در طراحی داخلی کاتالوگ به چه مواردی باید توجه کرد

طراحی صفحات داخلی کاتالوگ

در طراحی صفحات داخلی کاتالوگ به چه مواردی باید توجه کرد

کاتالوگ شما می تواند به شما کمک کند محصولات خود را به طور واضح و کارآمد بازاریابی کنید و در نتیجه فروش خود را افزایش دهید. شما می توانید محصولات خود را به راحتی رائه کنید. با این حال. اگر طراحی داخلی کاتالوگ به خوبی انجام نشده باشد، پتانسیل شما محدود خواهد شد.

به طور کلی کاتالوگ از زبان باستانی یونانی گرفته شده است که به معنای فهرست می­باشد. به طور کلی کاتالوگ ها با توجه به تعداد محصولات یا خدمات هر کسب و کار می تواند صفحات نسبتا زیادی داشته باشند که برای طراحی هر کدام از این صفحات باید ساعت ها زمان هزینه کرد تا در نهایت یک کاتالوگ ایده­آل دریافت کنید.

در این مقاله قصد داریم با گفتن نکات کلیدی و کاربردی اهمیت طراحی داخلی کاتالوگ را به شما بگوییم. تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

طراحی جلد کاتالوگ

جلد کاتالوگ شما چیزی است که مشتری شما را برای باز کردن آن وسوسه می کند. طراحی جلد کاتالوگ باید فریبنده باشد و به مشتری شما تصوری از آنچه در داخل آن است بدهد. باید آنقدر جذاب باشد که آنها را راضی کند، نه به طوری که آنها را از خود دور کند.

صفحه عنوان شما باید به اندازه کافی تعامل داشته باشد تا کل ایده کاتالوگ را به تنهایی در صفحه عنوان نشان دهد، سعی نکنید جلد کاتالوگ را شلوغ و بی نظم طراحی کنید زیرا محتوا یا تصاویر اضافی حتی می توانند شانس خواندن خواننده را از بین ببرند.

 

زمان زیادی را روی صفحه اول کاتالوگ ها صرف کنید

صفحه اول کاتالوگ، اولین برخورد مخاطب هدف یا مشتری بالقوه با محصول یا خدمات شرکت شما است. به همین علت، باید جذاب و فریبنده باشد. با این وجود، حتی میتوان گفت که اگر زمان بیشتری را صرف طراحی صفحه اول بروشور نسبت به بقیه صفحات کرده اید، اشکالی ندارد. تنها چیزی که اهمیت دارد، جلب توجه مخاطب است. به همین منظور، اطمینان حاصل نمایید که صفحه اول، مقصود شما را بیان میکند. توجه به این امر در بایدها و نبایدهای طراحی کاتالوگ بسیار حائز اهمیت است.

چیدمان منسجم را فراموش نکنید

در هنگام طراحی داخلی کاتالوگ سعی کنید متن و تصاوی را طوری بچینید که مخاطب دچار سردرگمی نشود و بتواند به راحتی اجزای هر صفحه را تشخیص دهد. هنگام طراحی داخلی صفحات کاتالوگ سعی کنید تصاویر را در گوشه های بیرونی با فاصله ی مناسب با متون قرار دهید.

کاتالوگ شما حتما فراخوان عمل داشته باشد؛ نکته ی مهم در طراحی کاتالوگ

منظور از فراخوان عمل (Call to Action) دعوت مخاطب هدف به اقدام است؛ یعنی آنها را به صورت ناخودآگاه جذب محصول یا شرکت کنیم، به طوریکه ترغیب به تماس با ما شوند. برای مثال، میتوانید از عباراتی مانند همین حالا با ما تماس بگیرید یا جهت کسب اطلاعات بیشتر، اینجا کلیک کنید استفاده نمایید.

فراخوان عمل یکی از ضروریت های بازاریابی است. ازآنجاییکه کاتالوگ نیز ابزاری برای بازاریابی میباشد، در فهرست بایدها و نبایدهای طراحی کاتالوگ به آن پرداخته میشود. وجود این ویژگی به مخاطب هدف کمک میکند تا قدم بعدی خود را بداند. به منظور تسهیل هر چه بیشتر این روند، میتوانید از فونت یا جملات واضح و صریح استفاده کنید، آنها را در مرکز صفحه قرار دهید تا توجه بیشتری را به خود جلب نماید.

طراحی داخلی کاتالوگ

قطع مناسب با حرفه تان را انتخاب کنید

کسب و کار های خاص مانند تجهیزات صنعتی یا تجاری اغلب کاتالوگ هایی دارای گرافیک ساده را انتخاب می کنند ومعمولا در قالب های استاندارد مانند A4 در دسترس هستند. در عوض، شرکت‌هایی که مثلاً کالاهای لوکس تولید می‌کنند یا می‌فروشند، اغلب کاتالوگ‌های مربعی و در صورت امکان کوچک را انتخاب می‌کنند: قالبی که مخصوصاً توسط جواهرسازان و ساعت‌سازان ترجیح داده می‌شود.

بهتر است قبل از سفارش و یا شروع طراحی نمونه کاتالوگ های رقبایتان را ببینید و سعی کنید الهام بگیرید  تا به نتیجه مطلوب برسید.

تصاویر از کیفیت یکسانی برخوردار باشند

مهمترین چیزی که نباید بدیهی انگاشته شود کیفیت عکس ها است؛ البته باید از استاندارد بالایی برخوردار باشند و مهمتر از همه، تصاویر باید از یک کالیبر باشند. اگر برخی از تصاویر به خوبی ثبت شوند و برخی دیگر خیر، کارایی کاتالوگ به خطر می افتد. بهتر است از یک عکاس بخواهید که از همه محصولات به صورت یکجا عکس بگیرد تا یکسان به نظر برسند.

تاثیر کاتالوگ بر کسب و کار شما

کاتالوگ ها برای تجارتی که محصولات را می فروشد یا تولید می کند ضروری است. آنها می توانند ابزارهای B2B یا B2C برای استفاده داخلی یا خارجی باشند که برای فروش یا ارائه تجاری در نظر گرفته شده و توسط کسانی که سفارش های بزرگ می دهند یا مشتریانی که می خواهند محصولی را خریداری کنند استفاده می شود.

بنابراین آنها باید چندوجهی باشند و طرح به راحتی پاسخگوی این نیازها باشد. نحوه تولید می تواند چیزهای زیادی در مورد شرکت بگوید، بسیار بیشتر از بروشورها یا ابزارهای دیگر برای ارائه و ارتباطات: کاتالوگ کسب و کار را نشان می دهد که علاوه بر متون تبلیغاتی، تبلیغات و داستان گویی شرکتی چه کارهایی را می توانید انجام دهید.

کلام آخر

به بایدها و نبایدهای طراحی کاتالوگ که در این مطلب پرداخته شد، توجه ویژه ای داشته باشید. رعایت این موارد میتواند کلید یک بازاریابی موفق، فروش بیشتر و سود بالاتر است. قطعا با توجه به آنها، یک کاتالوگ زیبا که سرشار از اطلاعات مختصر و مفید میباشد را خواهید داشت. نتیجه این امر، رسیدن به اهداف سازمانی و بلندمدت شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 1 =