چگونه بهترین کاتالوگ محصول آنلاین را طراحی کنیم

کاتالوگ آنلاین

چگونه بهترین کاتالوگ محصول آنلاین را طراحی کنیم

آیا میدانید  یک کاتالوگ محصول آنلاین حرفه ای چگونه طراحی میشود؟ قبل از شروع به توضیح درباره ی چگونگی طراحی و اصول اولیه بهتر است بدانید کاتالوگ آنلاین چیست و چه کاربرد و مزایایی دارد. با ما همگام باشید.

کاتالوگ آنلاین چیست

کاتالوگ آنلاین یا همان کاتالوگ دیجیتال فهرستی از محصولات شماست که به چاپ نیازی ندارد. آنها برای بستر اینترنت طراحی میشوند که افراد می توانند از طریق دستگاه های الکترونیکی مثل: کامپیوتر، موبایل و تبلت از آنها استفاده کنند.

کاتالوگ محصول آنلاین ماهیت فیزیکی ندارد اما قابلیت چاپ آن یکی از مزیت های کاتالوگ دیجیتال است.

برخی معتقد هستند که این ابزار تبلیغاتی شباهت هایی به یک وب سایت نیز دارد، اما تفاوت هایی بسیاری وجود دارد برای مثال: چیدمان، گرافیک و صفحه بندی آنها که بسیار متفاوت است برای مثال آنها مانند یک کاتالوگ صفحه بندی می­شود، اما اسکورول نمی­شود.

 مخاطب وب سایت ها علاوه بر کابران موتورهای جستجو نیز میباشند که همین موضوع اصلی و تفاوت کاتالوگ و وب سایت است زیرا آنها فقط برای ارائه خدمات به مشتریان طراحی شده-اند.

 بنابراین نمی توان گفت آنها شباهت خاصی دارند. برای دیدن نمونه هایی از بهترین کاتالوگ محصول آنلاین کلیک کنید.

 

مزایای داشتن کاتالوگ محصولات دیجیتال

ایجاد یک کاتالوگ دیجیتال برای هر کسب و کاری که می خواهد فروش خود را گسترش دهد یک امر ضروری است، اما مزایای زیادی نیز دارد:

  • صرفه جویی در هزینه ها
  • زمان راه اندازی سریع تر
  • بدون محدودیت در فضا یا صفحات کاتالوگ
  • تحلیل رفتار مشتری توسط ابزار های آنلاین
  • امکان پخش ساده از طریق شبکه های اجتماعی و حذف شخص سوم برای برای پخش کاتالوگ
  • پتانسیل برای دستیابی به مشتریان با القوه و بازارهای جدید
  • مدیریت محتوا و قیمت گذاری لحظه ای
  • خدمات مشتری وارتباط موثرتر
  • تشخیص فوری خطاهای کاتالوگ و ویرایش آن
  • به روز کردن کاتالوگ به آسانی
  • تاثیرات بسزا در بهینه سازی و فروش
  • امکان جستجو در صفحات و دسته بندی محصولات
  • استفاده از امکانات چندرسانه ای مثل ویدئو، فایل صوتی و…
  • حجم پایین به نسبت مالتی مدیا
  • پویا بودن و رسپانسیو بودن
  • استفاده از لینک های داخلی و خارجی

 در نهایت تمام اطلاعات محصولات و خدمات  شما در یک مکان سازماندهی می شوند . کاتالوگ های محصولات، امکان بازیابی و برند سازی بسیار مفیدی را برای شما فراهم میکنند.

مخاطبان خود را بشناسید

 

 

 

 

ابتدا، باید عمیقاً درک کنید که کاتالوگ شما برای چه مشتریانی طراحی شده است. برای مثال تحقیق کنید ببنید اغلب مشتریانتان چه جنسیتی دارند؟ اکثرا در کدام دهه از زندگی خود هستند؟ نیاز های آنها چیست؟ زمانی که به پاسخ درست رسیدید ممکن است ایده های اولیه شما برای طراحی کاتالوگ محصول آنلاین تغییر کند زیرا شناخت مشتری میتواند نظرات شما را به اصطلاح پخته تر و به هدف نزدیک تر کند.

از تصاویر گویا و با کیفیت استفاده کنید

یکی از مهم ترین بخش های طراحی کاتالوگ محصول آنلاین و یا چاپی انتخاب تصاویر است، بسیاری به علت اینکه آنها در بستر اینترنت استفاده میشوند؛ از عکس های تکراری موجود در گوگل استفاده میکنند که این امر باعث غیر قابل اعتماد به نظر رسیدن کاتالوگ خواهد شد. همچنین مشتریان باید ایده دقیقی از محصولاتی که می خواهند سفارش دهند داشته باشند.

بنابراین بهترین گزینه برای داشتن یک کاتالوگ جذاب کمک گرفتن از یک عکاس صنعتی یا تبلیغاتی است زیرا او می تواند تصاویری زیبا که کاملا با محصول شما مطابقت دارد بگیرید.

 توجه کنید که این موضوع از چشم مشتریان بالقوه دور نخواهد ماند؛ آنها درمی یابند که شما چقدر برای اعتماد مخاطب و کسب و کار خودتان ارزش قائل هستید و از تصاویر تکراری استفاده نمیکنید.

 

ایجاد بخش رویداد های جدید

بخش های ویژه ای ایجاد کنید تا محصولات جدید، آخرین معاملات، و تبلیغات و تخفیف ها و… خود را در آن برجسته کنید. برای این بخش هر اسمی دوست دارید بگذارید و همیشه آن را به روز نگه دارید.

ساده باشید

پیچیدگی بیش از حد در طراحی کاتالوگ محصول آنلاین باعث سردرگمی یا ندیده گرفتم مشتریان می­شود. آنها می خواهند هزینه برای محصولی بدهند که بتوانند به راحتی مشخصات کلی آن و نحوه استفاده ی محصول  و مزایای استفاده از آن را بدانند بنابراین از درج اطلاعات اضافی و چیدمان بی نظم و اصول جدا پرهیز کنید.

از متن کوتاه و توصیفی با ادبیات مناسب و نگارش صحیح برای توضیح محصولات استفاده کنید؛ تا مشتریان دقیقا بدانند چه چیزی دریافت خواهند کرد. این فرصت عالی برای فروش واقعاً محدوده خود است!

کلام آخر

یک کاتالوگ محصول آنلاین با طراحی خوب، تأثیر زیادی دارد و همچنین می­تواند به معنای تفاوت بین برنده شدن یا از دست دادن مشتری در میان رقبا باشد. ایجاد کاتالوگ دیجیتال فریبنده آسان نیست هرچند که این روزها ابزار های آنلاین و قالب های آماده ای برای ایجاد آنها وجود دارد اما باید بدانید کاتالوگ محصولات دیجیتال شما چیزهای زیادی در مورد تجارت شما می گوید، بنابراین مهم است که برای انجام درست آن وقت بگذارید و از یک ایده منحصر به فرد برای خودتان استفاده کنید.

برای برسی تفاوت کاتالوگ چاپی و کاتالوگ آنلاین کلیک کنید

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 11 =