آموزش عکاسی با کمترین هزینه

عکاسی با کمترین هزینه

آموزش عکاسی با حداقل هزینه

آموزش عکاسی با کمترین هزینه را در این مقاله بخوانید!

عکاسی با کمترین هزینه را در این مقاله بیاموزید!

در چند ماه گذشته چندین بار مردم از من پرسیده اند که چگونه بدون صرف هزینه زیاد وارد عکاسی شوم. باید اعتراف کنم که ایده خالی کردن کیف پول خود برای دریافت تمام بدنه های دوربین، لنزها، فلاش ها، سه پایه ها و سایر وسایلی که برای عکاسی جدی نیاز دارید، می تواند بسیار دلهره آور به نظر برسد.

خبر خوب این است که شما واقعاً به  جدیدترین، بهترین و گران ترین تجهیزات برای ایجاد تصاویر خیره کننده به لطف جادوی فناوری مدرن نیاز ندارید. در بسیاری از موارد تنها چیزی که برای عکاسی جدی نیاز دارید، دوربینی است که احتمالاً از قبل همراه خود دارید: تلفن هوشمندتان.

با وجود این که موبایل های مدرن می توانند برای عکاسی با کمترین هزینه خوب باشند، البته آنها دارای محدودیت های جدی هستند (مخصوصاً به دلیل سنسورهای کوچک تصویرشان) مانند قابلیت های محدود در نور کم و لنزهای بدون زوم و کوچک است.

همچنین بخوانید: نکات مهم عکاسی صنعتی از ابزار آلات

وسایل دست دوم بخرید

عکاسی با کمترین هزینه
عکاسی با کمترین هزینه

 

دوربین‌های جدید مطمئناً خوب هستند؛ و من مطمئناً می‌توانم تمایل به داشتن مدلی با بیشترین مگاپیکسل، بهترین سنسور تصویر، بالاترین ISO، سریع‌ترین فوکوس خودکار و جالب‌ترین زنگ‌ها و سوت‌ها را درک کنم. اما، قبل از اینکه عجله کنید تا میلیون ها تومن برای یک مدل کاملا جدید بخرید، این را در نظر بگیرید؛ که هر عکسی که تا به حال دیده اید با دوربینی قدیمی تر از یک دوربین گرفته شده است که می توانید امروز بخرید.

به معروف ترین عکس های تاریخ فکر کنید: مردی که در میدان تیان آن من با ردیفی از تانک ها روبرو شده است. محمد علی بر سانی لیستون شکست خورده پیروز ایستاده است. عکس 1984 نشنال جئوگرافیک از یک زن جوان از افغانستان. همه این‌ها با دوربین‌های فیلم گرفته شده‌اند، با قابلیت‌هایی که تقریباً از هر راه ممکن حتی با ارزان‌ترین دوربین دیجیتال امروزی همخوانی دارد. مطمئناً دوربین‌های جدید با صفحه‌نمایش‌های روشن، کنترل‌های با کاربری آسان و مجموعه‌ای از ویژگی‌های دیگر که برای کمک به شما در انجام سرگرمی‌هایتان طراحی شده‌اند، عکس‌برداری را از بسیاری جهات آسان‌تر می‌کنند. اما اگر به دنبال خرید نقدی یک دوربین قدیمی تر هستید، می تواند به همان اندازه خوب باشد و هدف شما یعنی عکاسی با کمترین هزینه را برایتان محقق کند.

همچنین بخوانید: عکاسی صنعتی محیطی چیست؟

خرید یک دوربین چند ساله می‌تواند باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در پول شما شود و در عین حال یک ابزار عکاسی با تکنولوژی بالا را در اختیار شما قرار ‌دهد که نیاکان عکاس شما در دهه‌های گذشته فقط در مورد آن آرزو داشتند. دوربین‌های قدیمی‌تر مانند Canon Rebel T2i، Nikon D80، Olympus PEN E-P2 و بسیاری دیگر، وقتی به علائم موجود در چک لیست ویژگی‌ها نگاه می‌کنید، به دوربین‌های مدرن انطباق ندارند، اما همه آنها قادر به تولید تصاویر شگفت‌انگیز هستند.

می‌توان دوربین را با قیمت بسیار ارزان تر از هر دوربین جدید خریداری کرد. این موضوع در مورد بدنه‌های دوربین فقط صدق می‌کند و می‌توانید قیمت‌های بسیار خوبی را برای لوازم جانبی مانند لنز، فلاش، سه‌پایه و سایر تجهیزات نیز پیدا کنید.

 

وسایل خود را بسازید

اگر شما هم مثل من هستید، ممکن است متوجه شوید که در وب‌سایت‌ها ورق می‌زنید، یا کاتالوگ‌ها را ورق می‌زنید و رویای تمام تجهیزات دوربینی را که ندارید، می‌بینید، بیشتر به این دلیل که مقدار زیادی از آن بسیار گران است. در حالی که بسیاری از لوازم جانبی عکاسی معمولی را می توان خریداری کرد، شما در واقع می توانید نسخه های خود را بدون هیچ پولی تهیه کنید تا عکاسی با کمترین هزینه برایتان محقق شود.

این ابزار ها در برابر سختی‌های روزانه یک محیط عکاسی حرفه‌ای مقاومت نمی‌کنند، اما اکثر آنها عملکردی مشابه با همتایان با نام تجاری با قیمت تمام شده خود را با پول نقد بسیار کمتر ارائه می‌کنند. از سه پایه های خودتان تا کیت های نورپردازی خانگی، اینترنت مملو از مقالات، فیلم ها و آموزش ها برای عکاسان مبتکر است که به دنبال طراحی تجهیزات خود هستند تا یک یا دو دلار صرفه جویی کنند. نتیجه نهایی ممکن است مانند یک محصول حرفه ای به نظر برسد، اما ممکن است از آنچه که می توانید برای گسترش افق عکاسی خود با کمی جستجو و تمایل به ساختن چیزهایی توسط خودتان به دست آورید، کاملا شگفت زده شوید.

