اصول طراحی سربرگ

اصول طراحی سر برگ

در این مقاله به اصول طراحی سربرگ پرداخته‌ایم. پس اگر به دنبال طراحی سربرگ حرفه ای هستید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. عناصری که در طراحی سربرگ برای اسناد رسمی تان به کار می‌روند، دالی بر تاکید موقعیت شما در اسناد رسمی خواهند بود.در واقع چیدمان این آیتم ها در طراحی سربرگ تاثیر به سزایی در مکاتبات با افراد و شرکت ها می‌باشد.

هر شرکتی وقتی قرار است مکاتبات خودش را در قالب یک نامه نشان دهد باید در قالب یک سربرگ زیبا و حرفه ای که نشان گر همه مشخصات و خدماتی که آن سازمان انجام می‌دهد قرار بگیرد. شما می‌توانید طراحی سربرگ یا یک ست اداری کامل خودتان را با رعایت کلیه اصول طراحی سربرگ به دست طراحان حرفه ای مجموعه طرح گندم بسپارید. تا در اسرع وقت و به حرفه ای ترین شکل ممکن سر برگ خودتان را دریافت نمایید. اگر هم علاقه ای به سپردن طراحی سربرگ به طراحان ندارید می توانید به روش های متفاوتی آن را طراحی نمایید.

مهم ترین اصول طراحی سربرگ

در ادامه اصول طراحی سربرگ را تشریح می نماییم.

ساده بودن طراحی سربرگ

در ابتدا باید سر برگ را کاملا ساده و بی آلایش طراحی نمایید. در واقع طراحی سر برگ طوری نباشد که تنها محتوای بیرونی سربرگ به چشم دیده شود و محتوای درونی آن به چشم نیاد. یکی از اصلی‌ترین نکات اصول طراحی سربرگ ساده بودن آن می‌باشد. پس حتما برای شروع به کار از یک ایده ساده الهام بگیرید. مورد دیگر در طراحی ساده سربرگ، رقابتی نبودن محتوای درونی با خود سربرگ است. حتما باید از مطالب و رنگ های ساده استفاده شود.

استفاده از لوگو و نام برند

دیگر نکته مهم در طراحی سربرگ استفاده از نام برند و به کار بردن لوگو می باشد. حتما باید این نکته را در نظر داشته باشید که محل قرارگیری لوگو و اندازه آن باید در مناسب ترین نقطه و بهترین سایز باشد. این نکته موجب داشتن دید مناسب و نمایانگر بودن اسم سازمان و برند شما خواهد بود.

درج مشخصات ارسال کننده

یکی دیگر از اصول طراحی سربرگ، درج مشخصات ارسال کننده است. در طراحی سربرگ باید به این مورد توجه شود که کدام شخص این نامه را نوشته، شماره تماس، آدرس، آدرس ایمیل حتما در سربرگ قید شود. جایگاه قرارگیری این موارد معمولا در پایین سمت چپ می باشد اما بعضا پیش می‌آید که با توجه به طراحی سربرگ محل قرار گیری نیز تغییر پیدا می‌کند.

استفاده از بردارهای هندسی

به تازگی استفاده از اشکال هندسی در طراحی سربرگ ها مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. این مورد باعث می‌شود طراحی سربرگ به چشم بیننده شکیل تر به نظر آید. اگر می‌خواهید از یک طراحی سر برگ حرفه ای با استفاده از اشکال هندسی مناسب استفاده کنید. کافیست آن را به مجموعه طرح گندم بسپارید.

استفاده از نرم افزارهای مناسب

حتما می‌بایست برای رعایت اصول طراحی سربرگ، از نرم افزار های به روز و پیشرفته استفاده شود مانند: کورل، فتوشاپ، ایلیستریتور و ورد. استفاده از این نرم افزار باعث می‌شود که سربرگی زیبا و شکیل داشته باشید و زیبایی دو چندان را مشاهده نمایید.

ابعاد سربرگ

معمولا سربرگ ها در دو سایز A4 و A5 به چاپ می‌رسند. برگه A4، برای مکاتبات طویل و برگه A5 برای مکاتبات کوتاه استفاده می‌شود. حتما این نکته را به یاد داشته باشید که هنگام طراحی به سایز سربرگ توجه داشته باشید. هنگامی که می‌خواهید پیام کوتاهی را ارسال کنید، نیازی نیست از برگه بزرگ یا همان برگه A4 استفاده کنید، به این دلیل که مقدار زیادی از صفحه خالی می‌ماند و این مورد اصلا خوشایند بیننده نخواهد بود.

بر عکس، اگر که پیام با متنی بلند دارید و می‌خواهید آن را در برگه کوچک یا همان A5  قرار دهید، به احتمال زیاد مجبور خواهید شد که از چندین برگ استفاده کنید که آن هم جلوه زیبایی ندارد. پس با توجه به متنی که قرار است ارسال نمایید، سایز مورد نظرتان را انتخاب کنید.

استفاده از گرماژ مناسب

وزن کاغذ بهتر است بین 75 تا 85 گرم باشد، اما اگر میخواهید کاغذ لوکسی داشته باشید، بهتر است از گرماژ بالاتری در حین طراحی سربرگ استفاده کنید. این نکته تاثیر فوق العاده‌ای در حین مکاتبات دارد. به این مورد هم توجه داشته باشید که هر چه از کاغذ های سنگین تر و مرغوب‌تر استفاده نمایید، به طبع هزینه های شما را نیز افزایش خواهد داد.

کلام پایانی

اگر در شرف طراحی سربرگ هستید، حتما این مورد را به یاد داشته باشید که اصول طراحی سربرگ را می‌توان در 3 کلمه خلاصه کرد.

خلاقیت، سلیقه و سادگی” این 3 مورد به شما کمک شایانی در شکیل و زیبا بودن سربرگتان می‌کند. در این مقاله به 7 نکته از اصول طراحی سر برگ پرداخته‌ایم. اگر خودتان به دنبال طراحی هستید این نکات کمک موثری به شما می‌کند، هر چند از نظر اقتصادی می‌تواند کمک کننده باشد اما ضمانتی بابت موفقیت طراحی سربرگ نخواهد بود.

گندم طرح با بیش از چندین سال سابقه در ضمینه طراحی سربرگ، کاتالوگ، بروشور، تراکت در تلاش است تا بهترین محصول را به مشتریان خود برساند.

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 3 =