عکاسی صنعتی از ماشین آلات

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی از ماشین آلات و دستگاه‌ها

عکاسی صنعتی از ماشین آلات چنانچه به صورت کلی از نمای بیرونی ماشین آلات باشد، در همان سوله های کارخانه ها و کارگاه ها انجام می گیرد. در صورتی که نیاز به عکسبرداری از قطعات یک ماشین یا دستگاه داشته باشیم، بهتر است در استودیو و آتلیه حرفه ای عکاسی انجام گیرد.

علت این امر از این جهت است که به طور معمول در کارخانه ها و کارگاه ها منابع نوری متفاوتی مانند درهای نورگیر، درخشش متفاوت اشیاء و وجود چراغ ها با روشنایی متفاوت داخل کارخانه وجود دارند که در تنظیم شدت کنتراست محیط اثر سویی دارند و جهت عکسبرداری بهتر می بایست جلوی منابع نوری را گرفت و یا صفحه ای کشیده شود و نورپردازی مصنوعی صورت گیرد.

به طور کلی می توان گفت محیط عکسبرداری می بایست به گونه ای باشد که تفاوت بالانس شدیدی میان قسمت هایی از فضای سوژه مورد نظر وجود نداشته باشد. از این رو چنانچه لازم باشد در فضای صنعتی عکسبرداری انجام گیرد بهتر است جلوی نور خورشید کاملا گرفته شود و یا در شب عکاسی انجام گیرد، چرا که نور خورشید تفاوت شدیدی در شدت نور در فضای داخلی سوله ایجاد می نماید و بهتر است با ایجاد نورپردازی مصنوعی و یافتن زاویه ای مناسب تصویر با کیفیتی ایجاد نمود.

سایت های صنعتی پر از فرصت ها برای ایجاد تصاویر عکاسی جذاب هستند. کارخانه‌ها، کارگاه‌های کشتی، معادن و کارخانه‌های تولیدی تنها مکان‌هایی هستند که می‌توان برای عکاسی صنعتی به آن‌ها رفت.
از ماشین‌آلات سنگ‌ریزه، کارگران عرق‌ریز، مناظر صنعتی نامرتب و امکانات نورپردازی جذاب، آنها همه چیز را دارند!
در اینجا 10 نکته برای شروع شما به عنوان یک عکاس صنعتی آورده شده است.

برای عکاسی صنعتی از ماشین آلات کجا برویم 

عکاسی صنعتی

اغلب، شهرک ها در اطراف سایت های صنعتی رشد می کنند. این سایت های صنعتی اشتغال و منابع ارزشمندی را فراهم می کنند. و آنها به عنوان رکوردی از تاریخ شهر یا شهر هستند.
گاهی اوقات، شهرها و شهرها از مکان‌های صنعتی دور می‌شوند و مکان‌یابی آنها را کمی دشوارتر می‌کند.
اگر پشته های دود، سیلوهای بلند یا برج های خنک کننده را دیدید، مطمئناً یک سایت صنعتی در نزدیکی پیدا خواهید کرد. ترافیک زیاد کامیون نیز نشان دهنده این است که شما در مسیر درستی هستید.
اما نیازی نیست که عکاسی صنعتی حول سایت‌های صنعتی بزرگ باشد. کارخانه های کوچکتر، خراب کننده ها یا کارهای فلزی نیز منابع عالی برای عکاسی صنعتی هستند.
سعی کنید با ماشین خرابکاران یا کارهای فلزی محلی خود تماس بگیرید و بپرسید که آیا می توانید بیایید و برای آنها عکس بگیرید! خواهید دید که یافتن مشتریان صنعتی چندان سخت نیست.

متوجه خواهید شد که بخش شرکت ها اغلب به عکس های حرفه ای از کارخانه های فرآوری یا فرآیندهای تولید خود علاقه مند هستند.
آنها از اینها برای تبلیغات استفاده می کنند و فرصت های خوبی برای عکاسان تجاری حرفه ای یا عکاسان صنعتی با تجربه هستند.

چگونه خود و تجهیزات خود را ایمن نگه دارید

عکاسی صنعتی از ماشین آلات

در عکاسی صنعتی از ماشین آلات؛ عکاسی از مکان های صنعتی می تواند برای شما و اطرافیانتان خطرناک باشد. سایت های صنعتی و سایت های ساخت و ساز از نظر عملکرد و دسترسی متفاوت هستند. اما ایمنی باید همیشه اولویت اول باشد.
آشنایی با محل فیلمبرداری بهترین راه برای برنامه ریزی است. اگر سایت بالقوه‌ای را دیده‌اید که می‌خواهید از آن عکس بگیرید، آن را در Google Maps جستجو کنید. یا وب سایت شرکت را بررسی کنید تمرین خوبی است.
و در صورت امکان، عبور از سایت و نگاهی به طرح بندی نیز ایده خوبی است. فقط مطمئن شوید که از هر گونه حصار یا مناطق ممنوعه دوری کنید.
پس از انجام تحقیقات خود، با مدیر سایت در تماس باشید. هرگز سعی نکنید بدون مجوز در یک سایت نفوذ کنید.
در گذشته متوجه شده‌ام که بیشتر کارکنان از کمک کردن خوشحال هستند، به خصوص اگر کپی‌هایی از تصاویر را به عنوان تشکر به آنها ارائه دهید.

عکاسی صنعتی از ماشین آلات در روز

عکاسی صنعتی

چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. پوشیدن لباس های مقاوم مناسب در روز ضروری است. یک بلوز آستین بلند ضخیم، رنگ روشن، با شلوار تمام قد و کفش های ضدآب بسته بپوشید. اگر می توانید کفش هایی با کلاه مقاوم و ضد آب تهیه کنید.
و آماده باشید که کمی کثیف شوید.
معمولاً یک مدیر سایت ترتیبی می دهد که شخصی شما را در اطراف سایت همراهی کند. آنها همچنین ممکن است یک کلاه سخت، یک ژاکت با دید بالا و توری مو و در صورت لزوم از چشم های محافظ استفاده کنند. مطمئن شوید که تمام تجهیزات ایمنی را همیشه روشن نگه دارید.
به محیط زیست و کارگران صنعتی احترام بگذاریم. این احتمال وجود دارد که آنها در طول عکاسی شما کار سختی انجام دهند.
هر دستورالعملی را که به شما داده می شود دنبال کنید. به این ترتیب، می توانید از مناطق خطرناک دور شوید و روی عکاسی خود تمرکز کنید!

تجهیزات عکاسی صنعتی

برای عکاسی صنعتی از ماشین آلات، مجموعه‌ای از تجهیزات وجود دارد که در کیفم قرار می‌دهم… اگر بتوانم همه آن‌ها را حمل کنم. ترفند در اینجا این است که تا حد امکان کم بیاورید و به شما اجازه حرکت دهید. اما مشکل اینجاست که مکان های صنعتی اغلب کاملا تاریک هستند و به سرعت شاتر آهسته و سه پایه نیاز دارند. پس فقط تمام تلاش خود را بکنید. وسایل ضروری را جمع کنید و دوربین دوم را در خانه بگذارید.
در اینجا لیستی از تجهیزاتی است که توصیه می کنم همراه داشته باشید.

  • یک دوربین؛
    یک کارت CF با ظرفیت بزرگ؛
    باتری یدکی دوربین یا دستگیره باتری؛
    یک لنز (من یک لنز زوم را برای دسترسی به مناطق غیرقابل دسترس توصیه می کنم).
    مجموعه ای از لوله های توسعه برای فرصت های عکاسی ماکرو.
    فلاش روی دوربین و باتری؛
    یک سه پایه

با جلوه های نوری خلاق شوید.

عکاسی صنعتی از ماشین آلات

عکاسی صنعتی از ماشین آلات؛ همچنین فرصتی را برای جلوه های نوری ارائه می دهد که هرگز در هیچ جای دیگری نخواهید دید.
جرقه های ناشی از تجهیزات صنعتی، نورهای مصنوعی کم اما به شدت روشن، فلز درخشان قرمز داغ و نور طبیعی که از پنجره های کثیف به داخل می ریزد، همگی جلوه های بصری متنوع و جذابی را ایجاد می کنند.
برای محدوده متغیری از وضعیت روشنایی آماده باشید. یک سه پایه و یک فلاش همراه خود داشته باشید و از آزمایش کمی با نوردهی نترسید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با نکات مهمی برای عکاسی صنعتی از ماشین آلات آشنا کنیم، امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد.

مجموعه طرح گندم با سال ها تجربه در زمینه عکاسی صنعتی و فیلم صنعتی توانسته است سابقه ای درخشان را از خود برجای بگذارد، جهت دریافت مشاوره رایگان و مشاهده ی نمونه کارها کافی است با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 9 =