آموزش طراحی کاتالوگ در ایلاستریتور

طراحی کاتالوگ در ایلاستریتور

طراحی کاتالوگ در ایلاستریتور

طراحی کاتالوگ در ایلاستریتور، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای یک طراحی پویا و منسجم است. ایلاستریتور از ابزارهای قدرتمند برای طراحان حرفه ای است و کار با آن برای مبتدیان کمی پیچیده خواهد بود.

اگرچه Illustrator هرگز به عنوان یک برنامه چیدمان و تایپوگرافی طراحی نشده است، اما مطمئناً می‌توان از آن برای ایجاد اسناد چند صفحه‌ای مثل طراحی کاتالوگ استفاده کرد.

در این مقاله قصد داریم به صورت قدم به قدم مراحل ساخت کاتالوگ در ایلاستریتور را برای شما عزیزان شرح دهیم با ما هم گام باشید.

 

  • بعد از اینکه نرم ­افزار را دانلود و نصب کردید، آن را باز کنید و سپس با کلیک بر روی New یا با استفاده از Ctrl + N یک فایل جدید ایجاد کنید.
  • واحد اندازه گیری Picas را تنظیم کنید. Picas واحد استاندارد اندازه گیری در صنعت گرافیک است. در واقع هر یک اینچ مساوی با 6 پیکسل است. با توجه به ابعاد دلخواهتان آن را وارد کنید.

 

طراحی کاتالوگ

 

اگر درباره ابعاد استاندارد و قطع کاغذ که اولین اطلاعات مورد نیاز برای طراحی است اطلاعاتی ندارید کلیک کنید.

  • زمانی که گزینه more settings را انتخاب میکنید باید تعداد ستون های دلخواه تان را انتخاب کنید برای مثال اگر بخواهید یک کاتالوگ سه برگی ایجاد کنید باید مطابق تصویر اندازه ها را وارد کنید. اطمینان حاصل کنید که Grid by Row انتخاب شده است.
  • حال دکمه Create Document انتخاب کنید تا صفحات با ابعاد دلخواه شما ساخته و نمایش داده شود.

نکته: اگر بعد از ایجاد سند تصمیم گرفتید ابعاد را به هر دلیلی تغییر بدهید، کافیست از منوی file گزینه‌ی Document setup را انتخاب کنید یا از کلیدهای میانبر alt+ctrl+P استفاده کنید.

  • حال شما باید تمام تصاویر را در صفحه درگ کنید یا از طریق گزینه file  آنها رایک به یک وارد نرم افزار کنید. طراحی کاتالوگ در ایلاستریتور و چیدمان تمامی المان ها و ترکیب آن با متن کار ساده ای نیست شما باید به صورت انتراعی و مفهومی آنها در کنار یکدیگر قرار دهید.

نکته: شما باید اصول چیدمان کاتالوگ حرفه ای را بدانید تا بتوانید تعادلی میان سادگی و زیبایی ایجاد کنید که چشم هر بیننده ای را خیره کند. برای اطلاع از اصول اولیه  طراحی و چیدمان  کاتالوگ کلیک کنید.

  • از Guide Line یا خطوط راهنما برای چیدمان استفاده کنید. برای ایجاد خط کش مطابق تصویر از منوی View گزینه Rulers یا همچنین می توان از کلیدهای میان بر Ctrl+R نیز استفاده کنید.

از این مرحله شما باید شروع به چیدمان و درج محتوا کنید. اما ما قصد داریم در این مرحله برخی از تکنیک های مهم که به شما در طراحی کاتالوگ در ایلاستریتور کمک خواهد کرد بپردازیم.

کار با ابزار Type : ایلوستریتور کار با ابزار type را ساده کرده است. به ابزارهای زیر مجموعه ابزار type توجه کنید.

 

طراحی کاتالوگ در ایلاستریتور

 

یکی از مفیدترین ابزارهای تایپ ابزار Type on a Path تایپ روی مسیر است. ابتدا یک مسیر به شکل دلخواه رسم کنید، سپس ابزار Type on a Path را انتخاب کنید. مسیر را انتخاب و شروع به تایپ کردن کنید.

کار با تنظیمات Align ترازبندی: یکی از مسائلی که ما در هنگام طراحی لوگو با آن مواجه هستیم، ترازبندی آبجکت‌ها با یکدیگر است. این موضوع با استفاده از ابزارهای موجود در پنل الاین (Align) ایلوستریتور (Illustrator) به راحتی قابل تنظیم است.

اگر این ابزار در محیط کاربری شما فعال نبود کافیست از منوی window گزینه Align را انتخاب کنید زمانی که پنجره آن در صفحه باز شد سه تب را مشاهده می‌کنید که بحش اول راجع به چیدمان اشکال انتخابی می‌باشد.

بخش دوم راجع به نحوه ی قرار گیری و همسان سازی فاصله های بین اشکال می‌باشد و در تب آخر تعیین ابعاد دلخواه برای ایجاد فاصله بین اشکال می باشد.

 

طراحی کاتالوگ

 

یکی از پر کاربرد ترین ابزار ها برای طراحی کاتالوگ در ایلاستریتور همین پنجره است. سعی کنید برای درک بهتر این گزینه  آبجکت مورد نظر را انتخاب کنید سپس گزینه های موجود در الاین را روی آن اعمال کنید تا کار با این ابزار را یاد بگیرد.

کار با رنگ ها: یکی از روش های رنگ آمیزی در نرم افزار Illustrator استفاده از پنل Color است. این پنل به طور پیش فرض در صفحه نرم افزار وجود دارد ولی در صورتی که بخواهید آن را در صفحه نمایش دهید کافی است از منوی Window گزینه Color را اجرا یا از کلید F6 استفاده نمایید.

کلام آخر

طراحی کاتالوگ در ایلاستریتور نیازمند ساععات ها آموزش و تمرین است. ممکن است این امر شما را خسته یا دلزده کند بنابراین بهتر است برای طراحی و دیزاین کاتالوگ از یک حرفه ای کمک بخواهید.

بازاریابی چاپی نمرده است و همچنان پابرجاست. در واقع، کسانی که نتوانند علاوه بر تلاش‌های بازاریابی دیجیتال خود از این مسیر استفاده کنند، در سال‌های آینده متحمل ضرر بزرگی خواهند شد.

به همین دلیل است که اگر می‌خواهید برند شما واقعاً پیشرفت کند یا حداقل، روی پایگاه مشتریان فعلی‌تان بماند، سرمایه‌گذاری در یک طرح بازاریابی کاتالوگ چاپی خوب ممکن است همان چیزی باشد که به آن نیاز دارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *