ایده هایی برای افزایش خلاقیت در طراحی کاتالوگ

ایده هایی برای افزایش خلاقیت در طراحی کاتالوگ

پیشرفت های انجام شده در بحث بازاریابی باعث شده تا خلاقیت در طراحی کاتالوگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. با وجود محصولات و خدمات مشابهی که در بین کسب و کار های مختلف وجود دارد، شرکت ها نیاز دارند تا با استفاده از خلاقیت، خود را نسبت به رقبا متمایز نمایند.

کاتالوگ یکی از مهم ترین ابزار های بازاریابی محیطی محسوب می شود که با جلب نظر مشتری محصولات و خدمات ما را معرفی می‌ کند. کاتالوگ ها به صورت برگه های به هم پیوسته ساخته می‌ شوند. این برگه ها باید به صورت جذاب و دیدنی طراحی شوند تا امکان جلب نظر مشتری را داشته باشند.

طراحی کاتالوگ

اهمیت کاتالوگ به عنوان یک ابزار خلاقانه

اهمیت استفاده از کاتالوگ در جذب مشتری و فروش بالای محصولات باعث شده تا بسیاری از شرکت ها از هزینه‌ های بالای مربوط به آن چشم پوشی کنند و همچنان استفاده از کاتالوگ را به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن به حساب آورند.

کاتالوگ محصولات می‌ تواند یک ابزار کمکی برای انتخاب مشتری در هنگام خرید کردن باشد. در واقع مشتری باید تمام اطلاعات مورد نیاز خود مانند مشخصات محصول، ویژگی ها، خدمات سازمان، مزیت رقابتی و هر آنچه که مربوط به آن شرکت است را از اطلاعات کاتالوگ به دست آورد.

کاتالوگ به نمایندگان فروش و بازاریاب ها، که در مواجهه مستقیم با مشتری هستند، کمک می‌ کند تا ارائه بهتری از خدمات شرکت داشته باشند و مزایای محصول را به طور کامل معرفی کنند. همچنین استفاده از خلاقیت در طراحی کاتالوگ باعث می ‌شود تا جلب نظر مشتری راحت تر انجام شود و شانس خرید افزایش پیدا کند. در کنار طراحی کاتالوگ ، از عکاسی صنعتی نیز می توانید جذب مشتری بیشتری نمایید.

ایده هایی برای افزایش خلاقیت در طراحی کاتالوگ

نکات مهم در طراحی کاتالوگ خلاقانه

علارغم توصیه به استفاده از خلاقیت در طراحی کاتالوگ بازهم باید چارچوب و اصول خاصی را برای طراحی در نظر گرفت. از جمله موارد مهم در هنگام طراحی کاتالوگ می توان به موارد زیر اشاره کرد.

استفاده کردن از جملات ساده و قابل فهم

وقتی مشتری کاتالوگ محصولات را در دست می گیرد باید بتواند بدون هیچ مشکلی از خدمات آن شرکت مطلع شود. برای این کار باید در انتقال مطالب کاتالوگ از عبارت های ساده و به دور از ابهام استفاده کرد. این موضوع علاوه بر واژه های بکار رفته در متن کاتالوگ شامل رنگ ها و عکس ها هم می شود.

توجه به پارامتر های موثر در کیفیت بصری کاتالوگ

استفاده از فونت مناسب، تصاویر با کیفیت و هارمونی رنگ ها در کنار توجه به نحوه چیدمان محصولات در صفحه پارامتر های موثر در کیفیت بصری کاتالوگ محسوب می شوند.

بطور کلی ظاهر طرح بخشی است که در آن امکان خلاقیت در طراحی کاتالوگ بیش از سایر بخش ها فراهم می شود. برای همین طراح کاتالوگ باید با اصول زیبا شناسی آشنایی داشته باشد تا بتواند با استفاده از خلاقیت خود، رنگ ها و تصاویر را بصورت مبتکرانه بکار برد.

