طراحی جعبه شیرینی و شکلات

طراحی جعبه شیرینی

طراحی جعبه شیرینی و شکلات

برای طراحی جعبه شیرینی از چه اصولی باید پیروی کرد؟

عبارت “ظاهر همه چیز نیست” تقریباً به طور قطع در مورد محصولات جدیدی که می خواهید به بازار معرفی کنید صدق نمی کند. بالاخره شکی نیست; هرچه جعبه ها و بسته بندی های شیرینی و شکلات جذاب تر باشند، افراد بیشتری علاقه مند به امتحان آن خواهند بود.

و اگرچه ممکن است برای همگامی و برجسته شدن در میان آخرین روندهای بسته بندی شیرینی و شکلات مبارزه کنید، این مرحله برای ایجاد محصول جالبی که مشتریان شما دوست خواهند داشت بسیار مهم است. بنابراین ممکن است از خود بپرسید، آیا واقعا برای من اینقدر مهم است که بسته بندی های نوآورانه ایجاد کنم؟ با ما همراه باشید.

حقیقت این است که شما نیاز به طراحی جعبه شیرینی دارید؛ دلیل این امر ساده است؛ تصور کنید که در یک راهرو در فروشگاه مواد غذایی محلی خود ایستاده اید و به صدها جعبه شکلات و شیرینی مختلف خیره شده اید که هر کدام بسته بندی خاص خود را دارند.

زیبایی و جذابیت بصری همان چیزی است که اکثر مشتریان شما هنگام مواجهه با محصول شما خواهند دید، یک طراحی متمایز می تواند به نظر خریدار وسوسه انگیز باشد.

 

طراحی جعبه شیرینی
طراحی جعبه شیرینی

 

تاثیر بسته بندی در انتخاب محصول

قبل از اینکه بتوانید نوآور باشید، باید بدانید که گرایش‌ مخاطبان در طراحی بسته‌بندی چه خواهد بود به زبان ساده تر باید بدانید که بیننده جذب چه نوع رنگ و طرح خواهد شد؟؛ با استفاده از این دانش طراحی و شناخت رنگ و المان ها، می‌توانید یک جعبه زیبا طراحی کنید، زیبایی بصری را دست کم نگیرید انسان ها از طریق حس بینایی درک بهتری خواهند داشت و تصمیمات آنها به این موضوع بستگی خواهد داشت.

بسته بندی ساده

به زبان ساده، اینها جعبه ها و لوازمی هستند که برای باز کردن و دور انداختن مورد استفاده قرار میگیرد و بنا بر نوع محصول لازم است که جعبه برای مثال به عنوان طراحی جعبه شیرینی داشته باشند تا محصولات را درون آنها بتوان جای داد.

ممکن است در مورد بسته بندی این مورد را در جای دیگری دیده باشید – استفاده از کیسه های پلاستیکی شفاف برای شکلات یک انتخاب واضح است و به وضوح برای مشتریان نیز جذاب است. خوردن شکلات از درون این کیسه های پلاستیکی به دلیل قابلیت بسته شدن مجدد بسیار آسان است.

اما برای شیرینی ها این امر ممکن نیست و نیاز است که یک طراحی جعبه ی شیرینی خاص تهیه کنید.

بسته بندی که خودنمایی می کند

به تصویر محصول خود در راهروی بازار خرید برگردید. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا طراحی را برجسته کنید و که با بسته بندی های دیگر ترکیب نشود.

به عنوان مثال، می توانید از مواد رنگین کمانی یا هولوگرافیک برای جلب توجه مشتریان خود استفاده کنید، یا مسیر مخالف را انتخاب کنید و مینیمالیسم را در طراحی جعبه ششیرینی خود بگنجانید، البته با استفاده از طراحی برجسته و ترکیب خطوط و تصاویر مسطح این امر ممکن است که اگر این تکنیک ها را بلد نیستید می توانید از یک طراح ماهر یا یک شرکت تبلیغاتی کمک بگیرید. در هر صورت، نکته این است که در سبک طراحی خود متفاوت از بقیه ظاهر شوید.

بسته بندی قابل حمل

 

طراحی جعبه شیرینی

 

 

در این روزها  با وجود افرادی که دائماً در حال سفر و حرکت هستند، شکی نیست که همه خواهان طراحی جعبه شیرینی یا شکلات هایی هستند که کوچک یا محکم باشد که به راحتی در جیب یا کیف جا بگیرید و یا بتوانند به سادگی آن را با خود حمل کنند.

بنابراین باید این اصل را حین طراحی و چاپ بسته بندی در نظر داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است مشتریان همان یک بار را از شما خرید کنند حتی اگر شیرینی یا شکلات با کیفیتی داشته باشید، زمانی که خریداران نتوانند آنها را با خود حمل کنند، احتمالا دیگر به سراغ خرید مجدد نخواهند آمد.

کلام آخر

طراحی جعبه شیرینی موضوع گفت و گو در این مطلب بود که ما تلاش کردیم شما را با نکات مهمی در این زمینه آشنا کنیم، و بگوییم که تاثیر یک جعبه خلاقانه بر کسب و کار شما چگونه خواهد بود. امیدواریم که نکات درج شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد، ممنونیم که تا پایان این مطلب با ما همراه بوده اید.

مطالب مرتبط: تاریخچه طراحی جعبه!

 

 

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =