طراحی و چاپ جعبه بسته بندی

طراحی و چاپ جعبه

طراحی و چاپ جعبه بسته بندی

طراحی و چاپ جعبه بسته بندی در میزان فروش تاثیر گذار است؟

یکی از مهم ترین عواملی که در فروشگاه ها نظر مشتریان را جلب میکند؛ یک جعبه یا بسته بندی زیبا و با کیفیت است. معمولا اولین چیزی که مردم در قفسه ها میبیند بسته بندی یک محصول است.

 نمی توان با اتکا به کیفیت محصول قید طراحی بسته بندی خلاقانه را بزنید.

بنابراین باید به نوع بسته مورد نظر، جنس جعبه، طراحی منحصر به فرد و چاپ آن نیز توجه کنید و آن را مانند عامل اصلی جذب مشتریان بدانید سپس کیفیت است که مشتریان را به هوادار تبدیل میکند.

درواقع کیفیت محصول در کنار طراحی و چاپ جعبه بسته بندی خلاقانه است که میتواند بر فروش شما موثر واقع شود.

شروع به کار طراحی جعبه

اولین گام این است که شما ابعاد (طول، عرض، ارتفاع)محصول و تمامی اجزایی که قرار است داخل جعبه قرار داده شود را در نظر بگیرید؛ سپس می توانید ابزار طراحی خود را مثل: Photoshop، Illustrator، AutoCad  است.

طراحی جعبه بسته بندی کار ساده ای نیست و نیازمند دانش و تجربه است، بهتر است اگز در این زمینه تخصصی ندارید از یک طراح چیره دست کمک بخواهید تا نتیجه ای مطلوب بدست بیاورید.

در این مرحله قصد داریم شما را با اصول اولیه طراحی و چاپ جعبه بسته بندی آشنا کنیم با ما همراه باشید.

 

طراحی و چاپ جعبه

هارمونی رنگ ها

استفاده از رنگ های جذاب اولین نکته مهمی است که به جذب مشتری کمک میکند.  در انتخاب رنگ دقت کنید و با توجه به محتویات و برند خود رنگ ها را انتخاب کنید.

سعی کنید از یک یا دو رنگ اصلی در طراحی استفاده کنید و با استفاده از چندین رنگ مخاطب را گیج نکنید. هر رنگی دارای معنا است و مفهومی را به مشتریان انتقال میدهد.

بهتر است برای آشنایی بیشتر با روانشناسی رنگها، کمی جستجو کنید تا بتوانید رنگی مناسب که نشان دهنده ی نوع فعالیت و پیام شما باشد را انتخاب کنید.

در طراحی و چاپ جعبه بسته بندی به انتخاب کد رنگ ها توجه کنید زیرا سیستم رنگی در سیستم های الکترونیکی RGB است اما سیستم رنگی در چاپ خانه ها CMYK است.

 اگر میخواهید در زمان چاپ دقیقا همان رنگی که انتخاب کرده اید را ببنید، بهتر است در هنگام طراحی از همان ابتدا تنظیمات رنگ را به حالت CMYK تغییر دهید.

 خودتان را به جای مشتری بگذارید

گاهی فکر میکنید یک طراحی خلاقانه انجام داده اید و قرار است بهترین نتایج را ببنید، اما متاسفانه طرح بسته بندی شما برای مخاطبان چالشی ایجاد نمیکند و نظرشان را جلب نمیکند.

زمانی که شما خودتان را به جای مشتری ها بگذارید والبته که سایر رقبا و بازار ها را هم بررسی کرده باشید می توانید کم و کاست های طراحی را متوجه شوید و سعی می کنید طراحی را اصلاح کنید و نتیجه بهتری خواهید گرفت.

 اگر تجربه کافی برای طراحی و چاپ جعبه بسته بندی ندارید و فکر میکنید این کار برای شما دشوار است باید بگوییم که نگران نباشید با چند بار صحیح و خطا کردن و اصلاح  و ایجاد تغییرات می توانید به یک طراحی معقول برسید.

اگر برای طراحی و چاپ جعبه بسته بندی نیاز به کمک طراحان حرفه ای دارید مجموعه طرح گندم با سالها تجربه در این زمینه در کنار شما خواهد بود.

 

مخاطبان خود را بشناسید

با توجه به جنسیت، سن و سال و علاقه مندی مشتریان طراحی کنید و سعی کنید نشان دهید که سعی در رفع نیاز آنها دارید. برای مثال اگر محصولات شما مربوط به کودکان است بهتر است از رنگهای پاستیلی و شاد استفاده کنید و المان های جذاب روی جعبه درج کنید همچنین می توانید جعبه را به شکل های مختلف برش بزنید البته باید نوع برش ها را از قبل در نظر داشته باشید.

اندازه عاملی موثر در طراحی و چاپ جعبه بسته بندی

انتخاب ابعاد مناسب می تواند تاثیرات زیادی از جمله تاثیر بر روی هزینه ها و توجه مشتری ها داشته باشد.

بنابراین پیش از تولید انبوه یک نمونه از جعبه بسته بندی را امتحان کنید تا در صورت لزوم اصلاحات را انجام دهید.

 

خلاق باشید

از اینکه تفاوتتان را با سایر رقبا نشان دهید نترسید و دست به کار شوید حتی اگر ساعات زیادی را صرف یک طراحی خلاقانه کنید.

زیرا یک طراحی خلاقانه میتواند در فروش و برند سازی کسب و کار شما بسیار تاثیرگذار باشد.

قدرت لوگو را دست کم نگیرید

اگر قصد طراحی و چاپ جعبه بسته بندی را دارید بهتر است بدانید که یکی از ارکان های مهم در این زمینه استفاده از لوگو به صورت واضح است. سعی کنید لوگو را در نقطه ای درج کنید تا قابل دید و تشخیص در هر فاصله ای باشد. این امر بسیار حائز اهمیت در برندسازی کسب و کارتان خواهد شد.

 جذابیت در عین سادگی

 

 

طراحی و چاپ جعبه

 

درست است که خلاقیت، رنگبندی  و درج المان های زیبا می تواند جذابیت یک طراحی را بیشتر کند اما نه همیشه اصول چیدمان و دیزایین را باید بدانید تا بتوانید از پیچیدگی و شلوغی طراحی جلوگیری کنید و به یک بسته بندی با طراحی موثر برسید.

سادگی حرف اول در زیبایی را میزند خلاقیت و جذابیت را با پیچیدگی اشتباه نگیرید.

 

کلام آخر

حال که شما این مقاله را تا انتها با ما همراه بودید نکات زیادی را فراگرفته اید، که میتوتاند برای یک طراحی شیک جعبه به شما کمک کند اما باید بدانید که طراحی و چاپ جعبه بسته بندی نیاز به صرف زمان زیادی دارد و به چند ساعت وقت گذاشتن پای یک نرم افزار خلاصه نخواهد شد.

اگر فکر میکنید زمان، تجربه و دانش کافی را ندارید طراحی را به یک شرکت حرفه ای بسپارید و خیال خودتان راحت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =