بروشور چیست؟ کاربرد بروشور در تبلیغات

بروشور

بروشور چیست؟

آیا می خواهید یک بروشور برای کسب و کار خود ایجاد کنید؟ قبل از شروع، ممکن است به درک اینکه بروشور چیست و چه کاری می‌تواند برای کسب و کار شما انجام دهد کمک کند.

بروشور یک ابزار بازاریابی است که برای تبلیغ محصولات یا خدمات یک شرکت استفاده می‌شود. آنها اشکال و اندازه‌های مختلفی دارند و می‌توانند از یک صفحه منفرد که برای ایجاد بخش‌ها تا شده است، (مانند بروشورهای دو یا سه تایی) تا جزوه‌های چند صفحه‌ای رایج‌تر باشد. آنها معمولاً از تصاویر همراه با متن پشتیبانی تشکیل می‌شوند.

 

 

بروشور چیست

 

 

این ابزار یک سند کاغذی آموزنده برای تبلیغات است که می تواند در قالب، جزوه یا جزوه تا شود. بروشورها اسناد تبلیغاتی هستند که در درجه اول برای معرفی یک شرکت، سازمان، محصولات یا خدمات و اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه یا اعضای عمومی از مزایا استفاده می شوند. آنها معمولاً در داخل بسته بندی ها توزیع می شوند، یا در قفسه های مخصوص  و یا به صورت توزیع فردی در مکان های پر رفت و آمد قرار می گیرند.

یکی از روش های بسیار موثر و کارآمد در خصوص معرفی محصولات و خدمات به مشتریان ارائه ی همین ابزار است. دسته بندی انواع بروشور: بروشور تک لت، دو لت، سه لت، چهار لت، بروشور Z-Fold، بروشور Gate-Fold چاپ انواع بروشور در سايزهای: A2, A3 A4, A5, A6 با قابليت چاپ عمومی و اختصاصی، برای مشاهده تمونه کارهای ما به صفحه نمونه طراحی بروشور مراجعه کنید.

 

مواردی استفاده بروشور

یک بروشور معمولاً توسط یک تجارت برای تبلیغ محصولات یا خدمات کلیدی خود استفاده می شود. به همین دلیل، در هنگام طراحی بروشورها اغلب دارای متن جذاب و تصاویر چشم نواز هستند. اکنون که می‌دانید این بروشور چیست، بیایید نحوه ساخت سریع و آسان بروشورهای با کیفیت حرفه‌ای را بررسی کنیم.

نکاتی برای طراحی بروشور

 

بروشور

 

 

مخاطب هدف خود را شناسایی کنید. مخاطب هدف گروه خاصی از افراد است که محصول یا خدمات شما را هدف قرار داده است. یک مخاطب هدف ممکن است افراد یک گروه سنی خاص، حرفه، سطح درآمد، جنسیت، وضعیت تأهل و غیره یا هر ترکیبی از این عوامل را توصیف کند. این ابزار تبلیغاتی باید با در نظر گرفتن مخاطب هدف شما طراحی شود. برای مثال، بروشوری که برای مادران جوان طراحی شده است، باید متفاوت از نوعی باشد که برای بازنشستگان اخیر طراحی شده است.
یک قالب مناسب را انتخاب کنید. بر اساس مخاطبان هدف خود، قالب را تعیین کنید. این قالب شامل عناصری مانند اندازه، نوع کاغذ و تعداد تاها می شود. همچنین ممکن است بخواهید در مورد نحوه توزیع بروشور فکر کنید. آیا در یک رویداد پست می‌شود یا تحویل داده می شود؟
نوع اطلاعاتی که باید گنجانده شود را تعیین کنید. اطلاعاتی که ارائه می شود از یک بروشور به دیگری متفاوت است. این ابزار ممکن است شامل بیانیه ماموریت سازمان، ویژگی های محصول، نمودارها و نمودارها، دستورالعمل ها، عکس ها و یک لوگو باشد. برای کمک به تصمیم گیری در مورد چه چیزی، به این فکر کنید که چه هدفی را دنبال می کند. آیا این برای یادآوری اصول اولیه کسب و کار شما به مشتری بالقوه است یا برای فروش یک سرویس یا محصول خاص است، در این صورت باید مطمئن شوید که مشتری شما می داند چه کاری باید انجام دهد: از وب سایت خود بازدید کنید، یک کد وارد کنید، تماس بگیرید. شماره تلفن خاص و… بسیاری دیگر.
مطالب را بچینید. نکته کلیدی این است که طراحی بروشور خود را ساده و موثر نگه دارید. اطلاعات بیش از حد ممکن است باعث شود که طراحی آن درهم به نظر برسد. در نتیجه پیام شما از بین خواهد رفت. تعداد رنگ های مورد استفاده را بین دو تا چهار محدود کنید و از هر رنگ به طور مداوم استفاده کنید. به عنوان مثال، از یک رنگ برای عنوان و عنوان فرعی و از رنگ دیگر برای متن عمومی استفاده کنید.

 

چگونه یک بروشور طراحی کنیم 

زمانی که نیاز به ایجاد بروشور دارید، ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه استفاده از یک قالب طراحی شده رایگان است. قالب‌های آماده یک چیدمان زیبایی‌شناختی با متن، تصاویر و گرافیک‌های مکان‌نما برای شما فراهم می‌کنند. وقتی قالب را سفارشی می‌کنید، طرح‌بندی در جای خود قفل می‌شود و می توانید محتوای موجود را با محتوای خود جایگزین می‌کنید. قالب های آماده را می توان بارها و بارها استفاده کرد، البته این توصیه خیلی حرفه ای نیست و فقط مقرون به صرفه می باشد. زیرا برای طراحی بروشور موثر باید اصول و نکاتی را رعایت کنید که ممکن است در قالب آماده آنها رعایت نشده باشند.

برای طراحی از پایه بر طبق اصول می توانید از نرم افزارهایی مانند: فتوشاپ، ایندیزاین، ایلاستریتور استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط:

اصول طراحی بروشور تاثیرگذار

کاتالوگ و بروشور چه تفاوتی دارند؟

انواع کاتالوگ را بشناسید!

 

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 17 =