 

مطالب مرتبط » آموزش ساخت خیمه یا لایت باکس 

مطالب مرتبط » 14 تنظیمات دوربین که هر مبتدی باید بداند.

در صورت علاقه مندی به عکاسی صنعتی از نمونه های آن دیدن نمایید.

 

یاد بگیرید که از تجهیزاتی که از قبل دارید استفاده کنید 

 

عکاسی با کمترین هزینه

 

 

اخیراً با یکی از علاقه مندان به عکاسی که از DSLR خود کمی ناامید شده بود در مورد دوربین صحبت می کردم. او می‌خواست در اولویت دیافراگم عکاسی کند اما دوربینش نه تنها سرعت شاتر بلکه ISO را نیز تنظیم می‌کند. همانطور که او در مورد دوربین جدید به من گفت، در فکر خرید بود و به این فکر می کرد که چگونه می تواند پول کافی برای تهیه آن پس انداز کند.

پرسیدم آیا می توانم کمی منوهای دوربین او را نگاه کنم؟ یک دقیقه بعد متوجه شدم که دوربین او واقعاً دارای تنظیمات ایزو خودکار است که دقیقاً همان چیزی را که او انتظار داشت انجام می دهد و میلیون ها تومن در همان جا برای او پس انداز می کند.

این تنها نمونه اخیر پدیده ای است که من بارها با آن مواجه شده ام. دوربینی که در حال حاضر دارید احتمالاً می تواند خیلی بیشتر از آنچه که فکر می کنید انجام دهد. اگر هرگز ننشسته اید و دفترچه راهنمای دوربین خود را مطالعه نکرده اید، ممکن است با شگفتی خوشایندی مواجه شوید که متوجه می شوید واقعاً چقدر می تواند انجام دهد نیازی به خرید دستگاه جدید ندارید و می توانید عکاسی با کمترین هزینه را با همان دوربین نیز تجربه کنید. تقریباً همیشه می توانید آموزش های آنلاین مربوط به دوربین خاص خود را با کمی جستجو در اینترنت پیدا کنید.

 

اگر می‌خواهید مهارت‌های عکاسی خود را بدون خرید یک وسیله جدید به طور جدی افزایش دهید، یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید طی کنید یادگیری از دیگران است. اکثر شهرها دارای کلوپ های عکاسی هستند که در آن اعضا به طور منظم برای آموزش کارگاه ها، به اشتراک گذاشتن نکات، یا صرفاً برای صحبت در مورد سرگرمی مورد علاقه خود با افراد همفکر خود گرد هم می آیند. اغلب این گروه‌ها و کلوپ‌ها به جز علاقه به عکاسی، به اعضای جدید نیازی ندارند. آنهایی که هزینه ای دریافت می‌کنند معمولاً آن را معقول نگه می دارند و انگیزه خوبی برای انجام آن دارند. حق عضویت این امکان را برای گروه فراهم می کند تا به امکانات بهتر، نگاهی پنهانی به تجهیزات جدید یا حتی یک سخنران مهم مهمان دسترسی داشته باشد.

همچنین بخوانید: عکاسی صنعتی آزمایشگاهی

 

بیرون بروید و عکس بگیرید!

این ممکن است کمی احمقانه به نظر برسد، به همین دلیل است که من این را تا آخر می گذارم. من اغلب با افرادی صحبت می‌کنم که می‌خواهند مهارت های عکاسی خود را بهبود بخشند اما فکر می‌کنند فقط با صرف پول می‌توانند این کار را انجام دهند. یکی از بهترین راه‌ها برای پیشرفت به‌عنوان یک عکاس این است که واقعاً بیرون بروید و عکس بگیرید، و اگر قبلاً دوربین دارید، این نیاز به هیچ هزینه‌ای ندارد.

به راحتی می توان فکر کرد که خرید یک دوربین، لنز، فلاش، سه پایه یا کیف دوربین جدید به شما انگیزه می دهد تا خلاقیت خود را به جریان بیندازید و عکس های بهتری بگیرید، اما پس از مدتی همه این وسایل معمولاً مانند تجهیزات دوربین شروع به جمع آوری گرد و غبار می‌کنند.

همین حالا چه یک تلفن همراه، یک دوربین جیبی، یا یک مدل DLSR کامل یا بدون آینه داشته باشید، تجهیزاتی دارید که سال‌های نوری فراتر از چیزی است که پیشینیان شما تنها چند دهه پیش داشتند. راز بهبود عکاسی در این نیست که پول بیشتری صرف یک حافظه پنهان همیشه در حال رشد از تجهیزات کنید، بلکه صرفاً چیزهایی را که در حال حاضر دارید بردارید، به دنیا بروید و از آن استفاده کنید.

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با نکات مهمی برای عکاسی با کمترین هزینه آشنا کنیم، امیدواریم که مطاالب برای شما مفید بوده باشد.

شرکت تبلیغاتی طرح گندم با سالها تجربه در زمینه عکاسی حرفه ای تصمیم گرفته است در این زمینه تکنیک ها و نکات یادگیری را برای علاقه مندان شرح دهد؛ جهت مشاهده نمونه کارها و مشاوره رایگان کافی است با ما تماس بگیرید.

 

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + پنج =