بازاریابی کاتالوگ چیست

بازاریابی کاتالوگ

بازاریابی کاتالوگ چیست؟

بازاریابی کاتالوگ یک روش فروش است که توسط شرکت ها و صاحبان کسب و کار برای ارائه محصولات و یا خدمات خود به صورت یک فهرست طراحی میکنند.

مصرف کنندگان با استفاده از اطلاعات موجود در کاتالوگ، مستقیماً از فرستنده کاتالوگ به صورت تلفنی، یا آنلاین خرید می کنند.

هدف از یازاریابی کاتالوگ ایجاد فروش به صورت B2B و B2Cاست. زمانی که شما تصمیم به توسعه کسب و کار خود را دارید باید به سراغ کمپین های تبلیغاتی یا برخی ابزار ها بازاریابی بروید.

این روزها با وجود دنیای الکترونیک و اینترنت بازاریابی به دو بخش اصلی آنلاین و آفلاین تقسیم شده است. که برخی کسب و کار ها همچنین در حوزه بازاریابی آفلاین مشغول بازاریابی هستند.

اما توصیه ما این است که به صورت هم جوار از هر دو مارکت استفاده کنید تا ابزار های تبلیغاتی یکدیگر را پوشش دهند و نتیجه مطلوب تری بدست بیاورید.

انواع بازاریابی کاتالوگ

یکی از ابزار های قدرتمند بازاریابی آنلاین و آفلاین طراحی کاتالوگ است که بازاریابان بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند.

کاتالوگ های چاپی که به صورت مستقیم به دست مخاطبان می رسد، به این روش بازاریابی کاتالوگ به صورت آفلاین می گویند.

کاتالوگ دیجیتال یا کاتالوگ آنلاین شباهت های زیادی به کاتالوگ چاپی دارد اما تفاوت های چشمگیری نیز با آن ها برای مثال هر دو کاتالوگ صفحه بندی میشوند و هر صفحه دارای شماره است، در هر دو کاتالوگ محصولات دسته بندی میشوند و… .

اما تفاوت های این دو بسیار بیشتر از شباهتشان است، کاتالوگ دیجیتال در بستر اینترنت و برای وسایل الکترونیکی مانند موبایل، تبلت و کامپیوتر طراحی می شود.

می توان به صورت آنلاین و محصولات را حذف و اضافه کرد همچنین قیمت اقلام را تغییر داد یا اعمال تخفیف کرد؛ بنابراین طول عمر یک کاتالوگ آنلاین بیشتر از کاتالوگ چاپی است.

در بازاریابی کاتالوگ به صورت آنلاین شما امکان این را دارید که از تکنولوژی های روز در طراحی تان استفاده کنید مانند: پخش فایل صوتی، تصویری و موشن گرافیک و… .

به طور کلی تفاوت های چالش برانگیزی در هر دو ارائه وجود دارد که می تواند بسیار موثر در فروش و برندسازی شما باشد.

کاتالوگ دیجیتال و تاثیرات آن بر کسب و کار شما

بازاریابی کاتالوگ

تاثیرات بازاریابی کاتالوگ

ارتباط موثر با مشتری: زمانی که شما بازاریابی کاتالوگ را به عنوان یک ابزار تبلیغاتی انتخاب کنید، میتوانید به صورت مستقیم با مشتریان خود در ارتباط باشید که قطعا این روش ارتباط تاثیرات به سزایی خواهد داشت.

طبق تحقیقات بازاریابی به صورت مستقیم و ارتباط با مشتری برای مخاطبان باعث ایجاد حس اطمینان، خریدی آسان، انتخاب با دقت و مقایسه ای می­شود که در نهایت رضایت مشتریان را به همراه خواهد داشت.

راحتی در خرید برای مشتریان به معنای صرفه جویی در هزینه ها، طیف گسترده محصولات و خدمات و داشتن زمان کافی برای انتخاب آنچه نیاز دارند با توجه به کیفیت و خدمات پس از فروش شما است.

همچنین برخی آفر ها می تواند مخاطبان را به وجد بیاورد و آنها را مجاب کند که شاید بهتر باشد از شما بیشتر خرید کند مانند درج تخفیف، ارسال رایگان، ضمانت فروش، دسترسی آسان به شرکت و پشتیانی فعال از جمله آفرهای جذاب برای مشتریان است.

انتقال حجم بالای اطلاعات: در بازاریابی کاتالوگ شرکت ها لیستی از تمامی محصولات یا خدماتی که در حال حاضر قادر به عرضه آنها هستید را ارائه میکنند که هرگز نمی توان این حجم از اطلاعات را به صورت یکجا و منسجم به اطلاع مشتریان رساند و آنها را خسته نکرد.

موثر در فروش بیشتر: اگر شما یک کاتالوگ ایده آل به مشتریان خود ارائه کنید مطمئن باشد که آنها را متقاعد به خرید محصول مورد نیاز و حتی محصولات دیگری که فکرش را هم نمیکردند بخرند کرده اید.

اما برای طراحی یک کاتالوگ ایده آل باید چه اصولی را رعایت کرد؟

برند سازی با طراحی کاتالوگ: بازاریابی کاتالوگ یکی از فوایدی که دارد می تواند در زمینه برند سازی و شناسایی کسب و کار شما به مشتریان و دیگر رقبا کمک کند و باعث ایجاد روابط و فروش برای شما بشود.

برای این امر باید در وهله ی اول که مشتریان کاتالوگ شما را در دست میگیرند متوجه بشوند که این کاتالوگ برای کدام برند است، به همین خاطر شما باید بر روی جلد و تمامی صفحات لوگو کسب و کار خود را درج کنید و همچنین حتما بخشی از کاتالوگ را به خود اختصاص دهید و درباره شرکت، موفقیت ها و هدف خود توضیح دهید.

طراحی کاتالگ

برنامه بازایابی کاتالوگ

معمولا برند های بزرگ و کسب و کار های که به فکر توسعه هستند بازاریابی کاتالوگ  را با دیگر ابزار های تبلیغاتی ترکیب میکنند و یک کمپین حسابی ایجاد میکنند.

صاحبین کسب و کار گاها هزینه های بسیاری برای تبلیغات و بازاریابی پرداخت میکنند؛ که اگر با برنامه ریزی دقیق و اصولی پیش بروند قطعا سود حاصل از تبلیغات ارزش این هزینه ها را خواهد داشت و تمام مبلغ را برای آنها جبران میکند.

گاهی نیز ممکن است برخی مشاغل فقط از بازار یابی کاتالوگ به صورت انحصاری استفاده کنند و محصولات خود را از طریق طراحی کاتالوگ به مشتریان خود ارائه کنند که این روش نیز خالی از لطف نیست و می تواند کمک شایانی در فروش و روابط شما داشته باشد.

بساری از کسب و کار ها از بازاریابی کاتالوگ به صورت ازارهای مکمل برای فروش استفاده میکنند، یک کاتالوگ می ‌تواند علاوه بر فروش شخصی یا بازاریابی تلفنی مورد استفاده قرار گیرد،

یک بازاریاب در شرکت می ‌تواند یک چشم ‌انداز را اعلام کند و از مشتریان بپرسد که آیا مشتری علاقه ‌مند به دانستن اطلاعات بیشتر در مورد شرکت و محصولات آن خواهد بود یا خیر ؟

در صورت نیاز کاتالوگ چاپی به آدرس مشتری ارسال می شود یا در صورتی که کاتالوگ دیجیتالی باشد به ایمیل او ارسال می شود.

همچنین می‌توانید از کاتالوگ ها برای دعوت از مشتریان برای بازدید از بازارهای خرده ‌فروشی استفاده کنید، درج محصولات و آدرس دهی در کاتالوگ برای هدایت مشتریان به حضور فیزیکی در فروشگاه های شما الزامی است.

بازاریابی کاتالوگ

کلام آخر

مجموعه تبلیغاتی طرح گندم با سابقه ای درخشان در زمینه طراحی کاتالوگ چاپی و آنلاین با همکاری مجرب ترین طراحان ایران همیشه در کنار شما عزیران خواهد بود جهت کسب اطلاعات بیشتر کافیست با مشاوران ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *