توسعه فروش و بازاریابی کاتالوگ

توسعه فروش و بازاریابی کاتالوگ

توسعه فروش و بازاریابی کاتالوگ

توسعه فروش و بازاریابی کاتالوگ یک شیوه ی تبلیغاتی تضمین و ثابت شده است. طبق تحقیقات و بر بازخورد های  موجود در میان شرکت های موفق این توسعه بارها دیده شده است.

کاتالوگ یا کتابچه کالانما کلیه خدمات، محصولات و اطلاعات پایه یک شرکت یا سازمان را در اختیار مشتریان و دیگر کسب و کار ها خواهد گذاشت.

معمولا برخی کاتالوگ و بروشور را با یکدیگر اشتباه می گیرند اما باید گفت که درست است که کاتالوگ ها بی شباهت به بروشور ها نیستند اما تفاوت های بسیاری در محتوا، نگارش، تعداد صفحات، هدف از ارائه و … دارند.

 در این مقاله تلاش کرده ایم نحوه تاثیر گذاری کاتالوگ ها بر روی کسب و کار را با یکدیگر بررسی کنیم. و نکات مهم آن را در اختیار شما بگذاریم. با ما همراه باشید.

 

اهمیت کاتالوگ در بازاریابی

با وجود اینکه دنیای مارکتینگ دستخوش تغییرات بسیار و چشمگیری شده است و بستر های گوناگونی برای تبلیغات در اختیار کسب و کار ها گذاشته شده است، همچنان توسعه فروش و بازاریابی کاتالوگ یکی از مهم ترین ابزار ها برای برند سازی و ارائه خدمات و محصولات است.

برندهای معروف و قدرتمند می دانند که اگر طراحی کاتالوگ را به صورت حرفه ای انجام دهند؛ و برای توزیع آن از قبل برنامه ریزی دقیق و درستی کرده باشند تاثیرات مثبت این ابزار تبلیغاتی را چند برابر خواهند کرد.

به طور کلی تمامی مشاغل به دنبال فروش و درآمد زایی هستند، اما در بازارها، رقابت های تبلیغاتی گسترده ای وجود دارد؛ که به محض شروع کار این اجازه را به شما نمیدهند که که بدون تلاش و بازاریابی دائمی بتوانید در آن رقابت ها حتی شرکت کنید.

کاتالوگ می تواند این امکان را به شما بدهد که مشتریان و ارتباطات جدیدی پیدا کنید که منجر به سود برای صاحبان کسب و کار شود.

با توجه به تفسیر های گفته شده داشتن یک لیست کامل که شامل محصولات یا خدمات، توضیحات موثر، تصاویر با کیفیت و جذاب، افتخارات برند باشد  و… تحت عنوان طراحی کاتالوگ برای هر شغلی حتی برند های تازه تاسیس جزو واجبات است زیرا توسعه فروش و بازاریابی کاتالوگ بسیار موثر در ارتباطات آنها خواهد شد.

توسعه فروش و بازاریابی کاتالوگ

انواع کاتالوگ

این روزها با پیشرفت تکنولوژی و وجود دنیای الکترونیک، تقریبا می توان گفت بیشتر افراد دارای دستگاه های دیجیتال اعم از موبایل، تبلت و کامپیوتر هستند و طبق آمارها افراد ساعات زیادی از روزمره ی خود را در اینترنت سپری میکنند.

بنابراین بعد از وارد شدن به عصر تکنولوژی تمامی ابزار های قدیمی تبلیغات مانند تراکت، کارت ویزیت، بنر و… جزو تبلیغات آفلاین دسته بندی شدند؛ و تمامی ابزار هایی که برای دستگاه های الکترونیک در دنیای مجازی معرفی برند ها ارائه شدند جزو تبلیغات آنلاین قرار گرفتند.

این روزها با وجود اینترنت اکثر افراد توجه کمتری نسبت به تبلیغات آفلاین دارند زیرا مدام وقت خالی خود را در شبکه های اجتماعی و یا در حال وبگردی هستند.

