تفاوت طراحی کاتالوگ و بروشور چیست؟

تفاوت طراحی کاتالوگ و بروشور

تفاوت طراحی کاتالوگ و بروشور چیست؟

تفاوت طراحی کاتالوگ و بروشور اغلب در هدف از طراحی و نگارش آنها است.

ارتباط با مشتریان بخش مهمی از شرکت شما است. اگر راهی داشته باشید که به آنها نشان دهید چه محصولات و خدماتی را می توانید به آنها ارائه دهید کمک می کند تا مخاطبانتان قدرت انتخاب بیشتری داشته باشند.

ما نمی‌توانیم انکار کنیم که بروشورها و کاتالوگ‌ها بهترین راه برای نمایش محصولات یا خدمات شما، جذب چشم‌اندازهای جدید و ارائه تماس مستقیم برای اقدام برای مشتریان بالقوه شما بوده است.

با این حال، تفاوت آنها چیست، چگونه می تواند به کسب و کار شما کمک کند و کجا می تواند مفیدتر باشد؟

بروشور چیست؟

بروشور یک سند کاغذی آموزنده برای تبلیغات است که می تواند در قالب، جزوه یا جزوه تا شود. بروشورها اسناد تبلیغاتی هستند که در درجه اول برای معرفی یک شرکت، سازمان، محصولات یا خدمات و اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه یا اعضای عمومی از مزایا استفاده می شوند. آنها معمولاً در داخل روزنامه ها توزیع می شوند، شخصاً توزیع می شوند یا در قفسه های بروشور در مکان های پر رفت و آمد قرار می گیرند.

هدف اصلی یک بروشور گسترش دانش خواننده در مورد یک موضوع خاص است که بروشور در آن متمرکز است. با طراحی بصری فوق العاده زیبای آن، در نگاه اول چشمان مخاطب هدف را جلب کنید.

در مقایسه با تبلیغات در تلویزیون یا روزنامه ها، بروشورها مقرون به صرفه تر به نظر می رسند. بروشورها اشکال و اندازه‌های مختلفی دارند و می‌توانند از یک صفحه منفرد که برای ایجاد بخش‌ها تا شده است – مانند بروشورهای دو یا سه تایی – تا جزوه‌های چند صفحه‌ای رایج‌تر باشد. آنها معمولاً از تصاویر همراه با متن پشتیبانی تشکیل می شوند.

پس از اینکه مردم به تبلیغات آنلاین پر زرق و برق عادت کردند، یک بروشور ملموس، لمسی و ظریف ارزشمندتر می شود.

برای اینکه تفاوت اصل تفاوت طراحی کاتالوگ و بروشور را بدانیم لازم بود که به طور کلی با تعریف بروشور ها آشنا شوید.

کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ کتاب یا مجله ای است که حاوی جزئیات و تصاویر اقلامی است که در حال حاضر برای فروش عرضه می شوند. کاتالوگ محصول نوعی وثیقه بازاریابی است که جزئیات ضروری محصول را فهرست می کند که به خریداران در تصمیم گیری برای خرید کمک می کند. این جزئیات شامل ویژگی های محصول، توضیحات، ابعاد، قیمت، وزن، در دسترس بودن، رنگ، نظرات مشتریان و موارد دیگر است.

کاتالوگ محصولات برای چندین کاربر تجاری و گروه مانند نمایندگان فروش، فروشندگان داخلی، خریداران، کارمندان فروشگاه، بازاریابان میدانی و مدیران مفید است. در اینجا نحوه استفاده هر گروه از آن آمده است:

نمایندگان فروش و تیم های فروش داخلی از کاتالوگ محصول برای انتقال اطلاعات حیاتی در مورد یک محصول یا خدمات به مشتریان خود استفاده می کنند. آنها می توانند در حین ارتباط با مشتریان بالقوه و مشتریان خود در مورد مزایای استفاده از محصولات خود به آن مراجعه کنند.

خریداران و تصمیم گیرندگان در هنگام تصمیم گیری خرید به آن به عنوان ماده مرجع نیاز دارند. این به آنها کمک می کند تا محصولات / خدمات مختلف را از فروشندگان مختلف مقایسه کنند و مناسب ترین گزینه را برای تجارت خود انتخاب کنند.

مدیران فروشگاه و انبار، مدیران شیفت و اپراتورها از آن برای اطلاع از جزئیات موجودی در مغازه های خود استفاده می کنند.

بازاریاب‌های میدانی می‌توانند از آن استفاده کنند در حالی که مشتریان را از طریق نمایش‌های محصولات و راه‌حل‌های خود راهنمایی می‌کنند. این به آنها کمک می کند تا عمیقاً در پیشنهاد خود غوطه ور شوند و به مشتریان خود ارزش ارائه دهند زیرا گروه دوم محصول را تجربه می کنند.

