران است، بنابراین برای درک  بهتر مخاطبان ایرانی بهتر است از حروف آشنا استفاده کرد تا لوگو بهتر درک شود و در راستای برندسازی موثر تر واقع شود.

در این بخش از مقاله می خواهیم طراحی لوگو فارسی را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهیم، با ما همراه باشید.

 

طراحی لوگو چه اهمیتی دارد

لازمه حضور یک کسب و کار در مارکتینگ داشتن نام و نشان معتبر است.  بنابراین یکی از مهم ترین بخش ها در قسمت راه اندازی یک حرفه و ورود به بازار کار داشتن یک لوگو متناسب با هدف شرکت برای شناخته شدن شما توسط مشتریان و دیگر رقبا شما است.

در دنیای تجارت لوگو حکم نماینده واقعی هر برندی است. برای مثال آن چیزی که باعث شده این روزها در دست تعداد بیشماری از ما مردم ایران گوشی های اپل باشد فارغ از کیفیت آن وجود لوگو براق و جذاب این برند است.

به همین علت باید طراحی لوگو با حروف فارسی را جدی بگیرید و برای آن زمان و هزینه مناسب صرف کنید زیرا نمی توانید هر روز یک لوگو ارائه کنید.معمولا لوگوها ثابت هستند و اگر نیاز به تغییر آن در مرور زمان پیدا شد باید طرح قبلی را نیز در نظر بگیریم و خیلی از هدف خود دور نشویم بهتر است لوگو فقط اصلاح شود نه تعویض.

از نظر علم روانشناسی زمانی که انسان مفهومی را به صورت بصری درک کند و یادبگیرد فراموش کردن آن تصویر و  مفهوم برای او سخت خواهد بود. در واقع شما به عنوان یک صاحب کسب و کار باید سعی کنید نام برند خود را به ذهن مشتری یاد بدهید و این ممکن نیست مگر این که از تصویرسازی‌های ذهنی استفاده کنید. بهترین نوع این تصویرسازی‌ها استفاده از لوگو است.

خلاق باشید

این روزها هر طرف را که نگاه کنید یک لوگو حتما خواهید دید با این حساب چشم و ذهن انسان از دیدن انواع لوگو اشباع شده است و گاها توجهی به لوگو ها نشان نمی­دهند. ذهن انسان توانایی پردازش تمام اطلاعات بصری که در لحظه به آن ارسال می­شود را ندارد. بنابراین ناچار است برخی اطلاعات غیر ضروری را حذف کند تا به مرحله ی پردازش نرسند و فقط اطلاعات ضروری را پردازش می کند.

برای اینکه لوگو شما به خاطر بماند دو راه دارید یکی از آنها خلاقیت در حین طراحی لوگو با حروف فارسی است و مورد دیگر تکرار در دیدن، برای این که ذهن انسان موضوعی جدیدی را جدی تلقی کند و بخواهد آن را پردازش کند نیاز دارد بار ها آن را ببیند.

با در نظر گرفتن این دو روش شما می توانید مخاطب را کنجکاو کنید و به آسانی خودتان را از طریق لوگو به آنها معرفی کنید و همچنین در ذهن آنها مدندگار بمانید مطمئن باشید که هر جایی  نشان شما را ببینند لحظه ای به آن فکر می­کنند.

 شما باید روند تکرار را همچنان پیش بگیرید حال که در ذهن آنها رسوخ کردید آنها به دنبال تکمیل اطلاعات خود می روند تا مغز انسان بتواند اطلاعات بصری که دریافت کرده است را به درستی پردازش کند و نتیجه ای بدست بیاورد.

 طراحی لوگو با حروف فارسی طبق اصول

توجه داشته باشید که ارسال اطلاعات اضافی ناخواسته مانند ترکیب رنگ‌های گوناگون و استفاده از طرح‌های مختلف باعث می‌شود که عملا ذهن مخاطب اطلاعات اصلی شما را دریافت نکند و آن زمان محدود که به شما اختصاص داده شده است تنها به پردازش یک سری اطلاعات اضافی و شاید به درد نخور سپری شده باشد.

اگر دقت کرده باشید برندهای مطرح و بزرگ دنیا تنها و تنها از یک یا نهایتاً دو رنگ اصلی در لوگوی خودشان استفاده می‌کنند. آن‌ها دوست ندارند ذهن مخاطب را بیخودی درگیر کنند. اگر می خواهید با اصول اولیه طراحی لوگو آشنا شوید کلیک کنید.

اما بر اساس نکاتی که گفتیم طراحی لوگو  با حروف فارسی در کجای آن قرار می‌گیرد؟

طراحی لوگو با حروف فارسی

طراحی گام به گام لوگو با الفبای فارسی

طراحی لوگو تایپ فارسی این امکان را به شما می دهد که به راحتی هدف و نام برند خود را در ذهن مخاطب جا بیاندازید. این امر به سادگی نوشتن نیست درواقع مسئله اصلی این است که ما باید بتوانیم با کمترین محتوا اطلاعات اصلی را منتقل کنیم تا مخاطب برند ما را بشناسد و لوگو را با برند همسان کند و از هر دو به یک نتیجه برسد.

قدم اول

ابتدا نام تجاری خود را روی کاغذ بنویسید وحروف را با اشکال مختلف رسم کنید. نترسید قلم به دست بگیرید و امتحان کنید برای مثال حروف را جدا جدا بنویسید، سر ته بنویسید حروف را به صورت دایره بنوسید و… . زمانی که شروع کنید مطمئنن ایده های خلاقانه ی بسیاری به ذهنتان خطور خواهد کرد. نظرر دیگران را جویا شوید و از ایده ها نظراتشان الهام بگیرید.

قدم دوم

از فونت مناسب استفاده کنید معمولا در طراحان حرفه ای برای طراحی لوگو با حروف فارسی از فونت های منحصر به فردی یا فونتی که خودشان طراحی کرده اند استفاده می کنند.

قددم سوم

رنگهای متناسب با هدف خود را انتخاب کنید و همانطور که ذکر شده بهتر است لوگو شما تک رنگ باشد تا بیشتر در خاطر بماند.

 قدم چهارم

حال کافیست به سراغ یکی از نرم افزار های گرافیکی برای  پیاده سازی طرح اولیه خودد بروید و یا از یک طراح ماهر کمک بگیرید.

کلام آخر

اگر یک کسب و کار ایرانی با مخاطبان ایرانی هستید، انتخاب لوگو با حروف فارسی می‌تواند برای شما انتخاب درستی باشد. شک نکنید و از صدها سال فرهنگ و هنر ایرانی استفاده کنید تا برند خود را به مخاطبانتان بهتر بشناسانید. اگر می خواهید المان ها و نماد ها را برای طراحی لوگو اصولی بشناسید کافیست سری بخش مقالات بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twenty − four =