با این حساب کسب و کار ها شروع به تبلیغات در فضاهای آینترنت کردند و یک بستر تبلیغاتی آنلاین به وجود آوردند، کاتالوگ ها نیز پیشرفت کردند و طراحان شروع به طراحی کاتالوگ های دیجیتال کردند.

کاتالوگ های دیجیتال مزایای بسیاری دارند اما همچنان نمی توان از طراحی کاتالوگ های چاپی گذشت و تاثیرات آنها را نیز نادیده گرفت.

برای تاثیرگذاری بیشتر تبلیغات در هر دو بستر را جدی بگیرید و سعی کنید از ابزار های گوناگون به عنوان پشتیبان یکدیگر استفاده کنید؛ و به طور گسترده تری به توسعه فروش و بازاریابی کاتالوگ اهمیت دهید.

توسعه فروش و بازاریابی کاتالوگ

هدف از طراحی کاتالوگ

همانور که بارها اشاره کردیم کاتالوگ یک ابزار تبلیغاتی است بنابراین کاملا به هدف بالا بردن فروش طراحی و ارائه میشود.

در واقع کاتالوگ ها برای معرفی شرکت و برند سازی، توانمندی ها و چشم انداز بلند مدت برند ها، ارائه راه های ارتباطی مختلف،

رقابت با سایر محصولات و خدمات مشابه و … توزیع می شود.

توسعه فروش و بازاریابی کاتالوگ یا راه کارآمد برای تمامی مشاغل در هر صنفی است در واقع کاتالوگ ها نماینده ی شما در دستان مخاطب هستند و به

کاتالوگ ها این امکان را به مشتریان بالقوه و کسانی که خواهان ارتباط کاری با برند شما هستند را میدهند که در هر زمان و مکان بتواند ویژگی ها و محصولات و خدمات شما را بررسی و مقایسه کنند و به راحتی انتخاب های دلخواهشان را انجام دهند.

 این امر شاید به نظر خیلی مهم نباشد اما رضایت مشتریان را به همراه خواهد داشت و موضوع رضایت مشتری در فروش بسیار قابل بحث و پر اهمیت است.

تفاوت کاتالوگ و بروشور

همانطور که در بخش اول اشاره کردیم کاتالوگ ها تشابهات و تفاوت هایی با بروشور ها دارند. برای مثال اطلاعاتی در کاتالوگ درج می شوند بیشتر به هدف توسعه فروش و بازاریابی کاتالوگ است اما اغلب بروشور ها به منظور توضیحات تکمیلی، دستورالعمل ها و شرح نحوه ی مصرف یک محصول ارائه میشوند و در پس تمام این اهداف به تبلیغات و فروش رسیدگی میشود.

یک کاتالوگ لیستی از تمام محصولات و خدمات قابل ارائه ی یک کسب و کار را معرفی میکند نه فقط یک محصول یا یک دسته از محصولات را بنابراین، این مهم ترین تفاوت کاتالوگ و بروشور تلقی میشود.

با توجه به تفاوت اصلی کاتالوگ و بروشور می توان متوجه تفاوت های دیگری شد برای مثال کاتالوگ ها تعداد صفحات بیشتری برای طراحی نیاز دارند اما بروشور ها می توانند در حد یک یا دو لت کاغذ داخل بسته بندی هم ارائه شود.

در نوشتن محتوای بروشور ها باید تمام توضیحات مهم و یا غیر ضروری هم درج شود اما محتوی متنی در قالب کاتالوگ ها تیتر وار است و از توضیحات اضافه و پیچیدگی در بازاریابی کاتالوگ جلوگیری میشود چون ممکن است خسته کننده و گیج کننده به نظر برسد.

کلام آخر

همانطور که بارها اشاره کرده ایم توسعه فروش و بازاریابی کاتالوگ می تواند کمک شایانی به کسب و کار ها بکند و نتایج چشمگیری را برای آنها رقم بزند.

مجموعه طرح گندم با همکاری خلاق ترین و مجرب ترین طراحان کاتالوگ آماده همکاری با شما است برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هفت =