5 تکنیک مهم برای عکاسی تبلیغاتی از جواهرآلات

عکاسی تبلیغاتی از جواهر آلات

عکاسی تبلیغاتی از جواهرآلات

عکاسی تبلیغاتی از جواهر آلات یکی از هنری ترین آثاری است که می‌توان خلق کرد، چرا که ماهیت لوازم زینتی به خودی خود دارای زیبایی خیره‌کننده‌ای می باشند. از این رو عکاسی صنعتی یا عکاسی حرفه‌ای با استفاده از مهارت خود فضای مانور بیشتری دارد تا این زیبایی را با ایجاد جلوه‌های بی‌نظیری دو چندان نماید. از این رو معمولا برای وضوح بیشتر از جزئیات جواهر آلات می‌بایست از لنزهای ماکرو استفاده نمود.

عکاسی از طلا و جواهر به صورت صنعتی معمولا به قصد نمایان سازی ظریف کاری‌ها و موارد بکار رفته شده در آن می‌باشد. معمولا عکاسی صنعتی با هدف نمایش طرح جواهر آلات و اجزای سازنده‌ی آن به متخصصین این صنف مانند تولیدکنندگان، طراحان و فروشندگان انجام می‌گیرد.

در عکاسی صنعتی از طلا و جواهر امری ضروری است که تمامی ویژگی های آن را از تمامی برجستگی ها، از جنس آن که نقره است یا طلا، سنگ‌های قیمتی بکار رفته در آن مانند برلیان، زمرد، یاقوت را به خوبی در تصویر نمایش دهیم به گونه ای که بیننده تفاوتی میان عکس آن جواهر با خود واقعی آن حس ننماید.

از نکات مهم که در عکاسی از جواهر آلات می‌بایست به آن توجه نمود، این است که پس زمینه ی طلا و جواهر آلات بسیار شکیل و زیبا باشد به گونه ای که تمامی جزئیات جواهرات به خوبی قابل مشاهده باشد و انعکاس نور از پس زمینه ی تصویر وجود نداشته باشد تا فرم اصلی جواهر مورد نظر به خوبی نمایان گردد.تیم عکاسی حرفه ای طرح گندم با ایده های نو و تجهیزات مدرن اثری هنری از سوژه ی مورد نظر شما خلق می نماید. چینش کالا کنار یکدیگر، هارمونی و تضاد مناسب رنگ ها و پس زمینه مناسب با سوژه مورد نظر هنری است که تیم عکاسی حرفه ای و خلاق قادر به انجام آن است.

وقتی نوبت به عکاسی تبلیغاتی از جواهر آلات می‌رسد، بسیاری از صاحبان فروشگاه‌های تجارت الکترونیک از این که محصولات کوچک، براق و پیچیده هستند می‌ترسند.

اما عکاسی از جواهرات در واقع می‌تواند ساده تر از عکس گرفتن از اقلام بزرگتر باشد زیرا چیدمان استودیو بسیار آسان‌تر است. هنگامی که تنظیمات دوربین خود را انجام دادید، این هفت مورد ساده را که برای عکاسی از جواهرات آلات نیاز دارید، بررسی کنید.

همچنین بخوانید: عکاسی صنعتی از تاسیسات

 

پنج تکنیک مهم عکاسی تبلیغاتی از جواهرات

وسایل خود را برای تصویربرداری آماده کنید.

 یک پنجره و نور طبیعی

عکاسی تبلیغاتی از جواهر آلات

گرفتن عکاسی تبلیغاتی از جواهرآلات براق با استفاده از فلاش دوربین هرگز ایده خوبی نیست! جواهرات نور روشن را منعکس می‌کند و مانند دو مثال زیر، محصول شما را با لکه‌های نور سفید با سایه‌های خشن در پس‌زمینه پوشانده است.

اگر یک عکاس بسیار ماهر با یک استودیوی بسیار حرفه‌ای نیستید، تصاویر جواهرات خود را با استفاده از نور طبیعی بگیرید. به یاد داشته باشید که با نور طبیعی، می‌خواهید از خورشید به عنوان منبع نور غیرمستقیم استفاده کنید، بنابراین محصول خود را در طول روز نزدیک پنجره قرار دهید.

همانند یک فلاش داخلی، نور روشن خورشید بازتاب‌ها و سایه‌های خشن ایجاد می‌کند، بنابراین ممکن است بخواهید نور را پخش کنید. می‌توانید این کار را با پوشاندن پنجره با یک ورق سفید یا تکه کاغذ انجام دهید. هر رنگ دیگری رنگ نور را تغییر می‌دهد.