خلاقیت در طراحی کاتالوگ

برندسازی و تشویق مشتری به انجام خرید

هدف از طراحی کاتالوگ در نهایت افزایش فروش شرکت است. برای این موضوع باید طراحی به نحوی باشد تا مشتری را به انجام خرید ترغیب کند.

بحث خلاقیت در طراحی کاتالوگ هم دقیقا به همین دلیل مطرح می شود. یعنی طراح باید طوری نقاط قوت محصول را برجسته کند تا از یک طرف ذهن مشتری خسته نشود و از یک طرف هم اعتبار برند نزد او افزایش پیدا کند.

توجه به استاندارهای موجود در طراحی و چاپ کاتالوگ

مرحله بعدی پس از طراحی کاتالوگ توجه به کیفیت چاپ آن است. برای چاپ کاتالوگ استاندارد هایی وجود دارد که طراح باید در هنگام کار آنها را رعایت کند.

یکی از بخش های مهم در هنگام طراحی توجه به ابعاد استاندارد در هنگام چاپ کاتالوگ است. چاپ صفحات کاتالوگ در اندازه های از پیش تعیین شده ای انجام می شود. چنانچه به این ابعاد توجه نشود ممکن است قسمتی از صفحه چاپ نشده و کیفیت تصاویر تغییر پیدا کند

مسئله بعدی مربوط به کیفیت رنگ ها در هنگام چاپ کاتالوگ است. کیفیت رنگ هایی که ما در صفحه نمایش کامپیوتر می بینیم با رنگ های مورد استفاده در صنعت چاپ تفاوت دارد. برای همین باید در هنگام طراحی رنگ ها را با فرمت مناسب مورد بررسی قرار داد.

طراحی کاتالوگ

روش های ایده یابی برای کاتالوگ

یکی از روش های استفاده از خلاقیت در طراحی کاتالوگ توجه به اصول ایده یابی یا خلق ایده است. شما می توانید با شناسایی مخاطبین هدف خود و بررسی ویژگی های مربوط به آنها ایده های اولیه ای را در ذهن خود شکل دهید. همچنین بررسی نمونه های مختلف باعث می شود تا دید کلی نسبت به طراحی نهایی پیدا کنید و چارچوب هایی را برای پیاده سازی طرحتان به وجود آورید.

ابزار های لازم در طراحی کاتالوگ

معمولا ایده های اولیه در طول مسیر طراحی با تغییرات زیادی مواجه می شوند. با این وجود بهتر است تا چند اصل مهم را در همان ابتدای ایده پردازی در نظر بگیرید و سپس با استفاده از خلاقیت در طراحی کاتالوگ مورد نظر، طرح نهایی را ایجاد کنید.

به عنوان اولین نکته باید توجه کنید که کاتالوگ فرصت بسیار مناسبی برای برندسازی محسوب می شود. منحصر به فرد بودن شما باعث می شود تا در بین صد ها کاتالوگی که ممکن است مشتری با آن مواجه شود، نام برند و شرکت شما در ذهنش حک شود.

نکته بعدی در مورد کامل بودن اطلاعات کاتالوگ و تشویق مشتری به انجام خرید است. شما می توانید با بررسی کاتالوگ رقبا حتی در مورد کاتالوگ دیجیتال ، نکات کاربردی تر مربوط به محصول خود را استخراج و آنها را برجسته کنید.

نمونه طراحی کاتالوگ تبلیغاتی

یکی از بهترین راه ها برای ایده یابی در کاتالوگ بررسی برند های مطرح در زمینه کاری مورد نظر است. شرکت های مطرح دنیا از تیم های تخصصی برای طراحی کاتالوگ محصولات خود استفاده می کنند. شما می توانید با بررسی این کاتالوگ ها ایده های بکار رفته و راه های پیاده سازی خلاقانه را مشاهده کنید و از آنها الگو بگیرید.

فراموش نکنید که کاتالوگ به عنوان یک ابزار تبلیغاتی می تواند نقش زیادی در بازاریابی محصولات شما داشته باشد. بنابراین هر چه قدر بحث خلاقیت در طراحی کاتالوگ را جدی بگیرید می توانید بیشتر جلب توجه کنید و در نهایت فروش بالاتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =