اصول صفحه آرایی کاتالوگ

اصول صفحه آرایی کاتالوگ

اگر به دنبال یادگیری اصول صفحه آرایی کاتالوگ هستید این مطلب برای شما تهیه شده است با ما همراه باشید.

فروش به سادگی و فقط با داشتن یک محصول و یا ارائه خدماتی اتفاق نخواهد افتاد. تحقیقات در علم تصمیم گیری؛ نشان می دهد که مشتریان سه مرحله از فرآیند تصمیم گیری را باید طی کنند تا به بخواهند که خریدی را انجام دهند:

  1. شناخت محصولات یا خدمات شما.
  2.  جمع آوری اطلاعات و مقایسه محصولات با سایر رقبا .
  3.  در نهایت انتخاب محصول یا خدماتی که در کیفیت زندگی آنها موثر باشد.

کاتالوگ یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی است که مخاطب را به مشتری تبدیل می کند. یک کاتالوگ اطلاعات دقیقی در مورد محصولات یا خدمات شما به مشتریان ارائه می دهد، خواه کاتالوگ روی کاغذ باشد یا به صورت آنلاین در وب سایت شرکت شما درج شود.

طراحی و رعایت اصول صفحه آرایی کاتالوگ یک کار نسبتا پیچیده است البته در مقایسه با طراحی بروشور، پاپ آپ، بنر و… . در واقع  طراحی یک کاتالوگ برای طراحان به این معناست که طراح مناطق بسیار بیشتری برای دستیابی و درج محتوا در اختیار دارد.

این نه تنها به معنای کار بیشتر است، بلکه به این معنی است که باید یک ساختار شفاف وجود داشته باشد. ناحیه نوع، یعنی ناحیه چاپ شده یک کاتالوگ، اولین برداشت ها را به خواننده منتقل می کند و یک نمای کلی و همچنین چارچوب لازم را به معنای واقعی کلمه ارائه می دهد. هنر درست کردن تایپ ناحیه دستیابی به یک رابطه بهینه و هماهنگ بین نواحی چاپ شده و چاپ نشده صفحه با توجه به نیازهای داده شده است.

برای اینکه یک کاتالوگ تاثیرگذار طراحی کنید و صفحه آرایی اصولی داشته باشید به نکات زیرر توجه و آنها را در طرح خود اعمال کنید.

طراحی جلد 

 

صفحه آرایی کاتالوگ

 

مشتری یا کاتالوگ شما را منفعلانه دریافت می کند یا فعالانه از شما کاتالوگ می خواهد. این دو نوع مشتری، کاتالوگ شما را با طرز فکر متفاوتی می بینند.

برای کسانی که به طور منفعلانه کاتالوگ شما را دریافت کرده اند، ذهنیت آنها هنوز در مرحله اول فرآیند تصمیم گیری خرید است و سپس شناخت محصولات یا خدمات شما قرار دارد. برای کسانی که از شما کاتالوگ درخواست کرده‌اند، ذهنیت‌شان در مرحله دوم برای خرید است.(جمع‌آوری اطلاعات برای مقایسه قبل از انتخاب ).

طراحی و صفحه آرایی کاتالوگ اگر طبق اصول برندسازی با طراحی منسجم و زیببا ارائه شود هر دو نوع مشتریان بالقوه را به خوبی قتنع خواهد کرد. برای اولین نوع مشتریان احتمالی، جلد کاتالوگ همان کارکرد کارت ویزیت را ایفا می کند؛ در واقع از آنها دعوت می کند اطلاعات بیشتری را جستجو کنند. نوع دوم مشتریان بالقوه نیز ممکن است در واقع از روی جلد صرف نظر کنند و به محتوای کاتالوگ نگاه کنند تا به اطمینان برسند.

 

محتوای کاتالوگ

محتوای یک کاتالوگ اصولی به مشتریان بالقوه اطلاعات غنی می دهد که برای تصمیم گیری خرید کافی است.

یک یا چند دلیل برای هر مشتری بالقوه ای وجود دارد که تصمیم می گیرد پس از مطالعه کاتالوگ محصولات شما ببندد و از شما محصولی را نخرد :

1) قیمت بسیار بالا است

2) محصولات نیازهای آنها را برآورده نمی کنند

3) آنها می خواهند محصولات شما را از جهت ههای مختلف با دیگر محصولات مشابه مقایسه و بررسی کنند.

محتوای کاتالوگ ها بر اساس صنایع و شرکت ها به شدت متفاوت است. اصول طراحی و صفحه آرایی کاتالوگ موثر یکسان است:

1) محصولات را با مزایا و معایب برای مقایسه آسان با رقبای خود ارائه دهید.

2) به سوالات مهم پاسخ دهید تا شک و تردیدهایی را که از خرید بالقوه جلوگیری می کند، برطرف کنی.

3) توجه به چیدمان و سبک طراحی به نسبت نیاز مشتریان و شناخت آنها

اگر صدها یا حتی هزاران محصول برای فهرست دارید، طراحی و چاپ کاتالوگ به مشتریان کمک می کند تا به راحتی مکان مورد نظر خود را پیدا کنند و به راحتی مشغول فرایند انتخاب و خرید شوند.

محتوای متنی در صفحه آرایی کاتالوگ

 

صفحه آرایی کاتالوگ

 

 

قطعات بزرگ متن اکثر خوانندگان را می ترساند. صفحه‌ای پر از بلوک‌های متن متراکم معمولاً باعث می‌شود که مخاطبان شما اطلاعات ارائه‌شده را بدون توجه و علاقه‌مندی زیاد بررسی کنند. کاتالوگ های مؤثر از عناوین فرعی، فهرست‌های شماره‌دار و گلوله‌دار و پاراگراف‌های کوتاه، دقیق و مختصر استفاده آزادانه خواهند داشت.

تصاویر را همراه با عنوان درج کنید

باور کنید یا نه، مردم زیرنویس ها را در صفحه آرایی کاتالوگ می خوانند. در حالی که تصاویر راهی عالی برای افزودن زمینه و سرزندگی به کاتالوگ های کسب و کار شما هستند، افزودن یک عنوان کوچک به تصویر به روشن شدن پیام مورد نظر آن برای خواننده کمک می کند.

کاتالوگ باید حاوی گواهینامه باشد

با توجه به وجود مداوم کاتالوگ ها بدون اعتبار، پیشنهادات محدود، معاملات یکباره و مواردی از این دست، مصرف‌کنندگان امروزی کمی بدبین شده اند. مخاطب شما به اطمینان نیاز دارد. و چه راه بهتری برای دستیابی به این هدف از اظهارنامه مشتری چیست؟

هیچ چیز برای متقاعد کردن کسی برای برداشتن گام بعدی بهتر، از یک داستان معتبر از شخص دیگری درست مثل او نیست.

راز محتوای متفاوت

 

طراحی کاتالوگ

 

 

در مرحله بعد برای طراحی و صفحه آرایی کاتالوگ ، بحث برقراری ارتباط بین عکس و متن است. صفحات بسیار غنی از متن، که ساختار آنها شبیه یک کتاب است، به فضاهای خالی بزرگتری نیاز دارند. بنابراین حاشیه سرصفحه در بالا، حاشیه داخلی که در کنار صحافی است، حاشیه بیرونی و حاشیه پایین صفحه در لبه پایینی باید در این مورد بزرگتر از صفحاتی باشد که در آن طرح کلی با تصاویر و متن تقسیم شده اند.

طراحی صفحه فراخوان

اکنون که مشتریان بالقوه تحقیقات و مقایسه محصول خود را با موفقیت به پایان رسانده و آماده خرید هستند. یک کاتالوگ مؤثر به عنوان یک برگه تماس برای فهرست کردن راه های ارتباطی یا URL وب سایت شما برای ثبت سفارشات از طریق تلفن یا به صورت آنلاین عمل می کند.

افراد با سبک های شناختی مختلف ممکن است به روش های مختلف به دنبال اطلاعات یکسانی باشند که شما باید این روش ها را به صورت محتوای منسجم در طراحی و صفحه آرایی کاتالوگ خود بیاورید. در طراحی ، برخی ابتدا به جلد کاتالوگ دقت میکنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است مستقیماً به محتوای داخلی یا پشت کاتالوگ نگاه کنند. اطلاعات تماس باید به صورت برجسته روی جلد، محتوا و پشت کاتالوگ درج و چاپ شود.

همچنان بخوانید: اصول طراحی منسجم کانالوگ

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 11 =