همچنین بخوانید: عکاسی صنعتی از آزمایشگاه و خطوط تولید

پس زمینه: ورق یا کاغذ سفید

عکاسی تبلیغاتی

 

خاصیت بازتابی بیشتر جواهرات به این معنی است که تمام رنگ‌های دیگر را جذب می‌کند، بنابراین برای جلوگیری از تغییر رنگ قطعه، باید روی پس‌زمینه سفید عکس بگیرید. رنگ پس زمینه سفید در عکاسی تبلیغاتی از جواهر آلات باعث می‌شود که نور را منعکس شود؛ در حالی که رنگ‌های تیره آن را جذب می‌کنند، بنابراین اگر روی پس‌زمینه سفید عکس بگیرید، محصول شما بهتر نمایش داده می‌شود.

اگرچه گرفتن تصاویر محصول خوب از جواهرات بسیار سخت‌تر از گرفتن یک تصویر محصول خوب از چیزی مانند یک صندلی ساده است، جواهرات مزیت اندازه دارند. برای ایجاد یک پس زمینه سفید نیازی به کشیدن یک ورق سفید از دیوار به دیوار ندارید؛ فقط از یک تکه کاغذ استفاده کنید.

دوربین و سه پایه

عکاسی تبلیغاتی از جواهر آلات خیلی به خود دوربین مربوط نمی شود، بلکه بیشتر به لنز مربوط می‌شود.

هنگامی که به دنبال خرید اولین لنز ماکرو خود هستید، توصیه می کنیم لنزی را با فاصله کانونی 60 میلی متر انتخاب کنید.این فاصله کانونی به دستیابی به بزرگنمایی نیمه عمر (0.5x) کمک می کند، در حالی که لنزهای ماکرو گرانتر بزرگنمایی در اندازه واقعی را ارائه می دهند (توصیف شده به عنوان 1:1).

گرفتن یک سه پایه خوب برای راه اندازی اطمینان حاصل می کند که عکس های محصول شما در فوکوس هستند.

نیم تنه مانکن

برای ارائه جواهرات خود به بهترین شکل ممکن از وسایل استفاده کنید. اکثر فروشگاه‌های صنایع دستی نیم تنه مانکن را برای گردنبند می‌فروشند که راهی عالی برای دادن شکلی زیبا و واقعی به محصولات شماست.

من متوجه شده ام که اکثر فروشگاه ها نیم تنه مشکی دارند، زیرا جواهرات را برجسته می کنند و به آن حس ظرافت می بخشند. با این حال، همانطور که در نکته بالا اشاره کردم، عکاسی از محصول شما روی رنگ سفید آن را بسیار بهتر به نظر می‌رساند .

جواهرات نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بنابراین اگر فقط نیم تنه جواهرات مشکی دارید، آن را با یک پارچه سفید بپوشانید و سپس عکس خود را بگیرید. همیشه می توانید پس زمینه را بعدا حذف کنید.

 

عکاسی تبلیغاتی از جواهر آلات

 

مقوا

مانکن نداری؟ مهم نیست می توانید یک نوع کلیپ بورد جواهرات ایجاد کنید. یک تکه مقوا بردارید، آن را با کاغذ سفید بپوشانید و انتهای گردنبند خود را به پشت سنجاق یا چسب بزنید. شما همیشه می‌توانید طول زنجیره را با جایی که انتخاب می‌کنید تنظیم کنید، بنابراین زیاد نگران اندازه آن نباشید، مگر اینکه یک قطعه بزرگ داشته باشید.

استفاده از مقوا ممکن است کمی زمان بیشتری بگیرد، اما مانند استفاده از مانکن، شکل طبیعی گردنبند را نشان می‌دهد و زمانی که عکس را از جلو می‌گیرید، بسیار خوب به نظر می‌رسد.

بلو-تک، چسب نقطه یا نوار دو طرفه

وقتی صحبت از حلقه ها می‌شود، Blu-Tack، نقاط چسب و نوار چسب دو طرفه می‌توانند واقعا مفید باشند. می‌توانید حلقه‌ها را به‌صورت افقی بایستید و زاویه‌ای واقعاً زیبا داشته باشید.

رشته

از نخ یا نخ ماهیگیری برای چیزهایی مانند گوشواره های آویزان استفاده کنید. تنظیم آن کمی زمان بیشتری می‌برد، اما یک عکس عالی تولید می‌کند. یک ایده خوب این است که از یک تکه مقوا که از وسط تا شده استفاده کنید و مانند تصویر زیر رشته را از یک پانل به پانل دیگر بکشید. فقط مطمئن شوید که هنگام گرفتن عکس، تکه های آویزان شما از حرکت ایستاده‌اند.

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با تکنیک ها و اصول عکاسی تبلیغاتی از جواهر آلات آشنا کنیم، امیدواریم که مطالب آموزشی عکاسی که در تیم تولید محتوای شرکت تبلیغاتی طرح گندم برای شما تهیه می شود برای شما مفید بوده باشد. جهت دریافت مشاوره رایگان و مشاهده نمونه کارها کافی است با مشاوران ما در ارتباط باشید.

اگر علاقه مند به عکاسی هستید و یا برای کار و کسب خود نیاز به عکاسی از محصولات و محل کار دارید. لطفا از نمونه کارهای طرح گندم در صفحه عکاسی صنعتی بازدید نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − هشت =