طرف‌های خارجی مانند آژانس‌ها، شرکا، فروشندگان مجدد و فروشندگان ارزش افزوده از آن برای دریافت اطلاعات در مورد یک محصول و خدمات و به اشتراک گذاشتن آن با کاربران نهایی استفاده می‌کنند.

برای اینکه تفاوت اصل تفاوت طراحی کاتالوگ و بروشور را بدانیم لازم بود که به طور کلی با تعریف کاتالوگ ها آشنا شوید.

 

تفاوت طراحی کاتالوگ و بروشور

کاربرد بروشورها و کاتالوگ ها : هر دو این ابزار های تبلیغاتی به صورت مکمل عمل می­کنند همانطور که در بالا تر شرح داده ایم، توضیحات درون بروشور ها محدود به یک محصول است و بیشتر جهت انتقال دانش کاربرد دارد؛ اما کاتالوگ ها کاملا جنبه ی تبلیغاتی و برندسازی دارند.

طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور: یکی دیگر از تفاوت طراحی کاتالوگ و بروشور در اهمیت کیفیت چاپی است.

کاتالوگ و بروشور دو ابزار ماندگار تبلیغاتی نزد شما و مشتریان هستند که تا مدت‌ها استفاده خواهند شد و میزان بالای بازخورد و نتیجه مثبت آن‌ها رابطه مستقیمی با کیفیت طراحی و تخصص و خلاقیت طراحان دارد. در طراحی کاتالوگ و بروشور نکات بسیار زیادی مثل کیفیت و مختصر بودن محتوای متنی، انتخاب فونت مناسب، سایزبندی، رنگ آمیزی، تصویر مناسب، انتخاب پس زمینه و موارد دیگری از این قبیل باید رعایت شود.

همچنین در چاپ کاتالوگ و بروشور هم باید به موارد زیادی اعم از جنس کاغذ، سابقه چاپخانه و قیمت و زمان چاپ هم توجه کرد. به همین خاطر باید در انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ و شرکت تبلیغاتی که طراحی و چاپ کاتالوگ یا بروشور خود را به آن می‌سپارید دقت زیادی به خرج دهید. کارشناسان آژانس تبلیغاتی طرح گندم به صورت‌ تلفنی آماده ارائه هرگونه مشاوره و کمک به شما در این زمینه می‌باشند.

مزایای استفاده از کاتالوگ به عنوان یک ابزار بازاریابی چیست؟

یکی دیگر از تفاوت طراحی کاتالوگ و بروشور در نوع استفاده از آنها در کمپین های تبلیغاتی است. چه در یک رویداد بزرگ شرکت کنید و چه در یک گردهمایی شبکه کوچک، بروشورها را می توان به راحتی توزیع کرد یا به صورت استراتژیک در مکان های مختلف در دسترس قرار داد و شانس شما را برای به دست آوردن مشتریان بالقوه، هدف قرار دادن مخاطبان خاص و دستیابی به مشتریان ارزشمند افزایش داد.

توزیع کاتالوگ ها در یک رویداد شبکه ای نه تنها راهی مقرون به صرفه برای تبلیغ کسب و کار یا خدمات شما است، بلکه به جای ارسال یک ایمیل عمومی یا URL وب سایت، راه شخصی تری برای تعامل با مشتریان احتمالی ارائه می دهد. دادن شخصی کاتالوگ به کسی فرصت خوبی است.

کسب‌وکاری که از مواد چاپی با کیفیت بالا استفاده می‌کند، احتمالاً به‌عنوان حرفه‌ای شناخته می‌شود. سرمایه گذاری در کسب و کار خود از طریق مواد بازاریابی چاپی نشان می دهد که شما نسبت به خدماتی که کسب و کارتان ارائه می دهد متعهد و مطمئن هستید. در مقایسه با سایر گزینه های بازاریابی، بروشورها نیز هزینه نسبتاً پایینی دارند و در صورت خرید در مقادیر زیاد می توانند مقرون به صرفه تر شوند. بروشورها همچنین تمایل بیشتری نسبت به ایمیل ها یا کمپین های رسانه های اجتماعی دارند. به این معنی که شما روی چیزی دائمی‌تر سرمایه‌گذاری می‌کنید که مشتریان شما به آن مراجعه کنند یا از فردی به فرد دیگر منتقل کنند.

این امر نیز یکی از تفاوت طراحی کاتالوگ و بروشور است که در تاثیرگذار در مارکتینگ میباشند.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تفاوت طراحی کاتالوگ و بروشور را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم؛ امیدواریم که مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 9 =